printlogo


کد خبر: 273697تاریخ: 1402/10/12 00:00
اخبار

معرفی هیأت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره ۴۲ فجر
دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، هیات انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی این رویداد را معرفی کرد. با حکم مهدی حامدسقایان، اصغر خلیلی، علی‌اصغر خطیب‌زاده و علی‌محمد رادمنش به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی (تازه‌های تولید)، ارزیابی و انتخاب آثار رسیده به این بخش جشنواره چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را انجام می‌دهند. اصغر خلیلی نویسنده، کارگردان، طراح و بازیگر تئاتر است که داوری و جوایز متعدد تئاتری از جشنواره‌ها استانی، سراسری و بین‌المللی در کارنامه کاری خود دارد. علی‌اصغر خطیب‌زاده نیز مدرس تئاتر، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر و یکی از متخصصان تئاتر عروسکی و خیابانی است که جوایز متعدد جشنواره‌های سراسری و بین‌المللی را طی سال‌های فعالیت خود به دست آورده و در چندین دوره از جشنواره‌های مختلف کشور به عنوان داور حضور داشته است. علی‌محمد رادمنش هم نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر و سینماست و جوایز متعدد جشنواره‌های سراسری و بین‌المللی تئاتری و سینمایی را در پرونده کاری خود دارد. این هیات ۳ نفره قرار است ۱۹۷ اثر رسیده به بخش مسابقه تئاتر خیابانی را مورد ارزیابی و انتخاب قرار دهند. چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری مهدی حامدسقایان دی و بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.
***
تاریخ برگزاری چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار اعلام شد
چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» طی روزهای 21 تا 29 ماه جاری با تمرکز بر موضوع فلسطین پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار اعلام کرد چهاردهمین دوره این رویداد در تاریخ ۲۱ الی ۲۹ دی برگزار می‌شود. افتتاحیه چهاردهمین دوره از این رویداد پنجشنبه ۲۱ دی و اختتامیه آن جمعه ۲۹ دی‌ همزمان با روز غزه، در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار خواهد شد.
همچنین نمایش مرکزی آثار منتخب بخش‌های رقابتی جشنواره شامل فیلم داستانی، فیلم مستند، پویانمایی، نماهنگ و فیلم ما، از ۲۲ تا ۲۸ دی در سینما فلسطین تهران و همزمان در بسترهای پخش برخط جشنواره انجام می‌شود. اکران مردمی آثار همانند دوره‌های گذشته در سراسر کشور، همزمان با جشنواره برگزار می‌شود.
***
معرفی داوران بخش طراحی فرهنگ‌محور جشنواره هنرهای تجسمی فجر
دبیر جشنواره تجسمی فجر شانزدهم با صدور احکامی داوران بخش طراحی فرهنگ‌محور این رویداد هنری را معرفی کرد. امیر عبدالحسینی (دبیر جشنواره شانزدهم) با صدور احکامی مجزا مسعود حسنلو، مسعود نجابتی و احمد عابدینی را به عنوان داوران بخش طراحی فرهنگ‌محور این رویداد هنری معرفی کرد. مسعود حسنلو، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته سیاست‌گذاری فرهنگی از دانشگاه امام صادق(ع) است. او هم‌اکنون به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری مشغول به فعالیت بوده است. مسعود نجابتی متولد ۱۳۴۶، هنرمند و طراح شناخته‌شده عرصه هنرهای تجسمی، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته گرافیک از دانشگاه هنر و عضو انجمن خوش‌نویسان ایران است. او در طول سال‌های اخیر علاوه بر ارائه آثار متعدد در عرصه طراحی گرافیک، به فعالیت‌های آموزشی، برگزاری کارگاه، دوره‌های تخصصی و تعلیم و پرورش طراحان جوان همت گماشته است. 
احمد عابدینی متولد ۱۳۵۳، هنرمند طراح و دارای مدرک دکترای طراحی صنعتی از دانشگاه UPM مالزی است. او عضو هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه الزهرا(س) بوده و هم‌اکنون به عنوان معاون پژوهشی و اجرایی این دانشگاه مشغول به فعالیت است. در کارنامه این طراح شناخته‌شده، سوابق و عناوین گوناگونی دیده می‌شود که از جمله آنها می‌توان به برنده مدال طلای مسابقه بین‌المللی طراحی A’Design، دبیر کارگروه طراحی سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم، دبیر کارگروه طراحی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری، موسس و دبیر مسابقات ملی جامع طراحی صنعتی ایران، دبیر بخش طراحی صنعتی پنجمین جشنواره جهانی هنر مقاومت، دبیر جشنواره طراحی محصول کودک، داور جایزه ملی طراحی بسته‌بندی صنایع فرهنگی و... اشاره کرد.
***
اجرای نمایش «پشت چراغ قرمز» در موزه انقلاب اسلامی
همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، نمایش «پشت چراغ قرمز» به نویسندگی و کارگردانی محسن سلیمانی‌فارسانی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس روی صحنه می‌رود. همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، نمایش «پشت چراغ قرمز» به نویسندگی و کارگردانی محسن سلیمانی‌فارسانی از ۱۲ تا ۱۴ دی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس روی صحنه می‌رود. این نمایش که اجرایی ۶۵ دقیقه‌ای خواهد داشت 7 بازیگر دارد که ایفای نقش‌های آنها را محمد بیاتی، محسن شفیعی، مرضیه آقاسی، طاهره بهرامی، عاطفه فطوره‌چی و عارف صیدلی بر عهده دارند.
«پشت چراغ قرمز» روایت ۲ جوان اهل موسیقی است که خانمی جوان و مرتبط به رسانه‌های ضد انقلاب و بعضی سفارتخانه‌های خارجی، آنها را در یک آموزشگاه هنری شناسایی کرده و قصد فریب‌شان را دارد تا یک موسیقی تحریک‌آمیز تولید کند و همزمان مدیر آموزشگاه هنری تلاش می‌کند برای ادای دین به یک دوست قدیمی، موسیقی متفاوتی با حضور این ۲ جوان تولید کند.
این نمایشنامه قصه‌ای طنازانه و معمایی دارد که در شخصیت‌پردازی‌ها کمالات و محبوبیت سردار شهید در بستر آن با پرهیز از شعارگرایی به نگارش درآمده است. فرهاد بابایی طراحی نور، مژگان بیاتی طراحی گریم، شهلا لرستانی طراحی لباس، مصطفی وطنی دستیاری کارگردان و مهران نیکوزاده آهنگسازی این نمایش را بر عهده دارند.

Page Generated in 0/0054 sec