printlogo


کد خبر: 273749تاریخ: 1402/10/13 00:00
عادل عبدالمهدی در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»:
اگر ژنرال سلیمانی نبود مقاومت فلسطین از چنین امکاناتی برخوردار نمی‌شد

روزی نخست‌وزیر عراق بود و در زمان او سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی قصد کرد به عراق سفر کند تا پیامی به بغداد برای ارسال به عربستان برساند. او بارها اعلام کرده نحوه اطلاعش از شهادت سردار سلیمانی چطور بوده است. همچنین بارها از آمریکا به دلیل شهادت سردار سلیمانی در عراق انتقادهای تندی انجام داد و سر آخر با هدایت آمریکا از مسند نخست‌وزیری عراق کنار رفت. دکتر عادل عبدالمهدی، سیاستمدار بزرگ عراقی که از حزب الدعوه رشد کرد و بعدها به وزارت نفت و نخست‌وزیری عراق رسید، رابطه بسیار خوبی با سردار شهید سلیمانی داشت. عادل عبدالمهدی در گفت‌وگو با «وطن امروز» به شخصیت سردار سلیمانی اشاره و درباره نقش او در ارتقای جایگاه مقاومت در منطقه و بعد از انقلاب اسلامی نکاتی را بیان کرد.
نخست‌وزیر اسبق عراق درباره نقش سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: همه رهبران فلسطینی که با آنها دیدار می‌کنم به نقش ژنرال سلیمانی اشاره می‌کنند و همگی متفق‌القول هستند که اگر حاج‌قاسم نبود امروز مقاومت از  چنین امکاناتی برخوردار نبود. ژنرال سلیمانی همواره چند برابر درخواست‌های مدنظر مقاومت به آنها امکانات می‌داد. او یک استراتژیست و طراح بی‌مانند بود، شهید سلیمانی صرفا به دستور دادن و توصیه کردن اکتفا نمی‌کرد بلکه خود در میدان حاضر بود. 
وی ادامه داد: برخی می‌گویند حاج‌قاسم به غزه هم سفر کرده است، من نمی‌دانم این موضوع درست است یا نه اما به نظرم از شخصیت او چنین اقدامی بعید نیست. حاج‌قاسمی که ما در عراق شناختیم جان خود را کف دست می‌گرفت و به میادین نبرد می‌شتافت و ماموریت‌های خود را انجام می‌داد. به نظر من حاج‌قاسم سهم بزرگی از پیروزی حال حاضر در عملیات توفان الاقصی دارد. من خاطره تلخی از لحظات شهادت حاج‌قاسم سلیمانی دارم. قرار بود صبحانه را در کنار حاج‌قاسم باشم اما ناگهان نیمه شب خبر شهادت او را شنیدم. هیچ‌گاه مشخص نشد پیامی که حاج‌قاسم حامل آن بود، چه بود.
عبدالمهدی در بخشی از گفت‌وگو با «وطن‌امروز» به نقش برجسته شهید سلیمانی در افزایش قدرت مقاومت در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: شخصیت حاج‌قاسم سلیمانی عصاره سال‌ها تلاش و تجربیات این شهید گرانقدر در طول دوران جنگ ایران و عراق است که صدام بر 2 ملت تحمیل کرد، همچنین حاصل مبارزات طولانی این ژنرال شهید با تروریسم در عراق، لبنان، سوریه و تمام منطقه است. شهید قاسم سلیمانی شخصیتی عظیم و بزرگ است و هر چه زمان بگذرد بر بزرگی و عظمت وی افزوده می‌شود؛ وی تاریخی بزرگ رقم ‌زده است. عبدالمهدی همچنین به حمله بی‌رحمانه صهیونیست‌ها به نوار غزه هم اشاره کرد و گفت: اسرائیل در غزه مرتکب نسل‌کشی شده است. اسرائیل در دستیابی به همه اهدافش شکست خورده و دچار انزوا شده است.

Page Generated in 0/0041 sec