printlogo


کد خبر: 273602تاریخ: 1402/10/9 00:00
اخبار

مراقب تغییر زمین بازی به نفع صهیونیست‌ها باشیم
حجت‌الاسلام حسین طائب، رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به اهداف رژیم صهیونیستی از ترور شهید سیدرضی موسوی گفت: ما در جنگ ۳ سطح راهبرد، عملیات و تاکتیک داریم و امروز باید در سطح راهبردی معین کنیم که در نقشه منطقه‌ای و جهانی چه اتفاقی در حال وقوع است. وی افزود: اسرائیلی‌ها در سطح راهبردی به دنبال این بودند که در جنگ امنیتی با ایران و جنگ نظامی در پیرامون خودشان، تحرکات فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی را سرکوب کنند. رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پیش از انجام عملیات توفان الاقصی در حال برنامه‌ریزی بود تا عملیاتی پیش‌دستانه را علیه حماس در غزه اجرا کند، تاکید کرد: اما آنچه در صحنه میدانی اتفاق افتاد این بود که حماس شروع‌کننده یک عملیات پیش‌دستانه بود و متعاقب آن سایر اعضای محور مقاومت جنگ پدافندی علیه رژیم صهیونیستی را تبدیل به یک تهاجم و حرکت آفندی کردند. وی با تاکید بر اینکه امروز در حوزه راهبردی، جبهه مقاومت در تقابل با رژیم صهیونیستی با فاصله زیاد دست برتر را دارد، خاطرنشان کرد: یک زمانی آمریکایی‌ها می‌گفتند ما می‌خواهیم هژمون جهان باشیم و اسرائیل را نیز به عنوان هژمون منطقه‌ای تعریف می‌کردند اما امروز آنها در حال ارزیابی این مساله هستند که تا کجا از موجودیت رژیم صهیونیستی در این جنگ حمایت و پشتیبانی کنند.
رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه گفت: رژیم صهیونیستی در این ۸۰ روز در سطح عملیاتی همه زرادخانه تولید سلاح خود را با ظرفیت کامل فعال کرده و علاوه بر آن روزانه بیش از ۷۰ هواپیمای ترابری، پشتیبانی سلاح برای این رژیم را انجام می‌دهند، با این وجود در برابر حماس و جهاد اسلامی که سلاح‌های خود را در تونل‌های زیرزمینی نوار غزه تولید می‌کنند عاجز شده و نتوانسته در عملیات میدانی به پیروزی برسد.
طائب با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های میدانی خود در پی آن است که تصویرسازی جدیدی از تحولات منطقه ارائه کند، عنوان کرد: حتی کشتار دسته جمعی در غزه نیز برای رژیم صهیونیستی آورده‌ای جز تصویرسازی منفی در افکار عمومی دنیا نداشته است، به همین جهت مجبور شده با هدف خلق تصویری جدید، دست به ترور شهید موسوی به عنوان یکی از مستشاران نظامی ایران در سوریه بزند. وی در پایان گفت: ملت ایران و نخبگان ما باید مراقب باشند که خلق تصویر جدید باعث سوال‌های فرعی و تغییر زمین بازی در منطقه نشود. 
***
از عدم ثبات در تصمیم‌گیری‌ها رنج می‌بریم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه ما اکنون در کشور از آن رنج می‌بریم، چالش مدیریتی در سطوح مختلف و عدم ثبات در تصمیم‌گیری‌هاست و این دو موضوع همه ما را اذیت می‌کند.
محمدباقر قالیباف در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور افزود: این ۲ موضوع حل نمی‌شود مگر با همین نشست‌ها و جمع‌ها اما باید توجه شود که این نشست‌ها کاملا ساختارمند باشد، به این معنا که بدانیم می‌خواهیم از کجا شروع کنیم و به کجا برسیم. وی با اشاره به زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه کشور تصریح کرد: ما در حوزه راه، جاده و بزرگراه حدود 23 برابر حوزه ریل سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، باید دید آیا با توجه به شرایط کشور این سرمایه‌گذاری کار درستی بود یا کار غلطی؟ آیا جاده‌هایی که ساختیم در مناطقی بود که پیشران شود و موجب بازگشت سرمایه شود یا نه؟
***
فتنه 88 دشمنی دشمنان ملت ایران با انتخابات بود
خطیب موقت جمعه تهران گفت: در جریان فتنه آمریکایی - صهیونیستی سال 88 آنچه رخ داد در واقع دشمنی دشمنان ملت ایران با انتخابات بود. دشمنان ما همیشه «نه به انتخابات» و «تحریم انتخابات» را در دستور کار قرار دادند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌جواد حاج‌علی‌‌اکبری تصریح کرد: دشمنان اگر هم موفق نشوند، پس از انتخابات زیر سوال بردن نتایج آن را پیگیری می‌کنند؛ همان کاری که در جریان فتنه سال 88 انجام شد، بعد از انتخابات بزرگ و آبرویی که برای ملت ایران فراهم شد، خطرناک‌ترین‌ فتنه بعد از انقلاب به دست نفوذی‌ها و عناصر ساده‌لوح رخ داد و ملت ایران را به تعبیری به لبه پرتگاه برد و انقلاب را در شرایط بسیار خطرناکی قرار داد. وی اظهار کرد: سران فتنه با ادعای دروغین تقلب و نپذیرفتن نتایج انتخابات، ظلم بزرگی به ملت ایران کردند و حق‌الناس را زیر پا گذاشتند، دشمن را شاد کردند و راه را برای اجرای نقشه شوم دشمنان یعنی ایجاد دیکتاتوری و هرج و مرج در جامعه باز کردند و آبروی ملت را به تاراج بردند، عزت ملی را به بازی گرفتند و خساراتی وارد کردند که حقیقتا قابل جبران نیست. ماجرای این فتنه خطرناک‌ هیچ‌گاه نباید از حافظه تاریخی ملت ایران پاک شود. خطیب نماز جمعه تهران افزود: اما تدابیر و صبر راهبردی رهبر عزیزمان و بصیرت ملت ایران که هر دو لطف خداوند و عنایت حضرت زهرا(س) بود، انقلاب و ملت ایران را از فتنه خطرناکی نجات داد و در 9 دی‌ حضور تمام‌کننده ملت رخ داد که آتش فتنه را خاموش کرد و فتنه‌گران و فتنه‌سازان را ناکام گذاشت.

Page Generated in 0/0058 sec