printlogo


کد خبر: 273742تاریخ: 1402/10/13 00:00
باسم نعیم، وزیر سابق بهداشت فلسطین در گفت‌وگو با «وطن امروز» با اشاره به ایمان شهید سلیمانی به آزادی فلسطین:
پروژه «شهید فلسطین» پیروز خواهد شد
* ژنرال سلیمانی ایمان راسخ به آزادی فلسطین داشت

یکی از مظاهر رشادت‌های شهید سلیمانی کمک به مسلح شدن هر چه بیشتر مردم غزه بود. این روزها غزه درگیر یکی از نسل‌کشی‌های تاریخ بشریت است. سیستم بهداشت و درمان در این باریکه کاملا نابوده شده و مردم غزه کمترین امکانات بهداشتی و درمانی را دارند.
 وزیر سابق بهداشت دولت غزه سفری به تهران داشت و در نشست فلسطین در تهران شرکت کرد. «باسم نعیم» از سال 2007 تا 2022 وزیر بهداشت غزه بود و از یک سال قبل به عنوان نماینده جنبش اسلامی فلسطین (حماس) در مسکو حضور دارد و نماینده این جنبش در روسیه است. از او درباره خصوصیات سردار شهید سلیمانی و نقش او در افزایش توان محور مقاومت سوال کردیم.
باسم نعیم، در گفت‌وگو با روزنامه «وطن امروز»، درباره شخصیت سردار شهید سلیمانی و نقش او در  افزایش توان محور مقاومت اظهار کرد: همان‌گونه که پیش‌تر هم بارها گفته‌ام حاج‌قاسم سلیمانی نقش بسیار پررنگی در تقویت نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین داشت. 
وی ادامه داد: به هر حال مشیت الهی اینگونه مقدر کرد که او در میان ما نباشد و به دست نیروهای صهیونیستی - آمریکایی به شهادت برسد. 
عضو دفتر سیاسی جنبش اسلامی حماس با اشاره به مقاومت مردم غزه در مقابله با صهیونیست‌ها گفت: آنان ۲ گزینه را در مقابل ما قرار دادند که یا از این سرزمین می‌روید یا می‌میرید و ما پاسخ دادیم یا عزتمندانه دفاع می‌کنیم یا شهید می‌شویم. ما شاهد مقاومت جانانه از طرف ملت فلسطین هستیم و هر ساعت خبرهایی را دریافت می‌کنیم. آنچه ما می‌بینیم تنها بخش کوچکی از رشادت‌های ملت فلسطین است و خسارت‌هایی که به دشمن صهیونیست وارد شده بیشتر از این حرف‌هاست. 
وی با تاکید بر اینکه سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» نقش بزرگی در حمایت از آرمان فلسطین داشت، ادامه داد: پروژه شهید فلسطین (شهید سلیمانی) با وجود توطئه‌ محور عادی‌سازی با رژیم اشغالگر و تسلیم شدن برخی رژیم‌های عربی در برابر دشمن صهیونیست، همچنان درخشان و پرشور باقی خواهد ماند و پیروز خواهد شد. 
این مقام ارشد جنبش حماس تاکید کرد: ژنرال سلیمانی این آمادگی را داشت که هر آنچه را جمهوری اسلامی می‌توانست به موضوع فلسطین اختصاص دهد، انجام دهد و این کار را نیز انجام داد. 
وی افزود: موضوع فلسطین در ایران وابسته به شخص نبوده که اگر ژنرال سلیمانی رفت، تمام دستاوردها و روابط سابق وی از بین برود، بلکه موضوع فلسطین موضوعی محوری برای ایران بوده و به همین دلیل روابط بین ما و ایران روابطی دوطرفه است و سیاست ایران وابسته به شخص نیست، بلکه مرتبط به نظام این کشور است. 
 عضو دفتر سیاسی حماس در رابطه با نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در حمایت از مساله فلسطین گفت: ژنرال سلیمانی ایمان راسخ به آزاد‌سازی فلسطین داشت. او همیشه آمادگی هرگونه کمک و حمایت در راستای آزادی فلسطین را داشت.
 وزیر اسبق بهداشت فلسطین همچنین درباره شهادت خبرنگاران در غزه تصریح کرد: ایستادگی و رشادت‌های ملت فلسطین هیچ‌گاه محقق نمی‌شد اگر فداکاری سربازان گمنام یعنی خبرنگاران شهید نبود. وقتی این خبرنگاران رنج را مخابره می‌کنند، تنها به عنوان یک خبرنگار کار نمی‌کنند، بلکه آنان فرزندان میهن فلسطین هستند. اصحاب رسانه ما بخشی از پروژه ملی آزادی قدس هستند. 
وی افزود: تیپ رسانه گردان‌های شهید عزالدین قسام، کاری که انجام می‌دهد کمتر از کاری نیست که رزمندگان فلسطینی در میدان انجام می‌دهند. من به تمام روزنامه‌نگاران درود می‌فرستم. سخنگوی سابق دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: شما همگی از مثال‌ها و نمونه‌های فجایع آگاه هستید. شاهد کشتار فجیع کودکان و بمباران غیرنظامیان هستیم و اینکه جهان در قبال مجرمان و نسل‌کشان هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد. همه ما به طور یقین هدف اصلی این کشتارها را می‌دانیم. هدف این پاکسازی و کشتار جمعی اخراج مردم فلسطین از سرزمین خودشان است. 
وی با بیان اینکه شاهد مقاومت جانانه و شجاعانه از سوی ملت فلسطین هستیم، گفت: من اهل غزه هستم و اخباری که به من می‌رسد و آنچه در ویدئوها و فیلم‌ها می‌بینیم، بخش کوچکی از رشادت‌های ملت فلسطین است و خساراتی که به دشمن صهیونیست وارد شده خیلی بزرگ‌تر از آمار به اصطلاح رسمی اعلامی است. وقتی خبرنگاران رنج و درد ملت فلسطین را به جهان مخابره می‌کنند، تنها به عنوان یک روزنامه‌نگار و خبرنگار کار نمی‌کنند، بلکه آنها فرزندان میهنی هستند که اشغال شده و اختیار اداره آن از آنها گرفته شده است. 
خبرنگاران بخشی از پروژه ملی آزادی و عزت هستند. این مقام فلسطینی اضافه کرد: خبرنگار فلسطینی برای انتقال تصویر به جهانیان جان خود را در دست می‌گیرد در حالی که می‌دانیم تماس‌ها و برق قطع است و همه مناطق نظامی است و این کار بسیار بزرگی است. وزیر سابق بهداشت فلسطین عنوان کرد: برای نخستین‌بار است که می‌بینیم روایت درست از اوضاع فلسطین و غزه به جهان مخابره و خرافه‌های صهیونیستی نقش بر آب شد که دهه‌ها سعی می‌کردند مردم را گمراه کنند. وی افزود: آنها ۲ گزینه مردن عزتمندانه و رفتن را پیش روی ما گذاشتند که ما در پاسخ اعلام کردیم یا عزتمندانه ایستادگی می‌کنیم یا در دفاع از خاک‌مان جان می‌سپاریم.

Page Generated in 0/0046 sec