printlogo


کد خبر: 273574تاریخ: 1402/10/9 00:00
اخبار

«به روایت سیدرضی» آدینه شبکه خبر را تماشایی کرد
مستند - مصاحبه «به روایت سیدرضی» مصاحبه ۳۶ دقیقه‌ای سردار شهید سیدرضی موسوی درباره خصوصیات اخلاقی سپهبد شهید قاسم سلیمانی، نحوه مدیریت میدان نبرد در سوریه و عراق، تعامل با محور مقاومت و سفر منجر به شهادت وی به سوریه و عراق و برخی خاطرات ناب از شهید سلیمانی، روز گذشته بعد از خبر ساعت ۱۶ برای نخستین بار از شبکه خبر روی آنتن رفت. «به روایت سیدرضی» به کارگردانی مصطفی شوقی، محصول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است و در خانه مستند تولید شده که برای نخستین بار از تلویزیون پخش ‌شد.
سردار سیدرضی موسوی از مستشاران باسابقه سپاه، دوشنبه (4 دی) در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید. وی از مستشاران قدیمی نیروی قدس سپاه در سوریه و یار و همراه حاج‌قاسم سلیمانی بود که در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت در سوریه فعالیت داشت. پیکر این شهید پیش از انتقال به ایران در شهر نجف اشرف و در بارگاه ملکوتی حضرت علی(ع) تشییع شد. پس از انتقال پیکر سردار موسوی به کشور، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی 7 دی با حضور در کنار پیکر وی و قرائت فاتحه، بر پیکر آن شهید سرافراز نماز اقامه کردند. رهبر انقلاب با تسلیت به خانواده شهید و قدردانی از جهاد خستگی‌ناپذیر شهید موسوی، برای این شهید همنشینی با اوصیا و اولیای الهی و علو درجات مسئلت کردند.
آیین تشییع پیکر مطهر سردار موسوی با حضور خیل عظیم و پرشور مردم همیشه در صحنه، غیور و شهیدپرور، در میدان آیینی امام حسین(ع) تهران برگزار و پیکر این شهید در امامزاده صالح(ع) تجریش به خاک سپرده شد.
***
انسیه شاه‌حسینی «دست ناپیدا» را به جشنواره می‌رساند
تصویر زنان حوضه‌خوان 
«دست ناپیدا» فیلمی به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی سعید سیدزاده است که این روزها فیلمبرداری آن تمام شده و در مرحله پس‌تولید و تدوین قرار دارد.
انسیه شاه‌حسینی، کارگردان این فیلم که  پنجمین فیلم سینمایی او است‌، تلاش دارد این فیلم را به جشنواره فجر برساند. او در این باره افزود: این فیلم درباره زنان حوضه‌خوان زمان جنگ است که ایده آن را از یک فیلم‌ خودم به نام شب بخیر فرمانده گرفتم. قهرمان فیلم شب بخیر فرمانده یک خبرنگار بود که پشت جبهه با مرزنشینان ارتباط می‌گرفت. در اینجا نیز همان خبرنگار قرار است با زنان پشت جبهه آشنا شود.
وی افزود: این فیلم از روی شعری از مولانا برداشته شده است؛ شعری که در آن مولانا می‌گوید: دست ناپیدا گریبان می‌کشد، من پی دست و گریبان می‌روم. از سوی دیگر هم تجربه خود من است و هم خودم خبرنگار بودم و در واقع این فیلم تجربه خودم بود.
کارگردان فیلم پنالتی افزود: دست ناپیدا، اثری جذاب و روایت زندگی زنانی است که در زمان جنگ در کارون لباس می‌شستند. نمونه آن نیز کتاب «حوض‌ خون» است اما این فیلم ربط زیادی به آن ندارد. محور همان است و این فیلم نیز زندگی زنانی را به تصویر می‌کشد که به کارون می‌زنند.
کارگردان فیلم زیباتر از زندگی در ادامه گفت: این فیلم روایتگر زندگی زنی است که ۲۰۰ فانوسقه خونین روی دوش دارد و همه را در آب کارون شسته و آنها را به جبهه می‌فرستد. بنیاد فارابی و بنیاد شهید سرمایه‌گذار این فیلم هستند.
***
روز گذشته با حضور وزیر ارشاد برگزار شد
اختتامیه ششمین رویداد بین‌المللی جایزه بازی‌های جدی
آیین اختتامیه و مراسم معرفی و اهدای جوایز برگزیدگان رویداد جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۲ عصر جمعه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.
رویداد جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۲ به ۲ روز پایانی و سرنوشت‌ساز خود رسید تا بر اساس آرای داوران، منتخبان این رویداد در مراسم اختتامیه در هر ۳ بخش سمپوزیوم، هکاتون و جشنواره، عصر جمعه ۸ دی‌ از ساعت ۱۷:۳۰ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه امیرکبیر معرفی شدند.
ششمین جایزه بازی‌های جدی، قبل از رسیدن به آیین پایانی و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان خود پنجشنبه ۷ دی در بخش سمپوزیوم بازی‌های جدی از ساعت ۱۰ صبح در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد و مقالات شفاهی پذیرفته شده در این بخش برای انتخاب عنوان «مقاله جدی سال» ارائه شدند. در این روز پروفسور سیلوستر ارناب و پروفسور سارا دفریتاس به طور آنلاین به ارائه سخنرانی پرداختند.

Page Generated in 0/0062 sec