printlogo


کد خبر: 273751تاریخ: 1402/10/13 00:00
مشاور نخست‌وزیر یمن در گفت‌وگو با «وطن امروز» مطرح کرد
نقش شهید سلیمانی در ایجاد وحدت بین گروه‌های مقاومت
* تونل‌های پیچیده غزه ایده ژنرال سلیمانی بود

حمید عبدالقادر عنتر، مشاور نخست‌وزیر یمن در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه «وطن امروز»، درباره اثرگذاری سردار شهید قاسم سلیمانی بر مبارزان فلسطینی در مواجهه با رژیم اشغالگر قدس که نماد آن بعد از عملیات توفان الاقصی نمایان شد، گفت: حاج قاسم سلیمانی پشتیبان اصلی فلسطین و مقاومت در این سرزمین بود و زمانی که فلسطینیان با سنگ می‌جنگیدند و برابر رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی مقاومت می‌کردند، از همه گروه‌های مقاومت حمایت کرد. وی با بیان اینکه با لطف خداوند متعال و عنایت‌ها و پشتیبانی‌های مجاهد بزرگ، ژنرال شهید سلیمانی، فلسطینیان در زمینه نظامی رشد کردند، افزود: گروه‌های مقاومت فلسطین اکنون به انواع موشک‌ها و پهپادها دست یافته‌اند و مبارزان فلسطینی نیز نسبت به کار با این تسلیحات آشنا هستند. ایران حامی رسمی همه گروه‌های مقاومت است و تونل‌های پیچیده غزه ایده ژنرال سلیمانی است. مشاور نخست‌وزیر یمن عنوان کرد: اکنون نیروهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در حال اجرای تاکتیک‌های حاج قاسم سلیمانی هستند و توانستند 7 اکتبر سیلی سختی به صورت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بزنند و زلزله‌ای ویرانگر در قالب عملیات «توفان الاقصی» در سرزمین‌های اشغالی بر پا کنند. 
عبدالقادر عنتر در ادامه گفت: مقاومت فلسطین پیروزی‌های بزرگی در برابر رژیم صهیونیستی به دست آورده است ولی دشمن صهیونیستی که به هیچ یک از اهداف نظامی‌اش دست نیافته است، جز هدف قرار دادن غیرنظامیان، زنان، کودکان و افراد مسن و تخریب زیرساخت‌ها، کاری انجام نمی‌دهد. همه اینها به دلیل ناتوانی و شکست نظامی رژیم حرامزاده صهیونیستی است. 
وی سردار سلیمانی را پرچمدار صلح در منطقه خواند و تصریح کرد: شهید سلیمانی دارای ایده‌های خلاقانه، صاحب فکر و راهبردنویسی قهار بود. گروه‌های مقاومت در غرب آسیا با پشتیبانی‌های او اکنون در برابر قدرت‌های استکباری قد علم کرده‌ و به مخالفت برخاسته‌اند. روحیه ژنرال شهید سلیمانی الهام‌گرفته از تفکر حسینی است و هر کسی امام حسین(ع) را مایه الهام قرار دهد، هرگز شکست نخواهد خورد؛ چه اینکه اکنون اثر و نشانه‌های تفکر حاج قاسم را می‌توان در فلسطین، سوریه و لبنان مشاهده کرد. مشاور نخست‌وزیر یمن درباره نقش حاج‌قاسم در ایجاد وحدت میان گروه‌های مقاومت در منطقه گفت: حاج قاسم بنیانگذار تفکر صحیح مقاومت همه‌جانبه و اتحاد راهبردی گروه‌های مقاومت بود. همانگونه که شاهدید، تأثیر تفکرات ایشان اکنون در کشورهای منطقه همچنان زنده است و از سوی همه کشورهایی که خودشان صاحب فکر و ایده هستند و در سنگر مقاومت و مقابله با نیروهای استکبار جهانی قرار دارند، حمایت می‌شود. عبدالقادر عنتر افزود: جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ‌گونه دخالتی از همه کشورهای آسیب‌پذیر حمایت می‌کند. ما مواضع جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از ملت مظلوم یمن در جریان تجاوز جهانی به کشورمان که 9 سال به طول انجامید، ارج می‌نهیم. وی افزود: دشمنان در یمن به هیچ یک از اهداف اعلام‌شده خود دست نیافتند، شکوه و هیمنه پوشالی نیروهای استکباری و ادوات‌شان در منطقه شکسته شد و یمن توانست در قامت یک قدرت نظامی از زیر آوارها سر بلند کند؛ ارتش و کمیته‌های مردمی سامانه موشکی و پهپادی را توسعه دادند و به یکی از بازوهای قابل اتکای محور مقاومت تبدیل شدند که توانایی شکست دادن هر کسی را که بار دیگر جرأت کند مقابل صنعا تحرکی انجام دهد، دارند. تحلیلگر سیاسی یمن تأکید کرد: اکنون یمن موضعی شفاف و شرافتمندانه در قبال موضوع محوری فلسطین اتخاذ کرده و در کنار فلسطینیان، مقابل مداخله نظامی در غزه ایستاده است؛ آن هم زمانی که همه رژیم‌های عربی در حال طی روند عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی هستند. معتقدم کشورهای محور مقاومت اکنون باید خود را برای
ادامه در صفحه 11

Page Generated in 0/0043 sec