printlogo


کد خبر: 273587تاریخ: 1402/10/9 00:00
آغاز هفته پانزدهم لیگ برتر با بازی استقلال مقابل خودروسازان تهرانی
پیکان در بست تا صدر؟

مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر امروز با انجام ۲ دیدار در تهران و تبریز آغاز می‌شود و استقلال میزبان پیکان است و تراکتور به مصاف نفت آبادان خواهد رفت. هفته پایانی نیم‌فصل اول در 4 روز متوالی هفته جاری برگزار می‌شود که در ادامه نگاهی به ۲ مسابقه امروز می‌اندازیم.
* تراکتور تبریز - صنعت‌نفت آبادان
تراکتور برای حفظ رتبه چهارم خود درنیم‌فصل اول باید مقابل تیم بحران‌زده نفت آبادان پیروز شود! روی کاغذ کار قرمزپوشان تبریزی اصلا دشوار نیست. نفت آبادان با 22 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را دارد. این تیم در 4 مسابقه اخیرش هم فقط یک امتیاز کسب کرده و آنقدر اوضاع تیم آشفته است که چند روز پیش هواداران در تمرین با بازیکنان تیم کتک‌کاری کردند! این وضعیت حریف تراکتور است. بنابراین شاگردان پاکو خمز می‌توانند با برد به تعطیلات لیگ بروند، مگر اینکه نفت آبادان یک‌باره متحول شده باشد و بتواند با امتیاز گرفتن از تراکتور شگفتی رقم بزند. نفت آبادان 11 امتیازی در رده چهاردهم جدول است ولی اگر بازنده شود شاید به رده آخر جدول هم سقوط کند. از سویی تراکتور می‌خواهد با یک برد درخشان به تعطیلات برود. پاکو خمز هم بعد از این بازی راهی اسپانیا خواهد شد. فصل گذشته تراکتور در ۲ بازی رفت و برگشت نفت را شکست داد.
* استقلال - پیکان
استقلال با باخت سپاهان در دیدار معوقه مقابل گل‌گهر حالا به قهرمانی نیم‌فصل هم امیدوار شده است. آبی‌پوشان اگر بتوانند مقابل پیکان پیروز شوند و سپاهان در قزوین مقابل شمس‌آذر بازنده شود، در آن صورت استقلال قهرمان نیم‌فصل خواهد شد و بالاتر از این تیم پرمهره قرار می‌گیرد. پیکان حالا یک تیم تقریبا استقلالی است؛ احمد مددی، مدیرعامل اسبق این باشگاه و رضا عنایتی آقای گل اسبق استقلال مقابل آبی‌پوشان پایتخت می‌ایستند. پیکان هم برای بقا می‌جنگد و با تمام توان تلاش می‌کند یک امتیاز از آبی‌پوشان بگیرد! استقلال با 8 گل خورده قدرتمندترین خط دفاع را دارد و گل زدن به آبی‌پوشان کار راحتی نیست، آن هم برای تیم پیکان که با  7 گل‌ زده بعد از فولاد 5 گله بدترین خط حمله لیگ را دارد! بنابراین بعید است عنایتی مقابل استقلال به دنبال گلزنی و برد باشد و هدف اول ارائه بازی بسته و گرفتن یک امتیاز خواهد بود. پیکان با 8 مساوی رکورد‌دار تساوی در این فصل است و عنایتی می‌خواهد با امتیاز به تعطیلات لیگ برود اما هواداران استقلال و بازیکنان این تیم فقط برد می‌خواهند و همین مساله می‌تواند مسابقه را جذاب کند.
* نفس پرسپولیس پشت گردن استقلال
در این میان سپاهان و پرسپولیس که نسبت به سایر تیم‌ها یک بازی عقب‌افتاده داشتند، شامگاه پنجشنبه به مصاف رقبای خود رفتند که همه چیز به کام سرخپوشان پیش رفت. سپاهان که ساعاتی قبل از دیدار با گل‌گهر فهمید باید در آسیا به مصاف الهلال عربستان برود، با ترکیبی ناقص و پر از محروم و مصدوم پا به سیرجان گذاشت و ۳ بر یک بازی را واگذار کرد. این بازی ساعت 15 روز پنجشنبه برگزار شد. ساعت 17:30 همان روز، سرخپوشان تهرانی که خبر شکست سپاهان را شنیده بودند، همه توان خود را به کار بستند تا از سد نساجی بگذرند و در این کار هم موفق شدند. دیدار معوقه هفته یازدهم بین تیم‌های پرسپولیس و نساجی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. شهاب زاهدی(۳۲) برای پرسپولیس در این دیدار گل زد.
پرسپولیس در روزی که تماشاگرانش پرشورتر از همیشه تیم را تشویق می‌کردند، از همان دقایق ابتدایی به دنبال رسیدن به گل بود و با پاس‌های پرتعداد قصد نزدیک شدن به دروازه نساجی را داشت اما همان روش تکراری شاگردان گل‌محمدی که مالکیت توپ را در اختیار داشتند ولی در خلق موقعیت کم‌اثر بودند، اجازه نداد سرخپوشان به گل برسند. در شرایطی که نبیل باهویی در ترکیب اصلی سرخپوشان برای دیدار با نساجی حضور داشت اما در هنگام گرم کردن گل‌محمدی تصمیم به تغییر گرفت و شهاب زاهدی در ترکیب اصلی قرار گرفت و زاهدی نیز در دقیقه ۳۲ برای پرسپولیس گل زد تا این تغییر ناخواسته، پیام‌آور شادی برای سرخ‌ها شود. در این دقیقه مهدی ترابی از سمت راست توپ بلندی را به تیر دوم ارسال کرد که شهاب زاهدی با ضربه سر آن را به گل برتری سرخپوشان تبدیل کرد. با اینکه نساجی کمی از لاک دفاعی خارج شد تا بازی را به تساوی بکشاند اما بازهم سرخپوشان فشار را روی دروازه حریف حفظ کردند تا به گل دوم برسند اما در این مهم موفق نبودند تا بازی با تک‌گل شهاب زاهدی به سود سرخپوشان به پایان برسد. سرخپوشان که با برگشتن یک امتیاز کسر شده از آنها جان و انرژی تازه‌ای برای رسیدن به صدر جدول گرفته بودند، با وجود اینکه با همان یک گل همیشگی پیروز میدان شدند اما با همین ۳ امتیاز ۲۹ امتیازی شدند و چسبیده به استقلال به خاطر تفاضل گل کمتر در رده سوم قرار گرفتند. نساجی هم با ۱۰ امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی باقی ماند. سپاهان نیز با ۳۱ امتیاز در صدر جدول قرار دارد.
* برنامه مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر
هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال با بزرگداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت (حماسه ۹ دی)، گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و روز مقاومت برگزار می‌شود. برنامه هفته آخر نیم‌فصل اول لیگ برتر به شرح زیر است:
شنبه ۹ دی
تراکتور تبریز – صنعت‌نفت آبادان؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه یادگار امام تبریز
استقلال تهران - پیکان تهران؛ ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران
یکشنبه ۱۰ دی
هوادار تهران - استقلال خوزستان؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه پاس قوامین تهران
آلومینیوم اراک - ملوان بندرانزلی؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
دوشنبه 11 دی
شمس‌آذر قزوین - فولادمبارکه سپاهان اصفهان؛ ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه سردار آزادگان قزوین
مس رفسنجان - پرسپولیس؛ ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه شهدای مس‌رفسنجان
چهارشنبه ۱۳ دی
ذوب‌آهن اصفهان - گل‌گهر سیرجان؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه فولادشهر فولادشهر
فولاد خوزستان - نساجی مازندران؛ ساعت ۱۷:۴۵، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

Page Generated in 0/0058 sec