printlogo


کد خبر: 273580تاریخ: 1402/10/9 00:00
حمله پهپادی یکی از گروه‌های مقاومت عراق به جولان اشغالی
اسرائیل از عراق خورد

گروه بین‌الملل: در ادامه حملات متعدد محور مقاومت به رژیم صهیونیستی، این رژیم پنجشنبه گزارشی منتشر کرد که یکی از گروه‌های عراقی حمله پهپادی به جولان اشغالی انجام داده است که این برای نخستین بار طی نزدیک به ۳ ماه جنگ غزه بود که از سمت شرق سرزمین‌های اشغالی پهپاد شلیک می‌شود و به هدف برخورد می‌کند. چند روز قبل منابع عبری خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه یک پهپاد به میدان گازی اسرائیل در دریای مدیترانه نزدیک شده است و پدافند این رژیم توانسته آن را سرنگون کند. از زمان آغاز عملیات اسرائیل علیه مردم غزه، نیروهای عراقی، یمنی و حزب‌الله لبنان برای پایان جنایت رژیم صهیونیستی در غزه دست به عملیات‌های متعدد علیه اسرائیل زده‌اند. بر این اساس گروه مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد در حمایت از نوار غزه و پاسخ به کشتار فلسطینی‌ها در حمله‌های رژیم صهیونیستی، یک هدف مهم و حیاتی در جنوب شهرک «إلیاد» واقع در بلندی‌های جولان اشغالی را هدف قرار داده است. برخی منابع غیررسمی نیز گزارش‌های تاییدنشده‌ای از هدف قرار گرفتن یک فرودگاه هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی در این حمله منتشر کردند. پیش از این، رسانه‌های صهیونیستی بامداد پنجشنبه گزارش دادند یک پهپاد انتحاری به ساختمانی در جنوب بلندی‌های جولان اشغالی برخورد کرد و منفجر شد. در همین ارتباط، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در تحلیلی مدعی شد اگر مبدأ پرتاب این پهپاد از خاک سوریه تعیین بشود، این نخستین بار از زمان آغاز جنگ غزه خواهد بود که چنین حمله پهپادی انجام می‌شود. هفته گذشته بود که نیروهای عراقی اعلام کردند بندر ایلات را هدف موشک قرار داده‌اند. به نظر می‌رسد این موشک‌ها از سوریه شلیک شده است و نیروهای عراقی پشت این قضیه بوده‌اند. 
همچنین گروه «مقاومت اسلامی عراق» بامداد جمعه از انجام حمله به یک «مرکز جاسوسی - فنی» رژیم صهیونیستی در منطقه کردستان عراق خبر داد. این گروه طی بیانیه‌ای گفت در حمایت از مردم غزه و پاسخ به کشتار زنان و کودکان فلسطینی، سحرگاه جمعه با سلاح‌های مناسب یک مرکز جاسوسی فنی وابسته به رژیم صهیونیستی در شمال شرق اربیل را هدف قرار داد. از سوی دیگر، گروه مقاومت اسلامی عراق بامداد پنجشنبه اعلام کرد یک هدف مهم و حیاتی رژیم صهیونیستی در جنوب شهرک «إلیاد» واقع در بلندی‌های جولان اشغالی را هدف قرار داده است. تأکید مقاومت عراق بر ادامه حملات در شرایطی است که از هفته‌های نخست نبرد توفان‌ الاقصی، مقاومت عراق برای حمایت از فلسطین وارد عمل شده و پایگاه‌های آمریکایی را در عراق و سوریه، با موشک و پهپاد هدف قرار داد به طوری که شمار این حملات از ۱۰۰ عملیات فراتر رفته است. مقاومت اسلامی عراق عملیات خود را بتدریج تشدید کرده تا اینکه اهداف اسرائیلی در ایلات مشرف بر دریای سرخ و  تأسیسات گازی کاریش در منطقه مدیترانه را با موشک‌هایی با برد ۴۰۰ کیلومتر و پهپادهای دوربرد هدف گرفت و نشان داد توانایی مادی و انسانی برای ضربه زدن به هر هدفی در فلسطین اشغالی را دارد.
***
حمله مقاومت عراق به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل
مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد بامداد دیروز یک مرکز جاسوسی فنی متعلق به رژیم اشغالگر را در نزدیکی فرودگاه اربیل کردستان عراق هدف قرار داده و این اقدام در واکنش به کشتار غیرنظامیان در غزه توسط اشغالگران انجام شده است. بر اساس گزارش سایت خبری روسیا الیوم، در این بیانیه همچنین آمده است این عملیات در راستای حمایت از ساکنان نوار غزه و در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه آنها، بویژه زنان، کودکان و سالمندان و در سایه تداوم تجاوزات این رژیم انجام شد.

 


Page Generated in 0/0057 sec