printlogo


کد خبر: 273435تاریخ: 1402/10/5 00:00
افشاگری‌ها درباره خودزنی صهیونیست‌ها در ۷ اکتبر ادامه دارد
اسرائیل و اجرای پروتکل هانیبال

منابع رسانه‌ای فاش کردند ارتش رژیم صهیونیستی در راستای اجرای پروتکل جنجالی موسوم به «هانیبال» چند شهرک‌نشین صهیونیست را حین حملاتش در هفتم اکتبر کشت تا نگذارد این افراد به دست مقاومت فلسطین اسیر شوند. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی کشته شدن شهرک‌نشینان غیرنظامی صهیونیست را در خانه‌ای در کیبوتص «بئیری» در جنوب سرزمین‌های اشغالی مستند کرده که به دستور یک فرمانده ارتش رژیم اشغالگر اتفاق افتاده است. در این گزارش که با استناد به مصاحبه با ۸۰ صهیونیست در بئیری و بررسی چندین ویدئو تهیه شده، آمده است روز هفتم اکتبر ۱۲ شهرک‌نشین در نتیجه هدف قرار گرفتن خانه‌شان در بئیری توسط یک تانک طبق دستور ژنرال «باراک حیرام» کشته شدند. طبق این گزارش، اعضای یک خانواده صهیونیست در خانه‌شان توسط نیروهای مقاومت به اسارت گرفته شده بودند که توسط صهیونیست‌ها هدف قرار گرفتند. نیویورک‌تایمز درباره جزئیات این اتفاق نوشت: باراک حیرام پس از محاصره این خانه به سرنشین تانک ارتش اسرائیل گفت «مذاکرات به پایان رسید. خانه را هدف قرار دهید، حتی اگر به کشته شدن غیرنظامیان منجر شود». نیویورک‌تایمز گزارش داد پس از دستور این ژنرال صهیونیست، تانک ارتش رژیم صهیونیستی خانه مذکور را هدف قرار داد. به گفته شاهدان عینی، چند دقیقه پس از شلیک تانک، نظامیان رژیم صهیونیستی ۲ راکت هم به سمت این خانه پرتاب کردند. این رسانه آمریکایی همچنین نوشت: در جریان این حمله از مجموع ۱۴ اسرائیلی‌ای که در این خانه بودند، تنها ۲ نفر جان سالم به در بردند. این اقدام ارتش رژیم صهیونیستی انتقادهای شدیدی را از اجرای پروتکل موسوم به «هانیبال» به همراه داشته است. در همین راستا «شلی یحیموویچ» رهبر سابق حزب «کار» رژیم صهیونیستی خواستار انجام تحقیقات درباره استفاده از پروتکل هانیبال در شهرک‌های غلاف غزه شد. وی در پیامی در ایکس نوشت: یک کمپین خشونت‌آمیز برای جلوگیری از هرگونه تحقیقات یا صحبت درباره این «حادثه جهنمی» وجود دارد که در آن «باراک حیرام» دستور داد یک خانه هدف قرار گرفته شود و در نتیجه آن ۱۲ اسرائیلی کشته شدند. یحیموویچ ادامه داد: آنچه اتفاق افتاد در چارچوب پروتکل هانیبال است و تن هانیبال را در گور لرزاند. «پروتکل هانیبال» که از سوی رژیم صهیونیستی ابداع شده، یک استراتژی نظامی است که در گذشته چندین بار مورد استفاده قرار گرفته است و هدف اصلی آن جلوگیری از بازداشت شدن نظامیان یا غیرنظامیان شهرک‌نشین توسط مقاومت فلسطین به هر قیمتی، حتی کشتن آنهاست. صهیونیست‌ها برای نامگذاری این پروتکل از ماجرای تاریخی ژنرال کارتاژی هانیبال استفاده کردند؛ هانیبال برای جلوگیری از اسارت توسط سربازان رومی با خوردن سم خودکشی کرد.
* ادامه تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه
ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش شمار کشته‌های خود در جنگ غزه به ۴۸۹ نفر خبر داد. در همین حال منابع رسانه‌ای فاش کرده‌اند بخش قابل توجهی از این تلفات در میان افسران درجه‌دار ارتش رژیم اشغالگر هستند. آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیست صبح دیروز اعلام کرد «نیتای میسلز» سرگرد ذخیره این رژیم اهل مرحووت که در تیپ زرهی ۱۴ ضربتی فعالیت می‌کرد، در نبردهای شمال نوار غزه کشته شد. بر اساس گزارش شبکه الجزیره، وی همچنین اعلام کرد گروهبان «رانی تامر» از نیروهای گردان ۵۰ تیپ پیاده‌نظام «ناحال» در نبردی در شمال نوار غزه کشته شد. ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد از ابتدای عملیات توفان الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون شمار نظامیان کشته شده آن به ۴۸۹ نفر رسیده‌ است. ۱۶۲ نفر از این تعداد در جریان درگیری‌های زمینی در غزه به هلاکت رسیده‌اند. در همین راستا، منابع رسانه‌ای صهیونیست فاش کردند ۲۷ درصد تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه مربوط به افسران درجه‌دار است. طبق گزارش این رسانه‌ها، تیپ پیاده نظام «ناحال» تقریبا تمام فرماندهانش را از دست داده‌ و گردان ۱۳ تیپ «گولانی» نیز ضربه سختی خورده ‌است. رسانه‌های عبری همچنین اعلام کردند 3 فرمانده تیپ، 4 فرمانده گردان و چند افسر ارشد نیز تاکنون در جنگ غزه کشته شده‌اند.
***
نامه یحیی سنوار درباره وضعیت نبرد غزه
یحیی سنوار، رهبر حماس در نوار غزه طی ۲ روز اخیر نامه‌ای طولانی را برای رئیس و اعضای دفتر سیاسی این جنبش ارسال و طی آن به دستاوردهای گردان‌های قسام در نبرد بی‌سابقه با ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و وارد کردن ضربات و تلفات سنگین به آنها اشاره کرده است. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین،‌ منابع نزدیک به حماس تاکید کردند سنوار در این نامه گفته گردان‌های قسام در جریان حمله زمینی دشمن صهیونیستی به غزه حدود 5 هزار افسر و نظامی اسرائیلی را هدف قرار داده که یک سوم آنها کشته، یک سوم هم بشدت مجروح و یک‌سوم دیگر دچار معلولیت دائم شده‌اند. او در رابطه با خودروهای جنگی دشمن نیز نوشته که 750 خودرو به طور کلی یا جزئی منهدم شده است. سنوار در بخش دیگری از این نامه آورده است گردان‌های قسام ارتش صهیونیستی را درهم‌کوبیده و همچنان به وارد کردن ضرباتی سخت و دردناک به آن ادامه می‌دهد و زیر بار شروط دشمن نخواهد رفت. یحیی سنوار در این نامه از پایداری مردم فلسطین در نوار غزه قدردانی و تاکید کرد ساکنان نوار غزه نمونه بی‌نظیری از جانفشانی، قهرمانی، جوانمردی و همدلی را از خود به نمایش گذاشتند و وظیفه رهبران سیاسی است فورا برای التیام زخم‌ها و رنج‌های این مردم و تقویت پایداری آنها اقدام کنند. نامه سنوار به رهبران حماس به دنبال پیشنهاد‌های رژیم صهیونیستی به این جنبش از طریق واسطه‌های مصری و قطری درباره آتش‌بس موقت در غزه ارسال شده است. این در حالی است که جنبش حماس اعلام کرده دیگر خبری از آتش‌بس موقت نخواهد بود، بلکه هدف این جنبش توقف کامل جنگ علیه غزه است.

 


Page Generated in 0/0061 sec