printlogo


کد خبر: 273658تاریخ: 1402/10/11 00:00
اخبار

وزیر ارشاد خبر داد 
ابلاغ سند ملی موسیقی توسط رئیس‌جمهور
ششمین همایش سراسری مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، شنبه و یکشنبه ۹ و ۱۰ دی‌ماه در مجتمع باغ زیبا برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: سند موسیقی را بعد از ۴۵ سال به تصویب شورای عالی فرهنگی رساندیم و در روزهای آینده توسط رئیس‌جمهور ابلاغ خواهد شد. سند موسیقی روشن است و مبتنی بر فقها و اقتضائات اجرایی انجام می‌شود. سند سینما، تئاتر و هنرهای تجسمی در حال پیگیری است. تاسیس موسسات حقوقی نیز خواهیم داشت، همچنین موضوع سن در موسسات فرهنگی را پایین آوردیم و آیین‌نامه‌های آموزشگاه‌ها را اصلاح کردیم. در انجمن‌های هنری، موسیقی، نمایشی و قرآن تحول شگرف است. محمدمهدی اسماعیلی یادآور شد: چند کار جدید در حوزه فلسطین دارد انجام می‌شود. موضوع غزه و فلسطین بحث بی‌نظیر تاریخی است چرا که این کشتار نظیر ندارد. از آقای خزایی تشکر می‌کنم در جشنواره سینماحقیقت در بخش غزه خوب کار کردند. ان‌شاءالله دوستان این بخش را در تمام رویداد‌ها در اولویت قرار دهند. وی همچنین با اشاره به جایزه بزرگ امام خمینی(ره)  گفت: این جایزه به تصویت شورای انقلاب فرهنگی رسیده است. رونمایی از این جایزه در دهه فجر اتفاق خواهد افتاد؛ جایزه جهانی با ابعادی که بتواند کمک کند. این رویداد بهانه‌ای برای شناساندن امام راحل عزیزمان است. پیام امام پیام انسانیت و عدالت است. جنس انقلاب امام از جنس انبیا بود. 
***
پیشنهاد ویژه دبیر جشنواره موسیقی فجر
ایجاد جشنواره اختصاصی موسیقی تلفیقی با پاپ ایرانی
دبیر جشنواره موسیقی فجر که چند مصاحبه جنجالی از جمله گفت‌وگو با همای را در شبکه 4 سیما انجام داده و حالا به عنوان دبیر سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر انتخاب شده است با اشاره به نقش ویژه سبک پاپ در این جشنواره، اظهار داشت: موسیقی پاپ ایرانی، بعد از انقلاب شکل خود را پیدا کرده است. بدنه این سبک به قدری وسیع شده که رسانه‌ها را تحت تاثیر خود  قرار داده است. تا جایی که تک شیار‌ها در گونه‌های مختلف و البته  حجم بیشتری در موسیقی مردم‌وار بیشترین وقت مجوزهای مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به خود اختصاص داده است. رضا مهدوی که پیش‌تر در دوره مدیریتش در حوزه هنری نخستین آلبوم محسن نامجو آن هم در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را تولید و برایش مجوز انتشار گرفت، یادآور شد: با توجه به حضور موسیقی پاپ در بخش جنبی جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سال‌های گذشته، باید به این بخش از موسیقی کشور نگاه جدی‌تری داشته باشیم. در کنار دیگر گونه‌های موسیقی ملی ایران، قبل از اینکه نگاه جشنواره‌ای به این موضوع  باشد باید سعی کنیم موسیقی مردم‌وار با عنایت به ایرانی بودن در راستای سبک زندگی و خانواده ایرانی آن مدنظر باشد. از اصطلاح پاپ ایرانی به جای پاپ استفاده کنیم، چرا که هویت پاپ برای هر کشوری شناسه خود را دارد  و در ایران با تنظیم‌هایی از دیگر کشورها به گوش مردم می‌رسد که همانند هجوم دیگر زبان‌ها به زبان معیار فارسی محسوب می‌شود.‌ در مرحله اول باید برای آن جایگاهی قرار دهیم. دبیر جشنواره موسیقی بین‌الملل فجر همچنین با اشاره به حضور خواننده‌های نسل جوان در این جشنواره به فارس گفت: حضور خواننده‌های نسل نو و موسیقی پاپ ایرانی جذابیت جشنواره را بیشتر می‌کند. تیمی وجود دارد که بر اساس استقبال، جایگاه و نوع موسیقی و بر اساس نگاه جشنواره‌ای و راهبردی کلان موسیقی کشور، خواننده‌ها، آهنگسازان، تنظیم‌کنندگان و نوازنده‌های برتر را انتخاب می‌کند و به آنها سالنی اختصاص داده می‌شود تا بتوانند به اجرا بپردازند.  بر اساس این خبر، سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از 23 تا 28 بهمن به دبیری رضا مهدوی برگزار خواهد شد.
***
از سوی سعید مقیسه انجام شد
تشریح کارویژه تالار هوش مصنوعی «رصتا» 
رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در برنامه «و اما امروز» شبکه آموزش درباره نمایشگاه «رصتا» که دیروز صبح ۱۰ دی افتتاح شد، بیان کرد: این دومین نمایشگاه «رصتا» است، نمایشگاه قبلی اسفند سال گذشته برگزار شد و نمایشگاه امسال از امروز تا ۱۲ دی برپا خواهد بود. سعید مقیسه درباره تالار هوش مصنوعی در این نمایشگاه تصریح کرد: در کنار حدود ۱۵۰ سکویی که در نمایشگاه ثبت‌نام کرده و حضور دارند، تالار هوش مصنوعی را هم داریم. اخیرا هوش مصنوعی بدون آموزش یا مهارت خاصی یا حتی تجهیزات فوق‌العاده‌ای در اختیار مردم قرار گرفته است و با گوشی‌های موبایل خود می‌توانند اقداماتی داشته باشند که قبلا کار دشوار و سختی بود. وی درباره جزئیات تالار هوش مصنوعی توضیح داد: در این تالار تعدادی از کارشناسان حضور دارند تا به مردم آموزش‌هایی بدهند و کسانی‌که تا به حال در این زمینه فعالیت یا تجربه‌ای نداشته‌اند از نزدیک با انواع هوش مصنوعی آشنا شوند. 
***
در خانه عکاسان برگزار می‌شود
نمایش عکس‌های «دیده نشده» حاج قاسم از جنگ تا شهادت
نمایشگاه عکس «دیده نشده» عکس‌های کمتر دیده شده از جنگ تحمیلی تا شهادت قاسم سلیمانی سه‌شنبه ۱۲ دی‌ ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ در گالری «خانه» افتتاح می‌شود. «دیده نشده» عکس‌هایی از علی هاشمی، محمد محسنی‌فر، محمدجواد مشهدی، مهدی طاهری، محمد بخشنده زحمتی، سامان رمضان‌پور، مجتبی عرب‌زاده، محسن کرمعلی، حسین حاجیلری، احمد بلباسی، محمدحسین ولایتی، سیدحسن موسوی، ابوالفضل کارآمد، حسین گلیار، اندرو کابالرو، مرتضی السودانی و مجتبی عنبری است که از جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی عکاسی شده‌اند. نمایشگاه عکس «دیده نشده» از چهارشنبه ۱۳ دی تا ۶ بهمن ۱۴۰۲ روزهای شنبه تا چهارشنبه در گالری «خانه» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ، میزبان علاقه‌مندان است.

Page Generated in 0/0048 sec