printlogo


کد خبر: 273706تاریخ: 1402/10/12 00:00
اخبار

ماجرای بازیکن‌آزادشدن طارمی چیست؟
مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو در پایان فصل جاری بازیکن آزاد خواهد شد. با پایان سال 2023 میلادی و باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی جاری، باشگاه‌ها از بامداد دوشنبه 11 دی این فرصت را دارند به‌ طور رسمی با باشگاه‌های دیگر بر سر جذب بازیکنان مدنظر خود وارد مذاکره شوند، یکی از این بازیکنان مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو است. طارمی 31 ساله که چهارمین سال حضورش در پورتو را تجربه می‌کند، تا تاریخ 30 ژوئن 2024 (10 تیر 1403) تحت ‌قرارداد باشگاه پورتو است اما طبق قوانین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) آزاد است از همین امروز با باشگاه‌های دیگر وارد مذاکره شود و حتی پیش‌قرارداد ببندد. پرسش این است: آیا مهدی طارمی بازیکن آزاد (Free agent) حساب می‌شود؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت بازیکن آزاد به فردی خطاب می‌شود که دیگر تحت ‌قرارداد باشگاهی نباشد و از آنجا که طارمی تا پایان ماه ژوئن با پورتو قرارداد دارد، او بازیکن آزاد حساب نمی‌شود و تنها می‌تواند به‌ طور قانونی با باشگاه‌های دیگر مذاکره کند. طارمی در زمان حاضر جزو آن دسته بازیکنانی است که می‌توانند با باشگاه‌های دیگر به ‌طور قانونی مذاکره کنند و در پایان فصل به ‌عنوان بازیکن آزاد راهی تیمی دیگر شوند که به آن انتقال رایگان
(Free Transfer) گفته می‌شود و باشگاه بعدی‌اش رقمی را بابت جذب او پرداخت نمی‌کند و تنها مسؤول پرداخت حق و حقوق بازیکن خواهد بود. مهاجم ایرانی پورتو تاکنون در 171 بازی رقابت‌های مختلف برای این تیم پرتغالی به میدان رفته و در کنار به ثمر رساندن 86 گل، 53 پاس ‌گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخته است. گفته می‌شود باشگاه اینتر مشتری اصلی مهاجم 31 ساله پورتو است و قصد دارد کار انتقال او را به‌ عنوان بازیکن آزاد در پایان فصل در همین ژانویه نهایی کند. 
***
بهترین گلزن پورتو در سال ۲۰۲۳
مهدی طارمی بهترین گلزن تیم فوتبال پورتو در سال گذشته میلادی شد. با اتمام سال ۲۰۲۳ میلادی و آغاز سال ۲۰۲۴، رسانه‌های اروپایی به بررسی عملکرد تیم‌های مختلف در سال گذشته پرداختند. در همین خصوص سایت «zerozero» پرتغال در گزارشی به عملکرد ۳ تیم اسپورتینگ لیسبون، بنفیکا و پورتو پرداخته است. در گزارش این سایت در بخش تیم پورتو نوشته شده است: تیم پورتو سال ۲۰۲۳ توانست در ۷۶ درصد بازی‌های خود پیروز از زمین خارج شود. پورتو در این سال ۱۰۰ گل به ثمر رساند و ۴۱ گل دریافت کرد. په‌په، مدافع با سابقه پرتغالی این تیم با انجام ۵۳ بازی و ۴۰۹۹ دقیقه حضور در زمین، از این حیث بهترین آمار را در بین سایر بازیکنان داشته است. همچنین مهدی طارمی بازیکن ایرانی پورتو با ۱۹ گل - شامل ۸ پنالتی - توانست بهترین گلزن پورتو در سال ۲۰۲۳ لقب بگیرد. «ناسیمنتو گالنو» نیز با ۱۱ پاس گل توانست بهترین آمار را از این حیث به ثبت برساند. 
***
توضیح سهیل مهدی درباره تاریخ شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر
مسؤول برگزاری مسابقات لیگ برتر درباره زمان شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر توضیحاتی ارائه داد. در حالی که نیم‌فصل نخست مسابقات لیگ برتر روز چهارشنبه به پایان خواهد رسید، هنوز تاریخ شروع نیم‌فصل دوم این رقابت‌ها مشخص نیست. سهیل مهدی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: بزودی تاریخ شروع نیم‌فصل دوم و برنامه مسابقات را اعلام خواهیم کرد. در این زمینه منتظر اعلام برنامه لیگ قهرمانان آسیا از سوی AFC هستیم تا پس از آن برنامه نیم‌فصل دوم را اعلام کنیم. تیم سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف الهلال عربستان برود. 
***
دستگیری دوچرخه‌سوار المپیکی به اتهام قتل همسرش
دوچرخه‌سوار المپیکی استرالیا به اتهام قتل همسر ورزشکارش دستگیر شد تا دادگاه جزئیات مرگ مشکوک او را بررسی کند. به گزارش خبرگزاری تاس، مرگ ملیسا هاسکینز، قهرمان دوچرخه‌سواری جهان و دستگیری همسرش روهان دنیس، موجی از بهت و حیرت را در محافل ورزشی استرالیا و دنیای دوچرخه‌سواری ایجاد کرده است. گفته می‌شود دنیس با ماشین به همسرش برخورد کرده و هاسکینز ۳۲ ساله در بیمارستان درگذشته است. این زوج یک پسر دارند که سال ۲۰۱۸ به دنیا آمد. دنیس ۳۳ ساله خود نیز قهرمان دوچرخه‌سواری بوده و به چندین تخلف رانندگی خطرناک متهم شده است. با توجه به اینکه این موضوع در حال حاضر در دادگاه مطرح شده، پلیس از ارائه جزئیات خودداری  و در بیانیه اولیه‌اش اعلام کرده است خانم هاسکینز بر اثر برخورد با یک خودرو دچار آسیب جدی و برای درمان به بیمارستان رویال آدلاید فرستاده می‌شود ولی متأسفانه در بیمارستان فوت می‌کند. هاسکینز علاوه بر عنوان‌های المپیکی‌اش در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۵ در مسابقات تیمی زنان مدال طلا گرفت. او سال ۲۰۱۷ بازنشسته شد. همسرش دنیس نیز 2 بار قهرمان جهان شده و در تور دو فرانس ۲۰۱۵ نیز شرکت کرده است. او هم سال ۲۰۲۳ بازنشسته شد. 

Page Generated in 0/0055 sec