printlogo


کد خبر: 273641تاریخ: 1402/10/10 00:00
اخبار

شورای نگهبان طرح «حمایت از گزارشگران فساد» را تأیید کرد
سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح «حمایت از گزارشگران فساد» در شورای نگهبان خبر داد.
به گزارش فارس، هادی طحان‌نظیف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: طرح حمایت از گزارشگران فساد که در مراحل قبل با اشکالات و ابهاماتی مواجه شده بود، پس از اصلاح در مجلس و بررسی مجدد در شورای نگهبان، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
این طرح پیش از این 4 بار مورد ایراد و ابهام شورای نگهبان قرار گرفت و مجلس شورای اسلامی نیز هر بار اصلاحات لازم را انجام داد.  طرح «حمایت از گزارشگران فساد» با ۱۷ ماده، ۲۷ فروردین‌ امسال بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی برای بررسی از حیث انطباق با شرع و قانون اساسی به شورای نگهبان ارسال شده بود.
***
وزیر کشور:
خون شهید رضی راه امت اسلامی را باز می‌کند
وزیر کشور با بیان اینکه شهید رضی الگوی خوبی برای جوانان نه تنها در ایران، بلکه در جهان است، گفت: تصور و باور ما این است که خون این شهید و شهدای دیگر همه راه‌های امت اسلامی را که دشمنان سد کرده‌اند، باز می‌کند.
احمد وحیدی  در حاشیه آیین گرامیداشت یاد شهید سیدرضی موسوی که در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) پادگان ولیعصر برگزار شد، اظهار داشت: در وصف این شهید بزرگوار همین کافی است که بگوییم او توسط بدترین دشمنان خدا و خلق یعنی رژیم صهیونیستی با اصابت 3 موشک به منزلش به شهادت رسید. وی با بیان اینکه بغض او آنچنان در دل دشمنان جا داشت که این چنین کار بزدلانه و البته وحشیانه‌ای انجام دادند، تصریح کرد: مقام شهادت حق این شهید بزرگوار بود. او بیش از ۳۰ سال در خدمت مقاومت بود؛ از جوانی و از روزی که خود را شناخت در این مسیر بود تا زمانی که به شهادت رسید.
وزیر کشور با بیان اینکه شهید رضی الگوی خوبی برای جوانان امروز است که بدانند شهیدان از کجا شروع کردند و به کجا و چه مقام بزرگ معنوی‌ای رسیدند، گفت: امروز او نام آشنای همه است اما در طول عمر گمنام و با اخلاص، بدون اینکه اسمی از او برده شود، زندگی کرد. وحیدی با اشاره به اینکه آنچه مهم است، کاری است که رژیم صهیونیستی انجام داد و این رژیم با کارهای دیوانه‌وار خود مهرهای جدیدی را بر تابوت خود می‌زند، اظهار داشت: اینکه این رژیم تصور کند با شهادت این شهیدان می‌تواند محور مقاومت را تضعیف کند، فکر باطلی است.
***
۱۵ دی نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات اعلام می‌شود
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران گفت: ۱۵ دی نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت اعلام می‌شود.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام میراشرفی صبح دیروز در گردهمایی عوامل انتخابات تهران اظهار کرد: هیات نظارت انتخابات استان تهران و هیات‌های تابعه در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات، ۱۸ هزار تحقیق محلی انجام داده است. وی ادامه داد: در ۱۵ روز گذشته، از تعدادی از داوطلبان برای شنیدن اظهارات‌شان دعوت کردیم  و ۱۵۰۰ داوطلب در این جلسه شرکت کردند. میراشرفی خاطرنشان کرد: روز ۱۵ دی نتایج بررسی‌های هیات مرکزی نظارت اعلام خواهد شد. وی در پایان با اشاره به اینکه شورای نگهبان بخشی از زمینه جذب مشارکت در انتخابات را بر عهده دارد، گفت: دستگاه‌های دیگری هم وظیفه دارند و همان طور که رهبر انقلاب فرمودند، همه باید از ظرفیت خود استفاده کنند. پرهیز کنیم از اینکه تمام سهم مشارکت حداکثری را به شورای نگهبان بسپاریم.
***
جمهوری اسلامی هوشمندانه با عوامل جاسوسی برخورد می‌کند
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بر سر منافع و امنیت ملی هیچ‌گونه مماشاتی ندارد، گفت: عناصر وابسته به موساد و سایر سرویس‌های جاسوسی بدانند تحت رصد هوشمندانه و مداوم دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران هستند و با آنها به موقع برخورد می‌شود. ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعدام 4 نفر از عوامل تیم خرابکاری مرتبط با رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه مسامحه و چشم‌پوشی بر سر منافع ملی و امنیت ملی ندارد و نمی‌تواند کوچک‌ترین تردیدی در این باره داشته باشد. وی ادامه داد: عوامل موثر در ناامنی بویژه عناصری که با سرویس‌های جاسوسی در ارتباط هستند قطعا مورد برخورد قرار می‌گیرند، اعدام عناصر وابسته به رژیم صهیونیستی در آذربایجان غربی حق مسلم ملت ایران و کمترین کاری بود که ما درباره عناصر وابسته به رژیم صهیونیستی انجام دادیم، جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه بر سر امنیت ملی خود کوتاه نمی‌آید. نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سرویس‌های وابسته به بیگانگان بویژه رژیم صهیونیستی و موساد و سایر سرویس‌ها بدانند که تحت رصد هوشمندانه و مداوم دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران هستند و تمام اقدامات رصد و به موقع و هوشمندانه با آنها برخورد می‌شود. عزیزی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران در موضوعات امنیتی و دفاعی و سایر موضوعات تمام سرویس‌ها را رصد کرده و این موارد به موقع تحت برخورد قرار می‌گیرد.

Page Generated in 0/0209 sec