printlogo


کد خبر: 273417تاریخ: 1402/10/5 00:00
اخبار

انهدام باند توزیع مواد روانگردان در تهران
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از انهدام باند توزیع مواد روانگردان در تهران خبر داد. به گزارش فارس، روز گذشته سرهنگ حسین باباپور‌ از عملیات موفق پلیس در دستگیری 4 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در جنوب غرب پایتخت خبر داد و اعلام کرد: در این عملیات 13کیلوگرم انواع مواد روانگردان صنعتی کشف شد. وی گفت: در راستای مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ 4 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر مورد رصد و شناسایی قرار گرفته و پرونده‌ای در این باره در معاونت عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب تشکیل شد و بررسی و تحقیق پیرامون جزئیات آن در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب ادامه داد: با اقدامات پیچیده اطلاعاتی، عملکرد مظنونان پرونده برای پلیس محرز شد و سرانجام عصر روز گذشته ماموران در اقدامی ضربتی موفق شدند متهمان را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه مقدار 13 کیلوگرم انواع مواد روانگردان را در ‌بسته بندی‌های مختلف کشف کنند. وی خاطرنشان کرد: متهمان جهت پیگرد قضایی پس از انتقال به مقر پلیس و انجام بازجویی، به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
***
حمایت از تولید آثار فاخر فرهنگی در حوزه جمعیت
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بر حمایت از تولید آثار فاخر فرهنگی در حوزه جمعیت تاکید کرد. حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به اهدای جایزه ویژه «ایران جوان» هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به مستند «نفس» گفت: تولید آثار فاخر فرهنگی از جمله فیلم و مستند، اهمیت و تاثیر ویژه‌ای در راستای آگاهی‌بخشی و رفع گره‌های ذهنی جامعه در حوزه جمعیت و فرزندآوری دارد. علیان‌زادگان تصریح کرد: علت اصلی اهدای جایزه ویژه «ایران جوان» جشنواره «سینماحقیقت» به ارزش ۶۰ میلیون تومان به مستند «نفس» ساخته علیرضا باغشنی، پرداخت این اثر نمایشی به معضل اجتماعی سقط جنین غیرقانونی در کشور است. این مستند به موضوع جمعیت و افزایش آن که یکی از موضوعات اصلی جشنواره است، اشاره دارد. وی ادامه داد: قصه این مستند ۵۵ دقیقه‌ای درباره پزشک مامایی به نام سیمین رودی است که از طریق مؤسسه‌ای به نام نفس در نیشابور و با حمایت از مادران باردار، توانسته از بیش از ۳۰۰ مورد سقط جنین غیرقانونی ممانعت به‌ عمل آورد. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به آیین امضای تفاهمنامه همکاری با مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و پویانمایی با موضوع حمایت از مستندهای برتر حوزه جمعیت گفت: در همین راستا جایزه ملی «ایران جوان» به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به هفدهمین دوره جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» افزوده شد که به مستند «نفس» تعلق گرفت. علیان‌زادگان خاطرنشان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد در دوره جدید فعالیت‌های خود بر اساس تکالیف ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به شکل گسترده‌ای به موضوع جوانی جمعیت می‌پردازد و در همین راستا کارویژه‌های متعددی را تدارک دیده است.
***
جذب ۱۰۰۰ نومعلم در مدارس مرزی و عشایری
بنا بر اعلام مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش‌وپرورش، امسال بالغ بر 1000 نومعلم برای مدارس مرزی و عشایری جذب آموزش‌و‌پرورش شده‌اند. علی تیرگیر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه حدود ۲۲۵ هزار دانش‌آموز عشایری در کشور داریم، اظهار کرد: این ۲۲۵ هزار دانش‌آموز در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم، مدارس شبانه‌روزی، مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول تحصیل هستند. به گفته وی، تعداد کل فرهنگیان آموزش‌و‌پرورش عشایری کشور نزدیک به ۲۰ هزار نفر است که این تعداد شامل معلم، مدیر و کادر اداری می‌شود. 

Page Generated in 0/0052 sec