printlogo


کد خبر: 273408تاریخ: 1402/10/5 00:00
دور دنیا

حمله مقاومت عراق به پایگاه نیروهای آمریکایی در سوریه
مقاومت عراق از حمله به نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه خبر داد. المیادین دیروز گزارش داد نیروهای آمریکایی در پایگاه «القریه الخضرا» در میدان نفتی العمر در شمال شرق سوریه هدف حمله قرار گرفتند. مسؤولیت این حمله را مقاومت عراق برعهده گرفت. مقاومت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و منطقه و در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه، مبارزان مقاومت، پایگاه آمریکا در القریه الخضرا در عمق سوریه را با پهپاد هدف قرار دادند. مقاومت عراق همچنین بر ادامه حمله به مقرهای دشمن تأکید کرد. از زمان شروع عملیات توفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر، پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه بارها در معرض حملات موشکی و پهپادی قرار گرفته که مسؤولیت بیشتر آنها را گروه‌های مقاومت عراق برعهده گرفته‌اند. مقاومت عراق در راستای حمایت از مقاومت فلسطین و در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از نسل‌کشی مردم غزه توسط این رژیم پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هدف قرار می‌دهد.
***
هشدار حزب‌الله به تل‌آویو درباره تجاوز به لبنان
روایت نعیم قاسم از گفت‌و‌گوی بایدن و نتانیاهو درباره لبنان
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان هشدار داد اگر دشمن صهیونیست تصمیم به تشدید تجاوزات خود به جنوب لبنان بگیرد، این حزب بشدت پاسخ خواهد داد. به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: جنگ در جنوب لبنان برای رویارویی با اسرائیل و در حمایت از مقاومت در غزه و علیه تجاوزات اسرائیل در آنجا رخ داد. تا دیروز هیات‌های اعزامی کشورهای غربی در سطوح عالی همچنان از ما ۳ سوال می‌پرسیدند که آیا می‌خواهید جنگ را گسترش دهید یا خیر؟ سرنوشت شهرک‌نشینان چه می‌شود و آیا می‌توانند سالم به شمال فلسطین اشغالی بازگردند؟ آیا مقاومت در جنوب و مستقیما در مرزها باقی خواهد ماند یا راه‌حل‌های مشخصی وجود دارد؟ آنها همه اینها را به خاطر ثبات در منطقه می‌گویند. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما محرمانه پاسخ آنها را دادیم و به آنها پاسخ علنی نیز می‌دهیم. قبل از هر سوالی تجاوز به غزه را متوقف کنید. جنگ در جنوب بازتاب تجاوز به غزه است و ادامه آن با تداوم جنگ غزه مرتبط است. تشدید جنگ در جنوب با عملکرد اسرائیل مرتبط است. اگر اسرائیل تجاوزات خود را گسترش دهد، ما ۲ بار پاسخ می‌دهیم و به اسرائیلی‌ها ثابت می‌کنیم مرد میدان هستیم.
وی ادامه داد: ما در حال حاضر با کسی درباره اینکه وضعیت پس از جنگ غزه چگونه خواهد بود بحثی نداریم. جنگ را متوقف کنید؛ بعد جواب‌های مناسب را در زمان خود دریافت خواهید کرد. مردم ما در لبنان و فلسطین برای سرزمین خود فداکاری می‌کنند و دیگران باید به مسؤولیت‌های‌شان عمل کنند. نباید کسی به ما نگاه کند و بگوید شما در جنوب می‌جنگید و ممکن است نبرد گسترش یابد و به لبنان آسیب برساند و لبنان را تحت تأثیر قرار دهد. سؤال باید متفاوت باشد. چرا در میدان جنگ با ما نیستید تا اسرائیل ببیند که ما در لبنان در مقابلش متحد هستیم تا هیچ روزی به اشغال یا حمله به لبنان فکر نکند یا گمان نبرد که لبنان طعمه آسانی است؟ قاسم توضیح داد: ما نمی‌پذیریم که لبنان در معرض تهدید و ارعاب بماند و هیچ‌کس اختیار ندارد به دیگران تعهد دهد که لبنان مطیع است و کاری انجام نخواهد داد. حتما شنیده‌اید که روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ ژورنال گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ۱۱ اکتبر یعنی 4 روز پس از توفان الاقصی با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تماس گرفت. نتانیاهو مصر بود که می‌خواهد جنگ در جبهه لبنان را باز کند و از فرصت برای غافلگیر کردن حزب‌الله و مقاومت در لبنان استفاده کند؛ بر این اساس که اگر جنگ رخ داد، یک بار در کل منطقه با نظارت و حمایت آمریکا رخ دهد و در آن روز، بایدن نپذیرفت. ما نمی‌دانیم او چه پاسخی داد اما تصور می‌کنم او گفت: «فعلا خودت را در فلسطین نجات بده تا بعدا ببینیم قهرمان جنگ هستی یا سرنوشتت زندان است. تو اکنون می‌خواهی درباره چیزی که خوشت می‌آید صحبت کنی. ما برایت کریدور هوایی درست کرده‌ایم». بیش از ۲۰۰ هواپیما حامل بیش از ۱۰ هزار تن مهمات و تجهیزات برای او فرستادند و امروز مهمات آنها در میدان به دلیل استفاده زیاد تمام شده‌ است. وی ادامه داد: ما این را برای کسانی می‌گوییم که می‌گویند چرا اقدام کردیم. مشخص شد که اقدام ما در زمان مناسب برای بازدارندگی اسرائیل و اثبات آمادگی در میدان عمل بوده ‌است.

Page Generated in 0/0077 sec