printlogo


کد خبر: 273755تاریخ: 1402/10/13 00:00
...ادامه توفان الاقصی میراث ژنرال سلیمانی است

پیشروی مقاومت را کاهش دهد؟ با توجه به اینکه عملیات توفان الاقصی هم رخ داد؟
توفان الاقصی تنها یک تحول است که به وضوح نشان می‌دهد مقاومت و میراث ژنرال سلیمانی در منطقه زنده است. همچنین شاهد حملات قهرمانانه نیروهای مقاومت عراق به پایگاه‌های نیروهای اشغالگر آمریکا در عراق و سوریه و تحقیر مداوم اسرائیل در شمال فلسطین توسط حزب‌الله و ممانعت موثر یمن برای تامین منابع رژیم صهیونیستی هستیم. دشمن در خواب دید که با حذف یک رهبر مقاومت می‌تواند مقاومت را بکشد؛ درست است که شهادت سلیمانی باعث اندوه فراوان شد اما او در 4 دهه تجربه خود، صدها فرمانده مقاومت را در سراسر منطقه خلق کرد. ایده مقاومت یکپارچه منطقه‌ای و بیرون راندن دشمن از کل منطقه، از انسان‌ها بزرگ‌تر شده است. ما به‌زودی وارد دنیای پساواشنگتن می‌شویم.
* از دنیای پساآمریکا پس از شهادت سردار سلیمانی صحبت کردید، آیا واقعا به این دوران رسیده‌ایم؟
ما هنوز به آن دوران نرسیده‌ایم. توجه کنید من می‌گویم «پسا واشنگتن»، زیرا دوسوم مردم قاره آمریکا حتی در ایالات‌متحده نیستند اما باید برای آن زمان فکر و برنامه‌ریزی کنیم. به عنوان مثال، هنگامی که رژیم کنونی اسرائیل فروپاشیده و تلاش انگلیسی - آمریکایی برای ایجاد اسرائیل دوم شکل می‌گیرد، مقاومت چگونه وارد عمل خواهد شد و از این فرصت استفاده خواهد کرد؟ علاوه بر این، چگونه مردمان مستقل منطقه می‌توانند یک اتحادیه سیاسی و اقتصادی تشکیل دهند تا اقتصاد ویران‌شده فلسطین را بازسازی کنند؟ من متقاعد شده‌ام که این لازم است.
* یکی از مواردی که همیشه به آن اشاره می‌شود این است که سردار سلیمانی در مقابل نظم جدید آمریکا که در خاورمیانه قصد ایجاد آن را داشت ایستاد. به نظر شما پس از شهادت سردار سلیمانی، ایران می‌تواند در مقابل این دستور بایستد.
بله! نقش ایران در رهبری نیروهای مقاومت و استقلال منطقه همچنان مهم است. این مهم در هماهنگی با متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش که فرهنگ‌ها و استراتژی‌های متفاوتی دارند اما ارزش‌های کلیدی خاصی دارند، به بهترین نحو انجام خواهد شد. ترکیب نیروها هم برای مقاومت در برابر سلطه خارجی و هم برای ایجاد اتحاد جدید غرب آسیا ضروری
است.
* نکته جامانده‌ای اگر درباره جایگاه و شخصیت سردار شهید سلیمانی دارید بفرمایید.
دشمن شاید تصور می‌کرد با حذف سلیمانی، این فرمانده‌ منحصربه‌فرد منطقه، ائتلاف منطقه‌ای [مقاومت] ناامید می‌شود و مسیرش را گم می‌کند. این در حالی است که سلیمانی فقط یک فرمانده نبود، یک مربی هم بود؛ از همان زمان آغاز جنگ صدام علیه ایران با حمایت آمریکا، یک مربی بود. میراث ۴۰ ساله تربیت او ظهور فرماندهان متعدد در سراسر منطقه است. از نظر من، ترور و شهادت حاج‌قاسم سلیمانی مقدمه‌ای برای ساخته شدن اتحاد منطقه‌ای در آینده است و این اتحاد می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد امنیت و شکوفایی در منطقه باشد. شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام یا فیسبوک، پست‌ها و عکس‌های مربوط به شهید قاسم سلیمانی را حذف می‌کنند. من برای اینکه بتوانم مردم دنیا را با مقاومت آشنا کنم و ارزش‌های شهید قاسم سلیمانی را به سمع و نظر مردم جهان برسانم از شبکه‌های اجتماعی روسی استفاده می‌کنم.
 سلیمانی نقش مهمی در شکست توطئه آمریکا برای استفاده از تروریسم توده‌ای در سلسله‌جنگ‌های نیابتی، به انقیاد درآوردن کل منطقه و ایجاد «خاورمیانه جدید» به رهبری استعمارگران اسرائیلی و رژیم سعودی ایفا کرد. او فقط از ایران دفاع نکرد، بلکه به‌ عنوان رهبر نیروی قدس به تسلیح تمام جناح‌های مقاومت فلسطین کمک کرد و همچنین با مقاومت در لبنان، همکاری نزدیک داشت، به ارتش عربی سوریه کمک کرد تا در جنگ‌های نیابتی در غرب و شرق سوریه پیروز شود، همچنین از نزدیک با نیروهای حشدالشعبی در عراق همکاری داشت. او نوامبر سال ۲۰۱۷ توانست به رهبر خود، سیدعلی خامنه‌‌ای گزارش دهد مقاومت منطقه‌ای، داعش را در تمام شهرهای بزرگ منطقه شکست داده است. 
آن پیروزی منطقه‌ای در رسواسازی و بی‌اعتبار کردن جنگ‌های کثیف متعددی که واشنگتن تحت لوای «قدرت هوشمند» به راه انداخته بود، اهمیت بسزایی داشت. با این وجود، خود کشورهای مشارکت‌کننده در ایجاد داعش، بویژه ترکیه و چند کشور اروپایی، همچنان با تروریسمی که خود برای استفاده علیه عراق و سوریه آن را ساختند، مواجه هستند!

Page Generated in 0/0041 sec