printlogo


کد خبر: 273466تاریخ: 1402/10/6 00:00
اخبار

پلیس: ماده مخدر «زامبی» هنوز وارد ایران نشده است
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: ماده مخدر «زامبی» هنوز وارد ایران نشده است. سردار ایرج کاکاوند در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: ماده مخدر «زامبی» جدیدترین و مرگبارترین نوع ماده مخدر شناسایی شده در کشورهای اروپایی و آمریکا است؛ خوشبختانه تا به امروز این ماده مخدر وارد ایران نشده است. وی افزود: البته قاچاقچیان مواد مخدر با شیوه و شگردهای «نام‌گذاری عجیب مواد مخدر» سعی دارند جوانان را فریب داده و آنها را برای استفاده از مواد مخدر وسوسه کنند. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا بیان کرد: جوانان و نوجوانان باید بدانند و هوشیار باشند هر ماده مخدری اعتیادآور است و اسم‌های عجیب و غریب مانند «ماشروم» و... نمی‌تواند مجوزی برای عدم وابستگی و اعتیاد به این مواد مخدر باشد. بر اساس این گزارش، «زایلازین» یا همان «ترانک»، به دلیل حالت خمیده و بی‌جانی که مصرف‌کنندگان را در آن قرار می‌دهد و اینکه باعث می‌شود بدن مصرف‌کنندگان در زخم‌های عمیق قرار بگیرد، به عنوان مواد مخدر «زامبی» لقب گرفته است. داروی مخدر زامبی به مرگبارترین تهدید در آمریکا تبدیل شده که به طور تصاعدی در ایالت‌های این کشور قربانی می‌گیرد. 
***
شهادت رئیس پلیس امنیت عمومی فیروزآباد
رئیس پلیس امنیت عمومی فیروزآباد که در درگیری با شرور مسلح مجروح و به بیمارستان منتقل شده بود، پس از ۳ ماه تحمل درد به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد. سرهنگ احسان بخشنده که در تاریخ 26 شهریور سال جاری در درگیری با اشرار مسلح از ناحیه شکم مجروح شده بود، پس از تحمل ۳ ماه درد و به دلیل شدت جراحات وارده شامگاه دوشنبه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
***
تنظیم اسناد رسمی به‌صورت مجازی و غیرحضوری
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: سال آینده در چنین روزی از تعداد اسنادی ارائه گزارش خواهیم کرد که از طریق دفاتر اسناد رسمی مجازی و کاملاً به صورت غیرحضوری در کشور تنظیم شده است. علی خندانی در مراسم گرامیداشت دفاتر اسناد رسمی گفت:  آیین گرامیداشت دفاتر اسناد رسمی پس از حدود 5 سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا که بسیاری از عزیزان همچون مرحوم احمد تویسرکانی و استاد محمد عظیمیان را از ما گرفت، دوباره از سر گرفته شد. وی افزود: خدمت گرفتن از مسیر سند رسمی، خداحافظی با کلاهبرداری‌ها، مالباختگی‌ها و پایان راهروهای شلوغ دادگستری و وداع با تزلزل و ایجاد اختلال در قراردادها است. رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: اکنون مجموعه سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی، آمادگی کامل برای استقبال و اجرای دقیق و شایسته قانون الزام به ثبت رسمی معاملات و اسناد را دارند. وی خطاب به سران دفاتر اسناد رسمی گفت: به شما مژده می‌دهم که سال آینده در چنین روزی از تعداد اسنادی ارائه گزارش خواهیم کرد که از طریق دفاتر اسناد رسمی مجازی و  کاملا به صورت غیرحضوری در کشور تنظیم شده است.
***
امکان پیش‌بینی  حملات بیماری صرع با تلفن همراه
همراه اول با ارائه یوزکیس ویژه حوزه سلامت در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳ که با آنالیز سیگنال‌های مغزی قابلیت پیش‌بینی حملات صرع را دارد، امکان لمس و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین در زندگی روزمره را فراهم کرد. یکی از اقدامات اپراتور اول در این رویداد، انتقال تجربه استفاده و به‌کارگیری پلتفرم بومی MEC در قالب یک یوزکیس منحصربه‌فرد است که در صورت تجاری شدن ابزارهای مورد نیاز آن، قابلیت پیش‌بینی بروز «حملات صرع» را برای کاربران تلفن همراه با امکان ارسال نوتیفیکیشن و پیامک به مراکز اورژانس خواهد داشت. همچنین در صورت اتصال به خودروی هوشمندی که بیمار در معرض حمله، در حال رانندگی آن است، می‌تواند ضمن کاهش سرعت و کنترل خودرو، باعث کاهش حوادث ناگوار شود. بخش فنی اپراتور اول تلفن همراه با تمرکز بر مقوله «هوش مصنوعی»، این یوزکیس را به نمایشگاه تلکام امسال آورده است.

Page Generated in 0/0055 sec