printlogo


کد خبر: 273591تاریخ: 1402/10/9 00:00
اخبار

ارائه فیلم آموزشی دروس دانش‌آموزان در «شاد»
همزمان با برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در سطح کشور، شبکه شاد برای یادگیری آسان و مرور دروس مختلف، ویدئوهای آموزشی درسی پایه اول تا دوازدهم را در بخش «فیلم آموزشی» ارائه کرد. به گزارش ایسنا، بخش ویدئو از امکانات نسخه جدید شاد است که در راستای عدالت آموزشی در اختیار نظام آموزشی کشور قرار گرفته است. دانش‌‌آموزان پایه‌های مختلف که نیازمند مرور دروس و یادگیری سرفصل‌‌های مختلف هستند، می‌توانند از صفحه اصلی اپلیکیشن شاد، بخش فیلم آموزشی را انتخاب کنند و بدون محدودیت، ویدئوهای آموزشی مرتبط با پایه و درس مورد نظر خود را انتخاب و تماشا کنند. این ویدئوها بر اساس سرفصل‌های درسی تهیه شده‌ است تا دانش‌آموزان به مطالب مورد نیاز دسترسی داشته باشند. بر همین اساس بیش از ۳۰۰۰ محتوای آموزشی توسط وزارت آموزش‌و‌پرورش در شبکه شاد بارگذاری و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. همچنین بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، بیش از ۵۰۰۰ محتوای آموزشی سایر موسسات آموزشی معتبر و مورد تایید آموزش‌و‌پرورش در قالب خدمات افزوده شاد در بخش «فیلم آموزشی» در دسترس دانش‌آموزان قرار گرفته است. در این راستا کاربران می‌توانند جدیدترین نسخه اپلیکیشن شاد را از منابع معتبر مانند سایت رسمی شاد به آدرس Shad.ir، کافه بازار یا مایکت دریافت و نصب کنند.
***
کشف ۵۹ تن انواع مواد مخدر در مرزهای کشور
فرمانده مرزبانی فراجا در تشریح اقدامات ۹ ماهه مرزبانی گفت: با تلاش همرزمان‌مان ۵۹ تن مواد مخدر و ۱۹۰هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کشور کشف شده است. سردار احمدعلی گودرزی گفت: از ابتدای سال جاری بیش از یک میلیون اتباع خارجی از مرزهای کشور طرد شده‌اند و قریب ۱۹۰ هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در مرزهای کشور کشف شده است. وی همچنین در ادامه با اشاره به کنترل مطلوب و شبانه‌روزی مرزهای کشور اظهار داشت: با تلاش و مجاهدت‌های همکاران و همرزمان در واحدهای مرزی سراسر کشور، در ۹ ماه سال جاری بیش از ۵۹ تن انواع مواد مخدر در کشور که عمدتا  با مجاهدت‌های مرزبانان در درگیری  با سوداگران مرگ در دریا و مرزهای جنوب کشور بوده، کشف شده است. بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار گودرزی همچنین در ادامه به بحث کنترل و انسداد هوشمند نوار مرزی کشور اشاره و اظهار کرد: ما در بحث کنترل و انسداد نوار مرزی از سیستم‌ها و فناوری‌های روز دنیا ساخت دست جوانان کشور می‌بریم و از سیستم‌های حسگر، دستگاه‌های الکترونیکی و اپتیکی و پهپادی، همچنین دیوارهای مغناطیسی، در حفاظت و حراست از مرزهای کشور و تامین امنیت پایدار استفاده می‌کنیم.
***
حادثه مرگبار اتوبان قم‌ - کاشان با ۷ کشته و ۵ مصدوم
رئیس اورژانس کاشان گفت: واژگونی خودروی ون در اتوبان قم - کاشان ۷ کشته و ۵ مصدوم برجا گذاشت. مهرداد فرزندی‌پور در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به واژگونی خودروی سواری ون در اتوبان قم - کاشان اظهار کرد: در حادثه‌ای که در اتوبان قم - کاشان بعد از شهر مشکات رخ داد، بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری ون با ۱۲ سرنشین و سپس آتش‌سوزی خودرو 7 نفر از سرنشینان به علت شدت جراحات و سوختگی در صحنه جان خود را از دست دادند و ۵ نفر مصدوم شدند. همچنین رئیس پلیس راه اصفهان نیز گفت: عارضه قلبی علت واژگونی یک دستگاه فاو نیم‌شاسی است که منجر به فوت 7 نفر و مصدوم شدن 5 نفر شد. علی مولوی با اشاره به حادثه مرگبار اتوبان کاشان - قم اظهار داشت: ساعت 1:30 روز جمعه یک دستگاه فاو نیم‌شاسی با ۱۲ سرنشین شامل یک راننده ایرانی و ۱۱ نفر اتباع بیگانه از اصفهان به سمت تهران حرکت می‌کنند. وی افزود: در محدوده آزادراه کاشان روبه‌روی مشکات برابر اعلام سرنشینانی که داخل بیمارستان هستند، راننده اعلام می‌کند قلبم و دست خود را روی قلبش می‌گذارد و فرمان از دست راننده خارج می‌شود. حدود یک کیلومتر خودرو بدون هدایت راننده به جلو می‌رود و از مسیر خارج می‌شود و با گاردریل‌ها برخورد می‌کند پس از آن به لاین مخالف می‌رود و دچار حریق می‌شود، در نتیجه راننده به همراه ۶ نفر از اتباع داخل ماشین می‌سوزند و ۵ نفر نجات می‌یابند.

Page Generated in 0/0076 sec