printlogo


کد خبر: 273584تاریخ: 1402/10/9 00:00
اخبار

پیام تسلیت اینفانتینو در پی درگذشت ملیکا محمدی
رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال با انتشار پستی، درگذشت بازیکن تیم‌ ملی بانوان ایران را تسلیت گفت. «جانی اینفانتینو» با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درگذشت ملیکا محمدی، بازیکن تیم‌ ملی فوتبال بانوان ایران در سانحه دلخراش جاده‌ای را تسلیت گفت. ملیکا محمدی، بازیکن تیم‌ ملی فوتبال ایران و تیم باشگاهی خاتون بم به دلیل سانحه تصادف در نزدیکی شهر بم جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. 
***
کونسیسائو: طارمی فوق‌العاده باهوش است
سرمربی پورتو به غیبت ستاره تیم‌ ملی ایران در ترکیب این تیم در زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا واکنش نشان داد و او را بازیکنی بسیار باهوش دانست. غیبت مهدی طارمی در ترکیب تیم فوتبال پورتو حین برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 به یکی از دغدغه‌های مهم مدعی قهرمانی لیگ برتر پرتغال تبدیل شده است. طارمی از 22 دی باید در ترکیب تیم‌ ملی کشورمان در جام ملت‌های آسیا به میدان برود و به همراه زایدو سانوسی که با تیم‌ ملی نیجریه در جام ملت‌های آفریقا شرکت می‌کند، غایبان بزرگ پورتو از میانه ژانویه خواهند بود. سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو در نشست خبری پیش از دیدار پورتو برابر چاوس، با سوالی درباره غیبت مهاجم تیم‌ ملی ایران مواجه شد و اظهار داشت: طارمی فقط مهاجمی نیست که درباره گلزنی او صحبت کنیم. اهمیت مهدی برای چیزی است که به تیم می‌دهد؛ چه زمانی که توپ را در اختیار دارد و چه در سایر اوقات. او در قرار گرفتن در فضاهای خالی و ساختن موقعیت برای تیم فوق‌العاده باهوش است که این موارد برای هواداران قابل مشاهده نیست. وی درباره وضعیت تیم پورتو برای قهرمانی لیگ برتر پرتغال گفت: من نمی‌گویم ما تیمی هستیم که در سال تقویمی 2023 بیشترین امتیاز را گرفته‌ایم. پورتو در سراسر اروپا بیشترین درصد پیروزی را در خانه خود دارد. با این حال ما 3 امتیاز کمتر از اسپورتینگ داریم و از جام اتحادیه حذف شده‌ایم. طارمی و زایدو بازیکنان مهمی هستند که آنها را در اختیار نخواهیم داشت و من باید راه‌حل لازم را در این باره پیدا کنم. 
***
فاجعه در ورزش اسپانیا؛ مخفی کردن ۵ ساله نمونه‌های مثبت دوپینگ!
آژانس ضددوپینگ اسپانیا نمونه‌های مثبت ورزشکاران را به مدت ۵ سال مخفی کرد. به گزارش  Relevo، آژانس ضددوپینگ اسپانیا (CELAD) بارها با دور زدن قوانین آژانس جهانی ضددوپینگ (WADA) از سال 2017 تا 2022 به ورزشکاران اجازه داده با وجود نقض قوانین ضد دوپینگ بدون مجازات بمانند. به گفته این منبع، CELAD در این مدت از روش‌های مختلفی برای اجتناب از پیگیری‌های انضباطی علیه ورزشکاران اسپانیایی پس از مثبت شدن آزمایش مواد ممنوعه استفاده کرد. بر اساس این گزارش، یکی از این روش‌ها ارسال اسناد کشف پرونده از طریق پست معمولی و نه از طریق ایمیل بود که منجر به عدم اطلاع به موقع ورزشکاران می‌شد. این ورزشکاران بعداً به دلیل شکایت به دادگاه اداری ورزش (TAD) که تحریم‌ها را خارج از مهلت قانونی لغو می‌کرد، از مجازات می‌گریختند. این نشریه حتی مواردی را پیدا کرد که در آن تحقیقات ضد دوپینگ توسط آژانس اسپانیایی انجام نمی‌شد. برای نمونه در تست دوپینگ پاتریک چیندو آیک، ورزشکار دوومیدانی 3 ماده ممنوعه یافت شد. جالب اینجاست اطلاعاتی در این مورد در سیستم آنلاین WADA ظاهر شد اما هیچ تحقیقی در این مورد آغاز نشد و بر این اساس، آیک به رقابت ادامه داد. 
***
راه پیوستن باشگاه‌های ایتالیایی به سوپرلیگ اروپا بسته شد
فدراسیون فوتبال ایتالیا با تصویب قانونی راه پیوستن باشگاه‌های ایتالیایی به پروژه سوپرلیگ اروپا را بست. پس از اینکه هفته گذشته حکم دیوان دادگستری اروپا مبنی بر اینکه پروژه سوپرلیگ اروپا منعی برای فعالیت ندارد و حکم قبلی اتحادیه فوتبا اروپا (یوفا) و فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مبنی بر ممانعت از تشکیل سوپرلیگ را نقض کرد، فدراسیون‌های مختلف و بسیاری از باشگاه‌های اروپایی مخالفت خود با شکل‌گیری چنین لیگی را اعلام و تأکید کردند در کنار یوفا می‌مانند. حالا خبر می‌رسد فدراسیون فوتبال ایتالیا هم به صف مخالفان سوپرلیگ پیوسته و تصمیم گرفته بند ممنوعیت حضور باشگاه‌های ایتالیایی در سوپرلیگ اروپا را تصویب کند. بر این اساس، فدراسیون فوتبال ایتالیا به تیم‌های ایتالیایی اجازه نخواهد داد به هیچ تورنمنتی به غیر از تورنمنت‌های زیر نظر یوفا، فیفا و فدراسیون فوتبال ایتالیا ملحق شوند. در صورتی که باشگاهی ایتالیایی به سوپرلیگ ملحق شود، از فصل آینده سری A ایتالیا 2025-2024 کنار گذاشته خواهد شد. آئورلیو دلورنتیس، رئیس باشگاه ناپولی یکی از معدود کسانی بود که از رأی دیوان عالی عدالت اروپا درباره پروژه سوپرلیگ اروپا استقبال کرد و گفته می‌شود آماده است با رؤسای دیگر باشگاه‌های بزرگ قاره سبز برای شرکت در این تورنمنت رایزنی کند. «برند ریچارت» مدیر اجرایی کمپانی «A22 اسپورتس منیجمنت» که اسپانسر اصلی پروژه سوپرلیگ اروپاست، اخیراً اعتراف کرده بود تا زمانی که یوفا حاضر به همکاری با تیم‌ها نباشد، این پروژه پیشرفتی نخواهد داشت. 

Page Generated in 0/0047 sec