printlogo


کد خبر: 273407تاریخ: 1402/10/5 00:00
تداوم راهپیمایی‌های جهانی در حمایت از مردم فلسطین
کریسمس برای غزه

تجمعات و راهپیمایی‌ها در حمایت مجدد از مردم فلسطین و ساکنان بی‌گناه غزه بار دیگر در شهرهای مختلف آمریکا و هلند برگزار شد. در شیکاگو، کاروانی از 100 خودرو توسط گروه «شبکه جامعه فلسطینی‌های آمریکا» به صورت موقت ۲ طرف بزرگراه I-۱۹۰ را در حمایت از فلسطین بست. نخستین توقف این کاروان در مقابل منزل «یان چاکوفسکی»، از اعضای کنگره آمریکا بود. شرکت‌کنندگان به سمت منزل «دیک دوربین»، سناتور آمریکایی در شیکاگو رفتند و شعار «زنده‌باد فلسطین!» سر دادند. به نوشته روزنامه دیلی‌میل، شرکت‌کنندگان بعد به سمت فرودگاه بین‌المللی «اوهارا» رفتند و باعث ایجاد ترافیک در بزرگراه I-۱۹۰ و جاده منهایم شدند.
در نیویورک نیز راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین و غزه برگزار شد و شرکت‌کنندگان تصاویر خون‌آلودی از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را در دست داشتند و روی پلاکاردها عبارت «در نسل‌کشی، برگزاری جشن‌های کریسمس معنایی ندارد» نوشته شده بود. در تورنتوی کانادا نیز شرکت‌کنندگان در یک راهپیمایی از ملت فلسطین و مردم بی‌گناه غزه با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین حمایت کردند. در یک تجمع دیگر در سانفرانسیسکو، شرکت‌کنندگان خواستار آتش‌بس دائم و پایان کمک‌های مالی آمریکا به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه شدند. در این تجمع، یک شرکت‌کننده حامی فلسطین از یک درخت کریسمس ۲۵ متری که در میدان «اتحاد» سانفرانسیسکو نصب شده بود، در حالی ‌که پلاکارد «فلسطین را آزاد کنید» در دست داشت، بالا رفت. هویت کسی که از درخت کریسمس بالا رفت، مشخص نشده است اما در ویدئوی منتشر شده در حالی که دیگران دارند او را تشویق می‌کنند، خواستار آتش‌بس دائمی در غزه هستند. صدها نفر در این منطقه تجاری تجمع کردند. برخی از معترضان، مادرانی بودند که با فرزندان‌شان به این تجمع آمده بودند. در این تجمع چند نفر نیز دستگیر شدند.
در هلند نیز ۸۰۰۰ کفش به یاد ۸ هزار کودک شهید در غزه جفت شد. حامیان ملت فلسطین در هلند در اقدامی نمادین با قرار دادن ۸۰۰۰ جفت کفش به تعداد کودکان فلسطینی به شهادت رسیده در نوار غزه، حجم جنایات ارتش رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیده و با فلسطینیان ابراز همبستگی کردند.

Page Generated in 0/0061 sec