printlogo


کد خبر: 273583تاریخ: 1402/10/9 00:00
دور دنیا

شبح محمد ضیف با تصویری جدید صهیونیست‌ها را دیوانه می‌کند
 محافل مختلف رژیم صهیونیستی به عکس جدید محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس واکنش نشان دادند. در تصویری که توسط شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش شده، ضمن تاکید بر جدید بودن آن، وی با موهای سفید و چشم آسیب‌دیده مشاهده می‌شود. بن‌کاسبیت، تحلیلگر روزنامه معاریو اعلام کرد تصویری که در حال پخش است به سال 2018 مربوط می‌شود و ارتش رژیم صهیونیستی نیز اسنادی در اختیار دارد که به نظر می‌رسد الضیف روز 6 اکتبر در اتاقی در حال راه رفتن است. در همین خصوص پایگاه خبری عبری‌زبان وای‌نت نیز اعلام کرد تصویر منتشرشده غوغای زیادی در اسرائیل ایجاد کرده است. محمد ضیف تاکنون حداقل از 7 مورد تلاش برای ترور نجات یافته که از جمله آنها اقدام رژیم صهیونیستی برای ترور وی در سال 2014 در نوار غزه است. بر اساس آنچه معاریو و وای‌نت اعلام کردند، این تصویر ظاهرا به سال 2018 مربوط می‌‌شود و به نظر می‌رسد در جریان یک فعالیت اجتماعی تهیه شده، به طوری که یکی از دستیاران وی نیز در عکس مشاهده می‌شود.
***
آلبانیز: آنچه اسرائیل در غزه انجام می‌دهد، وحشی‌گری قرن است
«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی فلسطینی تاکید کرد: آنچه اسرائیل در حق فلسطینیان بویژه در نوار غزه انجام می‌دهد، وحشی‌گری قرن حاضر ما است. آلبانیز اظهار داشت: اسرائیل به بهانه نابودی حماس بیش از 20 هزار فلسطینی را به قتل رسانده، چرا زندگی فلسطینیان اهمیتی ندارد؟! وی گفت سکوت غرب در قبال آنچه بر سر فلسطینیان می‌آید، همدستی در این جنایات به شمار می‌رود.
***
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا:
تصمیم رد صلاحیت ترامپ لغو می‌شود
رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد تصمیم ایالت «مین» برای حذف نام ترامپ از بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ توسط دیوان عالی این کشور ملغی می‌شود. با تداوم رویکرد برخی ایالت‌های آمریکا در رد صلاحیت «دونالد ترامپ» برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در آن ایالات، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به تکاپو برای جلوگیری از این امر افتاد. «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته وعده داد تصمیم برخی ایالت‌های این کشور در حذف نام ترامپ از بین نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ توسط نهاد عالی‌تری لغو خواهد شد. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، جانسون در این ‌باره توضیح داد: «تصمیم وزیر داخلی ایالت مین برای رد صلاحیت ترامپ از انتخابات [ریاست‌جمهوری]، بی‌ملاحظه و مغرضانه است. مطمئنم دیوان عالی [کل‌آمریکا] این تصمیم را ملغی می‌کند». بامداد جمعه بود که «شینا بیلوز» وزیر امور داخلی ایالت مین رای به عدم صلاحیت ترامپ و حذف نام او از برگه‌های رای‌دهی در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا داد.
***
پیشنهاد جدید اسرائیل برای تبادل اسرا با حماس
کانال 13 تلویزیون اسرائیل گزارش داد تل‌آویو از طریق ایالات متحده توافق جدیدی برای تبادل اسرا با حماس پیشنهاد داده است. این پیشنهاد از طریق آمریکا تحویل میانجی‌های قطری شده است و شامل خروج نظامیان اسرائیل از مناطق پرتراکم غزه و دادن اجازه ورود کمک‌های بیشتر به این باریکه است. در مرحله دوم حماس اسرای زن اسرائیلی از جمله نظامیان زن را آزاد خواهد کرد و اجساد اسرای فوت‌شده را تحویل خواهد داد و اسرائیل هم عقب‌نشینی‌های بیشتری خواهد کرد. کانال 13 گفته حماس فعلا این طرح را رد کرده است. حماس پیش از این گفته که هیچ مذاکره‌ای در شرایط ادامه جنگ انجام نخواهد شد. جنبش حماس فلسطین با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تشدید حملات دیوانه‌وار نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری اعلام کرد این جنایات تروریستی اشغالگران در کرانه باختری ملت فلسطین را نمی‌ترساند و آسیبی به عزم و استواری افسانه‌ای آنها در سرزمین‌شان وارد نمی‌سازد.
***
هلاکت ۳ نظامی دیگر رژیم اسرائیل در نوار غزه
ارتش صهیونیست به هلاکت 3 نفر دیگر از نظامیان ارشد خود که همگی از عناصر یگان‌های نخبه و ویژه بودند اعتراف کرد. ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در درگیری‌های جنوب و مرکز غزه 2 افسر و یک نظامی دیگر ارتش در رویارویی با رزمندگان مقاومت کشته شده‌اند. با کشته شدن این ۳ نظامی رژیم صهیونیستی تعداد کشته‌های ارتش اسرائیل از زمان شروع جنگ غزه به 501 نفر افزایش یافت. با توجه به سانسور نظامی شدید رژیم صهیونیستی، رسانه‌های این رژیم نمی‌توانند آمار دقیق تلفات ارتش اسرائیل در جنگ نوار غزه را منتشر کنند. روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی اعلام کرد ارتش اسرائیل تعداد واقعی مجروحان خود از ابتدای جنگ غزه تاکنون را پنهان می‌کند. بعد از انجام تحقیقات مربوطه مشخص شد بین آمار رسمی ارتش درباره تعداد زخمی‌های آن در جنگ غزه با آماری که بیمارستان‌ها می‌دهند تفاوت زیادی وجود دارد. این رسانه صهیونیستی تاکید کرد حتی اگر بخواهیم خطاهای احتمالی در ثبت تعداد مجروحان در شرایطی مانند انتقال آنها از بیمارستانی به بیمارستان دیگر را نیز در نظر بگیریم، باز هم این میزان از تفاوت در آمار ارائه‌شده توسط ارتش با آمار بیمارستان‌ها غیرقابل توضیح است.

Page Generated in 0/0064 sec