printlogo


کد خبر: 273552تاریخ: 1402/10/7 00:00
اخبار

جزئیات تشییع شهید سیدرضی موسوی
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای جزئیات آیین تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید راه قدس سردار سرتیپ پاسدار سیدرضی موسوی را اعلام کرد. بنا بر این اطلاعیه، آیین تشییع و بدرقه پیکر شهید صبح امروز در میدان آیینی امام حسین(ع) تهران و خاکسپاری شهید قبل از ظهر فردا در امامزاده صالح(ع) تجریش برگزار می‌شود.
***
دستور رئیسی برای تدوین و اجرای سریع نظام حقوقی عادلانه
رئیس‌جمهور ایجاد نظام عادلانه پرداخت را جزو مطالبات بحق مردم، وعده‌های دولت و از اهم وظایف سازمان اداری و استخدامی کشور دانست و این سازمان را مکلف کرد نظام حقوقی عادلانه را به سرعت تدوین و اجرایی کند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت با تاکید بر ضرورت تابعیت دستگاه‌های دولتی از نظام عادلانه پرداخت، تصریح کرد: این مساله جزو مطالبات بحق مردم، وعده‌های دولت و از اهم وظایف سازمان اداری و استخدامی کشور است. رئیس‌جمهور سازمان اداری و استخدامی را مکلف کرد که نظام حقوقی عادلانه را بدون در نظر گرفتن سلایق و نظرات مختلف و بر مبنای همسان‌سازی دستمزد خدمات و مشاغل یکسان در دستگاه‌های مختلف، تدوین و اجرایی کند. سرعت در انجام کار و لحاظ اقتضائات یک نظام عادلانه و جامع پرداخت از تاکیدات رئیس‌جمهور در انجام این ماموریت بود. وی در ادامه ضمن تقدیر از گزارش اقدامات وزارت راه و شهرسازی درباره اجرای پروژه‌های عظیم جاده‌ای و ریلی در نقاط مختلف کشور، تسریع در اجرای طرح مهم مواصلاتی جلفا به آق‌بند و همکاری همه دستگاه‌های مسؤول در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی را خواستار شد.
***
شهید موسوی حامی دائمی تمام جبهه مقاومت بود
فرمانده کل سپاه گفت: شهید موسوی یک شخصیت کم‌نظیر، معتبر، صاحب نفوذ معنوی در دولت‌ها و ارتش‌های کشورهای میزبان و یک حامی دائمی از تمام جبهه مقاومت بود. سردار سرلشکر حسین سلامی در اختتامیه رویداد ملی اقتصاد مقاومتی با اشاره به شهادت سردار سیدرضی موسوی مستشار ارشد سپاه در سوریه اظهار داشت: شهید موسوی یک فرمانده شجاع و گمنام اما پرآوازه و درخشان در آسمان و دارای تاثیرات شگفت‌انگیز در طول بیش از 3 دهه و تقریبا 37 سال هجرت در سوریه و لبنان و قائمه پشتیبانی از جبهه‌های مقامت در شرق مدیترانه بود. سرلشکر سلامی تاکید کرد: شهید موسوی یک شخصیت کم‌نظیر، معتبر، صاحب نفوذ معنوی در دولت‌ها و ارتش‌های کشورهای میزبان و یک حامی دائمی از تمام جبهه مقاومت بود. وی افزود: شهادت یار صدیق، وفادار و فداکار سردار قاسم سلیمانی، سردار شهید سیدرضی موسوی را که فرماندهی شجاع، ولی گمنام بود و از امروز نامش پرآوازه و درخشان است، تبریک و تسلیت می‌گویم. فرمانده کل سپاه ادامه داد: این شهادت‌ها رویش‌های جدید فضیلت‌های الهی است که با شهادت این عزیزان تکثیر و عطر وجود این فرماندهان بزرگ و شهید در فضای جامعه منتشر می‌شود. هر کسی که این رایحه‌های دل‌انگیز صبر، استقامت و جهاد را استشمام می‌کند، مجاهد جدیدی می‌شود که پیشانی‌بند می‌بندد، در دفاع از اسلام حاضر می‌شود و با دشمن خدا و خلق مبارزه می‌کند تا ظلم و جور در بلاد اسلامی ریشه‌کن شود.
***
آمریکا و غرب حیثیت سیاسی خود را در جنگ غزه از دست دادند
وزیر اسبق امور خارجه کشورمان ضمن ارائه تحلیلی درباره بنیان‌های سیاست خارجی با اشاره به جنگ غزه و مقوله حقوق بشر نزد غرب گفت: در طول تاریخ چنین جنایتی در برابر دیدگان جهان رخ نداده است و آمریکا و غرب حیثیت سیاسی خود را در این جریان کامل از دست دادند.
علی‌اکبر صالحی در ارتباط وبیناری در دومین همایش ملی سیاست خارجی ایران در محل دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: صحنه امروز دنیا نشان می‌دهد جمهوری اسلامی بر حق بوده و در ایجاد و حمایت از منظومه مقاومت اسلامی طی این ۴۴ سال مظلوم واقع شده است. وی تاکید کرد: ایران پرچمدار توجه به فلسطین به عنوان موضوع محوری جهان اسلامی است و انقلاب ما مقاومت را در بستر اسلام قرار داد. غزه امروز هیچ چیز از جمله آب و برق ندارد اما 3 ماه است که پایداری می‌کند، آیا چنین مقاومتی بدون بحث اسلام و شهادت میسر بود؟ نقطه قوت مجاهدان ما امید و توکل به خداوند است. رئیس پیشین سازمان انرژی هسته‌ای کشورمان گفت: کشورهایی در منطقه وجود دارند که بزرگ هستند اما پایبند به اصول سیاسی نیستند، برخی کشورها بدون شرمندگی سیاسی یک روز با این و یک روز با آن هستند اما جمهوری اسلامی اینگونه نیست و همین اصول سیاسی را می‌توان در چارچوب متانت سیاسی بیان کرد.
***
رئیس سازمان انرژی اتمی:
ادعاها درباره غنی‌سازی حرف جدیدی نیست
رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: کار رسانه‌ای سیاسی که مجددا درباره غنی‌سازی ایران مطرح شده است، حرف جدیدی نیست و در گزارش مدیر کل و شورای حکام مطرح شده بود. محمد اسلامی در ادامه اظهار کرد: این حرف‌ها یک هیاهوی رسانه‌ای است و اهدافی که دنبال می‌کنند کاملا مشخص است. در این شرایط سیاسی و به دنبال وضعیتی که جنگ غزه برای آنان ایجاد کرده است، در تلاش هستند فضای دیگری ایجاد کنند تا تمرکز و افکار عمومی را از روی غزه به ایران بازگردانند. مشخص است چه اهدافی دارند.

Page Generated in 0/0056 sec