printlogo


کد خبر: 273613تاریخ: 1402/10/9 00:00
پیکر مطهر سردار شهید سیدرضی موسوی با حضور پرشور مردم تهران در میدان امام حسین(ع) تشییع و در امامزاده صالح(ع) به خاک سپرده شد
در راه قدس
اقامه نماز بر پیکر سردار شهید سیدرضی موسوی توسط رهبر انقلاب

گروه سیاسی: آیین تشییع پیکر پاک سردار شهید سیدرضی موسوی با حضور پرشور مردم قدرشناس پایتخت و برخی مسؤولان صبح روز پنجشنبه در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار شد. حاضران در این مراسم با در دست داشتن پلاکاردهایی از شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهید سیدرضی موسوی، شعارهایی چون «لبیک یا حسین»، «مرگ بر صهیونیست»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «حیدر، حیدر»، «هرکه با آل‌علی در افتاد ور افتاد» سر می‌دادند. تشییع‌کنندگان همچنین پرچم‌های زردرنگی تحت عنوان «حریفتم» در دست داشتند. در تصاویری که شهید حاج‌قاسم و شهید سیدرضی موسوی در کنار هم حضور داشتند، عباراتی چون هم‌رفیق و شهیدان راه قدس درج شده بود.
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی که سخنران این مراسم بود درباره شهید موسوی اظهار داشت: او صحابی باوفای آن فرمانده آسمانی، اسطوره جاودان و فراموش‌نشدنی تاریخ اسلام و ایران یعنی سپهبد شهید پاسدار حاج‌قاسم سلیمانی بود. او در ۴۵ سال زندگی جهادی خود این لباس را از تن در نیاورد و هرگز میدان جهاد را ترک نکرد. او از امیرمومنان(ع) این الهام را آموخته بود که هرکسی و هر قومی لباس جهاد را از تن به در کند ذلیل خواهد شد. او می‌دانست نباید دشمنان اسلام در عمق سرزمین حضور داشته باشند. 
وی با بیان اینکه او به همه وعده‌های خود وفا می‌کرد، گفت: او اهل وفا، صادق و صاحب قلب مطمئنه بود. شما حتی در تصویر او جدیت، محبت، شدت نسبت به کفار و رفعت نسبت به مومنان را که خصلت صحابه پیامبر(ص) است می‌بینید. چهره جذاب او در انسان نفوذ می‌کرد. او دلربا، آرام، متواضع و نجیب بود. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: او در سخت‌ترین شرایط، جبهه مقاومت را پشتیبانی می‌کرد. او ستون محوری خیمه‌ای بود که در شرق مدیترانه در سوریه و لبنان جبهه وسیعی را علیه یک آرایش جهانی از دشمنان کینه‌توز اسلام حمایت می‌کرد. 
سردار سلامی افزود: بخش مهمی از سازه مستحکم قدرت مقاومت در سوریه، لبنان و فلسطین بی‌شک محصول مجاهدت‌های این فرمانده رشید، این چهره آسمانی و صاحب سیرت ملکوتی است. فرمانده کل سپاه تاکید کرد: بیشتر سال‌های خدمتش، توفیق زیارت امام حسین(ع) و امام علی(ع) به او دست نداده بود تا اینکه پیکرش درست شبیه اصحاب امام حسین(ع) در روز عاشورا قطعه قطعه شد. آفرین بر این مرد بزرگ که در میدان ایستاد تا همانند اصحاب امام حسین(ع) نشان دهد همچنان خون عاشورایی در رگ‌های مردان مومن دنیای اسلامی می‌جوشد و می‌خروشد و اجازه برتری به مشرکان، منافقان و کفار نمی‌دهد. 
سردار سلامی با بیان اینکه چه بسا دشمن، شهید موسوی را بیشتر از ما می‌شناخت، افزود: دشمن نقش و تاثیر این فرمانده بزرگ را در مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان اروپایی و برخی دیگر از دولت‌های منافق می‌دانست. دشمن می‌دانست که او چه نقش و تاثیری در شکل‌دهی این زنجیره بی‌انتهای قدرت ایجاد کرده است. فرمانده کل سپاه تاکید کرد: بدون تردید نهضت عظیم فلسطین که امروز دشمن را در افسردگی و ناکامی و ناامیدی و یأس و پژمردگی فرو‌برده، محصول مجاهدت مردانی است که تا زنده هستند بی‌نام و نشانند و وقتی به شهادت می‌رسند جهان را مقابل یک عظمت بی‌انتها قرار می‌دهند. 
سرلشکر سلامی ادامه داد: امروز جبهه مقاومت در حال میوه‌چینی از نهال‌های کاشته شده قاسم‌ها، سیدرضی‌ها و دیگر شهیدانی است که در آن دیار خدای بزرگ را ملاقات کردند. جبهه مقاومت در حال چیدن ثمرات این نهال‌هاست که توسط این عزیزان در سرزمین احساس و ایمان مردم کاشته شد.
* توفان الاقصی عملیاتی کاملا فلسطینی
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در موضوع مقاومت جدید و جنگ جاری چند نکته لازم است بیان شود، گفت: به عنوان خادم سپاه که از عمق همه این ماجراها مطلع هستم این را بدانید عملیات توفان الاقصی کاملا فلسطینی بود. توسط خود فلسطینی‌ها طراحی و توسط خود آنها اجرا شد و هیچ جریانی خارج از فلسطین در آفرینش این پیروزی شگفت‌انگیز و ایجاد این توفان بزرگ مداخله‌ای نداشت. مساله کاملا فلسطینی بود. سردار سلامی افزود: روز گذشته از قول سخنگوی سپاه مطرح شد «عملیات توفان الاقصی انتقام از شهادت حاج‌قاسم بود»، می‌خواهم بگویم این ۲ موضوع از هم مستقل است. توفان الاقصی مستقل از حرکت ما برای انتقام از شهادت حاج‌قاسم است. انتقام شهادت حاج‌قاسم در فضای خاص خود انجام می‌شود. در آنجا ما به آمران و عاملان شهادت این مرد بزرگ و ابومهدی مهندس و همراهان آنها کار داریم. فرمانده کل سپاه ادامه داد: توفان الاقصی واکنش فلسطینی‌ها به ۷۵ سال اشغال و جنایت بود. این توفان ریشه در کشتارهای دیریاسین، کفرقاسم، ترورها و شهادت جوانان فلسطینی توسط جوخه‌های ترور ارتش سری هاگانای اسرائیل بود که توسط دولت بریتانیا از سال ۱۹۴۵ به این طرف اتفاق افتاد. محصول کشتار فلسطینیان در صبرا و شتیلا به دست قصاب آریل شارون بود، محصول همه اشغالگری‌ها و آوارگی‌های یک ملت به نام فلسطین بود. واکنش به اهانت‌های رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی بود، حملاتی که شبانه به خانه مسلمانان در کرانه باختری انجام می‌داد و دقیقا شکفتن بغضی ۷۵ ساله بود. وی با بیان اینکه جبهه مقاومت همه با هم اتصال اعتقادی دارند، گفت: همه جبهه مقاومت هم‌آرمان هستند. سطح راهبرد و فصل مشترکات قدرتمندی دارند اما هر رکن از جبهه مقاومت براساس هویت ملی خود عمل می‌کند. یک هویت مشترک به نام اسلام و جهان اسلام وجود دارد که این جبهه منفصل از لحاظ جغرافیایی را از نظر آرمانی و اعتقادی به متصل می‌کند. سردار سلامی افزود: انصارالله هویت یمنی دارد، او در سطح عملیات، خود تصمیم می‌گیرد، به ما ربطی ندارد و مستقل است. او صاحب اراده، راهبرد و قدرت است، بنابراین خودش تصمیم می‌گیرد چه کاری انجام دهد. 
فرمانده کل سپاه گفت: مقاومت در عراق یک هویت عراقی است، در عین حال که به جبهه مقاومت متصل و بخش مهمی از جبهه مقاومت است اما کاملا مستقل است و خود تصمیم می‌گیرد. او خود صاحب اراده است. در لبنان هم حزب‌الله همین گونه است. درست است ما یک اتصال اعتقادی و آرمانی داریم اما حزب‌الله واقعا یک هویت لبنانی است و براساس مصالح ملت لبنان عمل می‌کند، البته در فضای جهان اسلام از مظلومان و مستضعفان هم دفاع می‌کند.  
وی با تاکید بر اینکه ما مسلمانیم و تا انتها کنار مقاومت بی‌انتهای فلسطین می‌مانیم، گفت: ما در عمل خود صادقیم و هرچه عمل کنیم می‌گوییم. ما یک نظام رسمی و مقتدریم. ما وقتی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را زدیم، گفتیم. وقتی تفنگداران‌شان را دستگیر کردیم نشان دادیم، وقتی به عین الاسد حمله کردیم گفتیم، وقتی در اربیل خانه و لانه صهیونیست‌ها را منهدم‌ کردیم، گفتیم. ما هر عملی انجام دهیم می‌گوییم و نمی‌ترسیم. 
سردار سلامی افزود: سخنگوی سپاه به من گفت عبارتی که گفتم قصدم این بود که بگویم نتیجه طبیعی توفان الاقصی گرفتن انتقام بخشی از شهادت حاج‌قاسم این بود نه انگیزه آن. فرمانده کل سپاه بار دیگر تاکید کرد: رسما اعلام می‌کنم توفان الاقصی کاملا فلسطینی بود و هست، فلسطین خود توانمند است. حماس و جهاد در درون غزه سلاح تولید می‌کنند و پایان ندارد و هر شهیدی بر زمین می‌افتد دهها جوان سلاح او را به دست می‌گیرند، در همانجا سلاح تولید می‌شود، آنها توانا هستند. این مقاومت پایان ندارد. آنچه پایان دارد تحمل و طاقت و توان رژیم صهیونیستی برای ادامه کار است.
* تعادل روانی صهیونیست‌ها به هم خورده است
سردار سلامی در ادامه با اشاره به ابعاد ضربه سنگینی که اشغالگران در توفان الاقصی دریافت کردند گفت: آنقدر فشار به صهیونیست‌ها آمده است که مجبور شدند سیدرضی را بزنند و این ناشی از فشار بیش از حدی است که تعادل روانی صهیونیست‌ها را برهم ‌زده است اما اینجا اعلام می‌کنم ما هرگز در مقابل شهادت فرزندان این امت ساکت نخواهیم بود. انتقام ما همیشه سخت است ولی انتقامی معادل شهادت سیدرضی چیزی جز پاک شدن این رژیم از صفحه روزگار نیست. وی افزود: امیدواریم بزودی خداوند به اذن خود نام جعلی این رژیم منحوس را از صفحه جغرافیای سیاسی جهان با مجاهدت رزمندان بزرگ فلسطینی حذف کند.
* پیکر شهید موسوی در امامزاده صالح(ع) آرام گرفت
در نهایت ظهر روز پنجشنبه پس از برگزاری مراسم تشییع در میدان امام حسین(ع)، پیکر سردار شهید سیدرضی موسوی در امامزاده صالح(ع) تجریش به خاک سپرده شد. در این مراسم سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نیز حضور داشت.
***
اقامه نماز بر پیکر سردار شهید سیدرضی موسوی توسط رهبر انقلاب
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای صبح روز پنجشنبه با حضور در کنار پیکر سردار شهید سیدرضی موسوی و قرائت فاتحه، بر پیکر آن شهید سرافراز نماز اقامه کردند و پس از آن در جمع خانواده آن شهید خطاب به آنها گفتند: خدا ان‌شاءالله درجاتش را عالی کند. خوشا به حالش، یک عمر زحمت و تلاش، آخرش هم جایزه شهادت پروردگار عالم! شما در اجر ایشان شریک هستید. رهبر حکیم انقلاب اسلامی با تسلیت به خانواده شهید و قدردانی از جهاد خستگی‌ناپذیر شهید سیدرضی موسوی، برای این شهید، همنشینی با اوصیا و اولیای الهی و علو درجات مسألت کردند.

 


Page Generated in 0/0055 sec