printlogo


کد خبر: 273649تاریخ: 1402/10/10 00:00
با حضور مردم تهران در میدان امام حسین(ع) برگزار شد
پاسداشت حماسه 9 دی
رئیس‌جمهور: حضور مردم فتنه 88 را پایان داد

اجتماع مردم تهران به مناسبت یوم‌الله ۹ دی، عصر روز گذشته در میدان آیینی امام حسین(ع) تهران با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. تجمع‌کنندگان در این مراسم با در دست داشتن دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی، بر محکومیت خباثت‌ها و دشمنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی با مردم ایران تاکید کردند.
شهردار تهران که سخنران این مراسم بود، در جمع مردم پایتخت گفت: امروز روز ۹ دی روز بصیرت و میثاق  امت با ولایت است. ۱۴ سال پیش در چنین روزی طومار فتنه‌گران در ایران اسلامی با حضور مردم پیچیده شد. علیرضا زاکانی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و پیام جهانی انقلاب مبنی بر  آزادی ملت‌ها و آزادی همه انسان‌ها از دست استکبار و استبداد با احیای دین و معنویت گفت: این خیزش عمومی از همان ابتدا مورد کینه دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت. دشمنان انقلاب اسلامی یک لحظه از مقابله با این انقلاب، یک ذره و یک ثانیه از جنایت علیه این انقلاب دست نکشیده‌اند. زاکانی تصریح کرد: ملت رشید ایران ایستاد و با همه وجود خود در مقابل شعارهای رنگارنگ غرب و شرق سیاسی آن روز و در مقابل آمریکای جنایتکار به عنوان رأس فتنه و در مقابل باطل و در مقابل سیاهکاری‌های آنها که از هیچ منطق درستی برخوردار نبودند، ایستاد و در برابر دوگانگی آنها اعتراض کرد.
در قطعنامه پایانی این اجتماعی مردمی با تاکید بر اهمیت میدان انتخابات آمده است: «انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، آزمون و صحنه دیگری از درخشش بصیرت و هوشیاری ملت بزرگ ایران است. بی‌تردید مشارکت قوی و پرشور، زمینه‌ساز تحول و عامل اصلی گره‌گشایی مشکلات، تأمین نیازها و پشتوانه محکمی برای گام‌های رو به جلو و تصمیم‌گیری نظام در عرصه‌های مهم کشور و در نگاه راهبردی امامین انقلاب، انتخابات «فریضه تعطیل‌ناپذیر» و «قداستی خدشه‌ناپذیر» است».  این مراسم علاوه بر تهران در دیگر شهرهای کشورمان نیز برگزار شد و مردم یوم‌الله 9 دی را گرامی داشتند.

Page Generated in 0/0050 sec