printlogo


کد خبر: 273626تاریخ: 1402/10/10 00:00
اخبار

برگزاری دیدار ایران - بورکینافاسو در کیش
تیم ملی فوتبال ایران اردوی نهایی خود را پیش از حضور در قطر در جزیره کیش برگزار می‌کند و در این اردو به مصاف بورکینافاسو خواهد رفت. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، با برنامه‌ریزی انجام شده میان فدراسیون فوتبال و سازمان منطقه آزاد کیش، تیم‌ ملی فوتبال اردوی نهایی خود را در این جزیره برگزار می‌کند. بر اساس این برنامه‌ریزی، تیم‌ ملی 14 دی اردوی خود را در کیش برگزار می‌کند و در آخرین دیدار خود پیش از سفر به قطر برای حضور در جام ملت‌های آسیا، جمعه 15 دی در ورزشگاه المپیک کیش به مصاف تیم‌ ملی بورکینافاسو خواهد رفت. این دیدار ساعت ١٨ در ورزشگاه المپیک جزیره کیش برگزار می‌شود. بورکینافاسو در آخرین رده‌بندی فیفا بالاتر از قطر، فنلاند و ایرلند در رتبه 57 جهان قرار دارد. این تیم در حال حاضر در دوبی اردوی آمادگی خود را بر پا کرده است. تیم ملی ایران پس از این دیدار، 18 دی برای حضور در جام ملت‌های آسیا به صورت مستقیم از کیش به دوحه پرواز خواهد کرد و 19 دی در دیداری دوستانه برابر اندونزی به میدان می‌رود. شاگردان قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا 2023 با فلسطین، امارات و هنگ‌کنگ هم‌گروه هستند.
***
افشای خودداری سرخیو راموس از دادن تست دوپینگ در رئال‌مادرید
در ادامه افشاگری‌ها درباره فساد در آژانس مبارزه با دوپینگ اسپانیا، اتهاماتی هم به کاپیتان سابق رئال‌مادرید نسبت داده شده است. پس از افشای حقایقی درباره وجود فساد در آژانس مبارزه با دوپینگ در ورزش اسپانیا طی سال‌های 2017 تا 2022، اکنون جزئیات  تازه‌ای درباره این پرونده منتشر شده مبنی بر اینکه سرخیو راموس، کاپیتان پیشین تیم فوتبال رئال‌مادرید و مدافع کنونی تیم سویا، یکی از افرادی بوده که از این فساد نفع برده است. طبق گزارش نشریه «Revelo»، آوریل سال 2018، پس از مصاف رئال مادرید با مالاگا، ماموران آژانس مبارزه با دوپینگ اسپانیا از راموس می‌خواهند تست دوپینگ دهد اما او و خولیو دلامورنا، پزشک وقت باشگاه رئال‌مادرید، از انجام این کار امتناع می‌کنند و بازیکن برای گرفتن دوش به رختکن می‌رود. بر اساس قوانین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، ورزشکارانی که از سوی مأموران این آژانس برای دادن تست دوپینگ انتخاب می‌شوند، موظف هستند بلافاصله پس از انجام مسابقه‌شان نمونه خود را مطابق دستورالعملی که به آنها گفته می‌شود، ارائه کنند، در غیر این صورت با آنها همچون افرادی برخورد خواهد شد که تست دوپینگ‌شان مثبت شده است. با این وجود خودداری راموس از دادن تست دوپینگ پنهان می‌ماند و هیچ بازجویی یا مجازاتی برای او در نظرگرفته نمی‌شود.
***
قانون تازه AFC به زیان باشگاه‌های ایرانی
کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا قانون بازی جوانمردانه مالی را اجرا کند که به ضرر باشگاه‌های ایرانی خواهد بود. روزنامه الریاضیه عربستان به نقل از منابع آگاه و نزدیک به AFC نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی اجرای قانون بازی جوانمردانه مالی در دوره بعد مسابقات لیگ قهرمانان آسیاست. طبق این قانون، باشگاهی که هزینه‌هایش بیشتر از درآمدش باشد، مشمول جریمه‌هایی است که از توبیخ و تذکر شروع می‌شود و می‌تواند به محرومیت از شرکت در مسابقات یا حذف کامل باشگاه‌ها برسد. همین منابع آورده‌اند این قانون مورد تایید و حمایت فدراسیون فوتبال عربستان است. اجرای قانون بازی جوانمردانه مالی در اتحادیه فوتبال اروپا با هدف شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌ها برای تمام باشگاه‌های شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی قاره و نداشتن کسری بودجه صورت می‌گیرد. این قانون سال ۲۰۰۹ از سوی کمیته اجرایی یوفا ارائه و سپس از فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ اجرایی شد.
***
ممنوع شدن حضور افراد غیرناشنوا در انتخابات فدراسیون ناشنوایان
ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون ناشنوایان برای تصدی پست ریاست در حالی از ۹ دی آغاز شد که بر اساس اساسنامه فدراسیون جهانی، تنها امکان حضور افراد کم‌شنوا یا ناشنوا در انتخابات وجود دارد. به گزارش ایسنا، ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون ناشنوایان برای تصدی پست ریاست این فدراسیون در حالی از شنبه ۹ دی در محل فدراسیون آغاز شده و تا ۲۰ دی ادامه خواهد داشت که بر اساس اساسنامه بین‌المللی ورزش‌های ناشنوایان و با دستور وزیر ورزش و جوانان، تنها امکان ثبت‌نام افراد کم‌شنوا یا ناشنوا در انتخابات وجود دارد. پیش از شروع ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون ناشنوایان نیز آرش فرهادیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها طی نامه‌ای به علیرضا خسروی، سرپرست این فدراسیون تاکید کرد ثبت‌نام از نامزدهای احراز پست ریاست و اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون باید از میان جامعه ناشنوایان باشد. روز شنبه ۹ دی با پایان نخستین روز ثبت‌نام کاندیداها، مسعود فراهانی، نایب‌رئیس فدراسیون، مدارک خود را برای تصدی پست ریاست به دبیر مجمع ارائه داد. بعد از برکناری مهران تیشه‌گران از ریاست فدراسیون، علیرضا خسروی سرپرستی فدراسیون ناشنوایان را تا زمان برگزاری انتخابات برعهده گرفت.

Page Generated in 0/0075 sec