printlogo


کد خبر: 273540تاریخ: 1402/10/7 00:00
اخبار

کلنگ‌زنی ساخت خط ۱۱ متروی تهران در دهه فجر
مجری خط ۱۱ متروی تهران گفت: امیدواریم دهه فجر امسال کلنگ‌زنی آغاز ساخت خط ۱۱ متروی تهران صورت گیرد و عملیات ساخت آغاز شود. هاشم روحانی با بیان اینکه خط ۱۱ متروی تهران به طول ۳۲ کیلومتر و ۲۱ ایستگاه خواهد بود، گفت: خط ۱۱ متروی تهران از مناطق ۱۸،۱۹،۲۰،۲۱ و ۲۲ عبور می‌کند و البته مرز مناطق ۱۶ و ۱۷ را نیز در بر می‌گیرد. وی بیان کرد: این خط مترو از سه‌راه ورامین در منطقه ۲۰ شروع شده و پس از تبادل با خط ۶ در توسعه جنوبی این خط با ایستگاه جوانمرد‌قصاب در خط یک مترو نیز تبادل مسافر خواهد داشت و سپس با عبور از مرز منطقه ۱۶ ایستگاه یاخچی‌آباد، وارد منطقه ۱۹ شده و با گذر از میدان مرکزی میوه و تربار و تبادل با خط 3 در ایستگاه عبدل‌آباد به سمت خیابان خلیج‌ فارس در منطقه ۱۸ ادامه مسیر خواهد داد. روحانی افزود: ادامه مسیر این خط در ابتدای منطقه ۲۱ ایستگاه نیک‌پسندی و تبادلی با خط راه‌آهن بوده و در ادامه با پوشش محدوده تهرانسر و در نهایت با ورود به منطقه ۲۲ در ایستگاه چیتگر به صورت مشترک با خط ۹ و تبادل با خط ۵ به شبکه مترو متصل خواهد شد. مجری خط ۱۱ متروی تهران اظهار کرد: در افق مطالعات خط ۱۱ مترو پیش‌بینی  شده بیش از ۵۰۰ هزار مسافر در طول سال توسط این خط مترو جابه‌جا شود. 
***
آموزش امدادی به ۳ میلیون شهروند
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اهمیت آموزش د‌ر مدیریت بحران، گفت: ارائه آموزش عمومی‌ به ۳ میلیون نفر از شهروندان در راستای آماده‌سازی و افزایش تاب‌آوری از اقدامات این جمعیت است. پیرحسین کولیوند گفت: در این سال‌ها سازمان مدیریت بحران عملکرد درخشانی داشته و امروز نیز نمایشگاه با کیفیت و مهمی را در دستور کار قرار داده است. قرار گرفتن دستگاه‌های متولی مقابله با بحران در کنار یکدیگر و هم‌افزایی این مجموعه‌ها سبب می‌شود به توانمندی بهتری دست یافته و به شکل بهتری به مردم خدمت کنند. این نمایشگاه فرصتی مناسب برای گره‌گشایی از مشکلات در حوزه مدیریت بحران با بهره‌گیری از تجارب یکدیگر است. وی ادامه داد: نیروهای خدوم و ایثارگر هلال‌احمر که از جنس رزمندگان دفاع ‌مقدس هستند، همواره در صحنه خدمت‌رسانی به مردم و دفاع از آنها در مقابل سوانح و حوادثند که نتیجه آن کسب عالی‌ترین نشان جمعیت‌های جهانی است. وی افزود: کسب عالی‌ترین نشان دولتی ترکیه از دستان رئیس‌جمهور این کشور برای خدمت‌رسانی با کیفیت به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه یکی‌ دیگر از نشانه‌های عملکرد درخشان کارکنان هلال‌احمر در سال گذشته است.
***
پرداخت ۱۸ هزار کمک‌هزینه درمان سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان
بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام ۱۸هزار کمک‌هزینه درمان به بیماران سخت‌درمان و مبتلا به سرطان پرداخت کرده است. علی پزشکی ضمن بیان این مطلب افزود: تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار و ۶۶ بیمار نیازمند مبتلا به سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان در سراسر کشور کمک‌هزینه درمان پرداخت شده است. وی با تاکید بر حمایت از بیماران سخت‌درمان در تمام استان‌های کشور گفت: استان‌های تهران، البرز، لرستان و مازندران بیشترین سهم را از این کمک‌هزینه‌ها داشته‌اند و در هر یک از این استان‌ها به ترتیب یکهزار و ۴۷۵، ۶۲۴، ۶۱۸ و ۶۰۳ فقره کمک‌هزینه درمان به مشمولان پرداخت شده است. پزشکی تاکید کرد: حوزه سلامت یکی از ماموریت‌ها و محورهای سه‌گانه فعالیت‌های بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) است و تاکنون اقدامات و پویش‌های متفاوت و متنوعی از جمله غربالگری‌های ساختار قامتی، پوسیدگی دندان و تنبلی چشم برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم، اجرای طرح مثبت حرکت یک و ۲ (اهدای تجهیزات توانبخشی به افراد دارای معلولیت)، مناسب‌سازی مسکن افراد دارای معلولیت، استعدادیابی ورزشی کودکان و نوجوانان مناطق کمتر برخوردار، تجهیز مراکز درمانی محلات محروم، حمایت از کاشت حلزون برای کودکان کمتر برخوردار ناشنوا و ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار و شیرخواران با هدف تامین سلامت عمومی بویژه در مناطق کمتر برخوردار کشور طراحی و عملیاتی شده است. پزشکی در پایان تاکید کرد: کمک‌های بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به بیماران سخت‌‌درمان و مبتلا به سرطان افزایش می‌یابد.
***
مصدومیت ۲ آتش‌نشان در آتش‌سوزی خیابان امیرکبیر
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: یک انباری به وسعت ۷۰۰ متر در خیابان امیرکبیر تهران دچار آتش‌سوزی شده و در این حادثه ۲ آتش‌نشان مصدوم شدند. سید جلال ملکی دیروز گفت: ساعت 13:01 دقیقه ظهر امروز (چهارشنبه) آتش‌سوزی در یک انبار لوازم یدکی در خیابان امیرکبیر به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام شد و بلافاصله ۷ ایستگاه به همراه چند دستگاه تانکر آب و نردبان هیدرولیکی و خودرو‌های پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: آتش‌نشانان در محل مشاهده کردند چند باب مغازه در مجاورت هم به وسعت حدود ۷۰۰ متر که وسایل پلاستیکی، پشم شیشه و مواد قابل اشتعال در آنجا نگهداری می‌شد، دچار آتش‌سوزی شده است. وی گفت: آتش‌نشانان از چند طرف عملیات را آغاز کردند و دود غلیظی محیط را فرا گرفته اما آتش‌نشانان به آتش اجازه گسترش ندادند. ملکی افزود: در این حادثه ۲ نفر از آتش‌نشانان دچار مصدومیت شدند و فعلا خبری از مصدومان یا تلفات احتمالی نداریم. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: بخش زیادی از عملیات اطفا انجام شده است.

Page Generated in 0/0056 sec