printlogo


کد خبر: 273752تاریخ: 1402/10/13 00:00
یحیی غدار، دبیرکل مجمع جهانی حمایت از گزینه مقاومت در لبنان در گفت‌وگو با «وطن امروز» مطرح کرد
تثبیت جایگاه مقاومت در منطقه به وسیله شهید سلیمانی

مجتبی اسماعیلی: سردار سلیمانی برای تثبیت جایگاه مقاومت تلاش کرد و جهد زیادی به خرج داد تا توانست وحدت گروه‌ها را برای افزایش توانمندی‌ها، سازماندهی و بهره‌مندی از آنها در نبرد مقدس برای آزادی فلسطین، مقابله با تروریسم و نیروهای آمریکایی محقق کند. دکتر یحیی غدار، پزشک متخصص و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ تولوز فرانسه که اهل لبنان بوده و دبیرکل مجمع جهانی حمایت از گزینه مقاومت است، اعتقاد دارد سازماندهی و تقویت‌ نیروهای مقاومت در سراسر خاورمیانه یکی از مهم‌ترین کارویژه‌های بزرگ سردار سلیمانی در طول دوران فرماندهی وی در سپاه قدس بوده است. گفت‌وگو با وی را در زیر بخوانید.
یحیی غدار، دبیرکل مجمع جهانی حمایت از گزینه مقاومت در لبنان در گفت‌وگو با «وطن امروز»، با بیان اینکه چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی را به همه تسلیت عرض می‌کنم، گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی با حفظ امنیت فلسطین و آموزش تسلیحاتی مبارزان فلسطینی نقش عمده‌ای در نحوه مبارزاتی این روزهای مجاهدان فلسطینی در غزه ایفا کرد. وی تجهیزات لازم برای حفر و تجهیز تونل‌ها و فناوری ساخت آن را در اختیار مبارزان فلسطینی قرار داد. 
وی افزود: ارسال تسلیحات، موشک‌ها و مواد منفجره و دستورات گره‌گشای وی در سازماندهی نیروها، مدیریت و کنترل میدان نبرد از جمله نقش‌های اساسی شهید سلیمانی در عملیات‌های موفق گروه‌های فلسطینی در جنگ غزه است. گروه‌های فلسطینی با الهام از این آموزه‌ها و کمک‌های تسلیحاتی توانستند عملیات معجزه‌آسای «توفان الاقصی» را که مهر پیروزی آنها بود، با موفقیت انجام دهند. 
دبیرکل مجمع جهانی حمایت از گزینه مقاومت در لبنان عنوان کرد: صلح با رژیم غاصب صهیونیستی با حضور و استقرار نیروها و تجهیزات آمریکایی در اقیانوس اطلس و کشورهای عربی و اسلامی غیرممکن است. شکست استکبار، نابودی آمریکایی‌های مستقر در منطقه و زوال رژیم صهیونیستی تنها راه برقراری صلح و همکاری میان ملت‌های جهان است. مردم منطقه سال‌هاست برادرانه در کنار هم زندگی می‌کنند و عمر تعامل آنها از عمر رژیم غاصب صهیونیستی بیشتر است.
غدار گفت: مکتب سلیمانی به ما یاد داد راه آزادی قدس محو و نابودی رژیم منحوس صهیونیستی و بیرون راندن استعمارگران از منطقه است. چیزی که صلح واقعی را رقم می‌زند، تبعیت و درس‌آموزی از مکتب جهادی و حسینی سردار شهید سلیمانی و یارانش است.
وی تصریح کرد: مجاهدت‌ها، رهنمودها و شخصیت قوی و آگاه سردار سلیمانی که ذوب در ولایت و تابع منویات امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و امام خامنه‌ای حفظه‌الله تعالی رهبر انقلاب اسلامی بود، نقش اساسی و محوری در اتحاد گروه‌ها، تشکل‌ها و احزاب سیاسی و نظامی داشت. 
دبیرکل مجمع جهانی حمایت از گزینه مقاومت در لبنان تاکید کرد: سردار سلیمانی برای تثبیت جایگاه مقاومت تلاش کرد و جهد زیادی به خرج داد تا توانست وحدت گروه‌ها را برای افزایش توانمندی‌ها، سازماندهی آنها و بهره‌مندی از آنها در نبرد مقدس برای آزادی فلسطین، مقابله با تروریسم و نیروهای آمریکایی را محقق کند. 
غدار با تاکید بر اینکه تا آخرالزمان الگوی جاودانه ما در حاکمیت مستضعفان، سردار سلیمانی است، بیان کرد:‌ ای سرور ما! در پیشگاه تو می‌ایستیم تا عزم و اراده ما را استوار کنی تا در راه مقاومت یا جان دهیم یا پیروز میدان شویم.
غدار با اشاره به رشادت‌های سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی به ملت‌ها یاد داد چگونه در مقابل توطئه دشمنان بایستند. در واقع انقلاب اسلامی برای دشمنان خطرناک است، دشمنانی که به معنای واقعی دشمن انسانیت و بشریت هستند.
وی تصریح کرد: ایران کشوری مجهز به فناوری است که بزرگداشت قهرمان خود را برگزار می‌کند. دبیرکل مجمع جهانی حمایت از گزینه مقاومت ادامه داد: کار این قهرمان (شهید سلیمانی) برگرفته از مکتب پیامبران است و وی مجاهد امام خامنه‌ای شناخته شده است. وی افزود: این قهرمان جاویدنام فردی بیدار و مترصد دشمن بود. ژنرال سلیمانی هر جا ظلم و ستم وجود داشت در کنار رزمندگان حضور داشت. این شهید زندگی امام حسین(ع) را الگوی خود قرار داد. غدار گفت:  ما یاد  این شهید را گرامی می‌داریم و با وجود اینکه ایشان در کنار ما نیست اما مجاهدات این شهید زنده است. شهید سلیمانی به عنوان یک راهنما راه ما را روشن خواهد کرد و در نهایت کل فلسطین را آزاد خواهیم کرد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به سرعت پیشرفت کرد و توانست با رقم زدن حوادث برق‌آسا، روند تحولات در منطقه را دستخوش تغییر و تحول سازد. اینجا بود که مقاومت به پا خاست و توانست پیروزی‌های معجزه‌آسایی را محقق کند. مقاومت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر هیمنه ایالات متحده آمریکا در منطقه ایستادگی کرد، این اتفاق حتی در سطح بین‌الملل نیز رخ داد.
فعال سیاسی جهانی در ادامه تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از متحمل شدن شکست‌های متعدد در منطقه سیاست ایران‌هراسی را در پیش گرفتند. رژیم صهیونیستی بخوبی به جایگاه ایران و نقش آن در منطقه واقف است. این رژیم بخوبی می‌داند نقش‌آفرینی ایران باعث شکست سنگین آن در لبنان، فلسطین و دیگر کشورها شده است. از همین رو این رژیم و هم‌پیاله‌هایش سیاست ایران‌هراسی را در پیش گرفته‌اند. پیروزی‌های مقاومت به رهبری ایران در منطقه موجب شده است آمریکایی‌ها و متحدان آنها از جمله رژیم صهیونیستی، تهران را به فرقه‌گرایی متهم سازند. این اتهامات به هیچ‌وجه درست نیست.
غدار اضافه کرد: به یاری پروردگار شاهد خواهیم بود که با همبستگی ملت ایران و تمام ملت‌ها، رژیم صهیونیستی نابود شود. این خیزش‌ها برگرفته از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل است. ایران اسلامی یک الگوی کامل برای تمام ملت‌هایی است که به دنبال آزادی‌اند.

Page Generated in 0/0040 sec