printlogo


کد خبر: 274741تاریخ: 1402/10/14 00:00
اخبار

«دادگاه» جنایات آمریکا در فرودگاه بغداد
نمایش میدانی «دادگاه» به کارگردانی کورش زارعی با حضور بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون عراق، همزمان با سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی در فرودگاه شهر بغداد اجرا شد.
کورش زارعی، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه کارگردانی تئاتر با اشاره به آماده‌سازی برای اجرای نمایش میدانی دادگاه در عراق گفت: نمایشنامه دادگاه به نویسندگی مصطفی موتورچی با ترجمه عربی و با حضور بهترین بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون عراق تمرین و تولید شده و به مناسبت سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، در حال اجرای آن هستیم. در این نمایش میدانی ۹ بازیگر اصلی و ۳۰ نفر گروه حرکت از کشور عراق حضور دارند. 
وی درباره موضوع نمایش میدانی «دادگاه» توضیح داد: قصه نمایش در یک دادگاه اتفاق می‌افتد که برای جنایات ایالات متحده آمریکا شکل گرفته است. در این دادگاه عمو سام به عنوان نماینده آمریکا حضور دارد و مردم عراق خونخواهی حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهدای دیگر را ‌طلب می‌کنند که طی اشغال عراق توسط آمریکا و همچنین شکل‌دادن داعش، شهید شدند. در این دادگاه عمو سام محکوم و رای به خروج نیروهای آمریکا از منطقه داده می‌شود. 
نمایش میدانی «دادگاه» تولید مشترک مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی و مرکز هنری حشدالشعبی عراق است.
***
راه‌اندازی اتاق کودک و نوجوان موزه سینما
پس از طراحی، بازسازی و چیدمان جدید، اتاق کودک و نوجوان موزه سینما دیروز همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) راه‌اندازی شد. این اتاق شامل عروسک‌های فیلم‌های کودک نوستالژی سینمای ایران از جمله «در به درها»، «کلاه قرمزی» و «پسرخاله»، «گلنار» و «الو الو من جوجوام» و مانیتورهای لمسی با قابلیت پخش بخش‌هایی از فیلم‌های کودک و نوجوان به همراه معرفی عوامل فیلم‌ها، همچنین مانیتورهایی که در آن برای کودکان انیمیشن‌های برجسته تاریخ سینمای ایران معرفی و نمایش داده می‌شود، است.
در این بخش از مجموعه فرهنگی تاریخی موزه سینما جوایز مربوط به سینمای کودک و نوجوان در دوره‌های مختلف نیز نگهداری می‌شود. بازدید از این اتاق همه‌روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۷:۳۰ امکان‌پذیر است.
***
هیأت علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه، دبیر و اعضای هیات علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر را منصوب کرد. در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به علیرضا قزوه به عنوان دبیر علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر آمده است: «نظر به مراتب ارزشمند ادبی و تجربه گران‌سنگ جنابعالی در عرصه شعر و زبان ادبیات فارسی و به پیشنهاد معاون محترم امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موجب این حکم به عنوان «دبیر علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» منصوب می‌شوید.
همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه، محمدعلی مجاهدی، مرتضی امیری اسفندقه، علیرضا قزوه، رضا اسماعیلی، نغمه مستشار نظامی، محمدمهدی سیار، علی‌محمد مودب، سیداحمد میرزاده و زهیر توکلی را به عنوان اعضای هیات علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب کرد.
اسماعیلی در ادامه خطاب به اعضای هیات علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر نوشت: «نظر به فعالیت‌های ارزنده ادبی و تجربه گران‌سنگ جنابعالی در عرصه شعر، زبان و ادبیات فارسی و به پیشنهاد معاون محترم امور فرهنگی به موجب این حکم به عنوان «عضو هیات علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» منصوب می‌شوید. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که اعضای جدید هیات علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با یاری خداوند متعال و بهره‌مندی از هم‌اندیشی و همکاری استادان، اندیشمندان و صاحب‌نظران در شناسایی و گسترش الگوهای ادبی فاخر در حوزه پرسابقه و تمدنی شعر فارسی و اجرای وظایفی که در آیین‌نامه جشنواره مطابق با اهداف دولت مردمی برای ساختن ایران قوی آمده است، موفق و پیروز باشند.
***
«داستان‌های فوتبال» به فصل سوم رسید
فصل سوم مجموعه مستند «داستان‌های فوتبال» به کارگردانی مهدی افضل‌زاده، نویسندگی مهدی مافی و تهیه‌کنندگی وحید پناهلو که تازه‌ترین محصول مرکز مستند سوره است، آماده نمایش شده و بزودی روی آنتن رسانه ملی می‌رود. موضوع فصل جدید این مستند که در ۱۱ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تولید شده، شهرآوردهای جهان است که در هر قسمت درباره‌ یک شهر و درگیری‌های مردم برای فوتبال که گاهی منجر به مرگ هم شده است، صحبت می‌شود. حمید محمدی، گویندگی متن این مجموعه مستند را برعهده دارد که فصل اول آن سال ۱۴۰۰ در ۱۳ قسمت و فصل دوم سال ۱۴۰۱ در ۱۰ قسمت از آنتن رسانه ملی پخش شده است.

Page Generated in 0/0069 sec