printlogo


کد خبر: 274782تاریخ: 1402/10/16 00:00
اخبار

ویژه‌برنامه استعدادیابی نوجوانان در تلویزیون چه زمانی آغاز می‌شود؟
به گفته مدیر شبکه آموزش سیما، مجموعه نمایشی «یکی بود یکی نبود» برای فصل جدید خود، بزرگ‌ترین استعدادیابی کودک و نوجوان با هدف کشف افراد مستعد در حوزه هنر و رسانه را برگزار می‌کند. مجموعه نمایشی «یکی بود یکی نبود» که در فصل اول از بین ۷۰۰۰ نفر ۲۰۰ نفر را انتخاب کرد و آموزش داد، حالا انتخاب بازیگر فصل جدید خود را آغاز می‌کند. 
علی عبدالعالی، مدیر شبکه آموزش گفت: در مجموع دانشگاه‌های پزشکی در نهایت 7 هزار نفر پذیرفته می‌شوند و به عبارتی از میان هر 100 نفر، یک نفر از داوطلبان برنده می‌شود و 99 بازنده‌اند. با این حساب آنچه برای دانش‌آموزان ایرانی لازم‌تر از آنچه در دانشگاه می‌آموزند و اغلب تا پایان عمر به دردشان نمی‌خورد، یادگیری مهارت‌های نرم و سخت است. مثل اینکه بچه‌ها تفکر خلاق داشته باشند، اینکه فرزندان‌مان مهارت تفکر نقاد، فن بیان و دانش کسب‌وکار داشته باشند.
او در رابطه با جزئیات تولید فصل جدید این برنامه نیز خاطرنشان کرد: هدف مجموعه نمایشی «یکی بود یکی نبود» استعدادیابی کودکان و نوجوانان برای حوزه‌های هنر و رسانه است. در شبکه آموزش به گونه‌ای بزرگ‌ترین استعدادیابی در حوزه‌هایی مثل بازیگری، فن بیان، دانش کسب‌وکار و... برگزار می‌شود و از همه معلمان محترم و پدرها و مادران عزیز دعوت می‌کنم تا اگر فرزندی در خانه‌شان یا دانش‌آموزی در مدرسه محل کارشان دارند که به این حوزه‌ها علاقه‌مند است، حتما از فرصت برنامه «یکی بود یکی نبود» استفاده کنند.
***
انتقاد محمدعلی باشه‌آهنگر از یک جشنواره موضوعی
تنها به ظاهر نماز توجه کرده‌ایم
عضو هیات انتخاب و داوری بخش فیلم نهمین جشنواره ملی «نماز و نیایش» درباره این جشنواره بیان کرد: باید آیین‌نامه به گونه‌ای باشد که فضا به سمتی برود تا چنین مفاهیمی بهتر تفهیم شوند ولی در حال حاضر متاسفانه بیشتر به سمت ظاهر چنین امر مهمی رفته‌ایم. این در حالی است که بسیاری از فیلم‌ها که می‌توانستند در جشنواره باشند هم مجبور به کنار گذاشتن آنها شدیم. در این راه ساعت‌ها با دیگر دوستان بحث داشتیم تا کدام فیلم‌ها به جشنواره راه پیدا کنند.
محمدعلی باشه‌آهنگر گفت: باید آیین‌نامه چنین جشنواره‌ای به سمتی برود که با ظرافت و کارکرد بیشتری به چنین موضوعی پرداخته شود. حدود 400 فیلم را دیدیم و مورد بررسی قرار دادیم که در این بین فیلم‌های خوبی رسیده بودند که برخی به خاطر موضوعی بودن کنار گذاشته شدند و فیلم‌هایی هم بودند که به طرز ساده‌اندیشی و صرفا ظاهری به چنین موضوع مهمی پرداخته بودند. کاملا قبول دارم که در عین سادگی کار بسیار سختی است اما باید عمیق‌تر و هنرمندانه‌تر به چنین موضوعی پرداخت.
باشه‌آهنگر تاکید کرد: برای تداوم چنین جشنواره‌ای باید تغییرات درستی در آیین‌نامه آن شکل بگیرد تا بتوان از زوایای مختلفی به نیایش پرداخت.
***
اعلام اسامی سینماهای مردمی جشنواره فجر چهل‌ودوم
۳۱ مجموعه سینمایی به نمایش فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای مردم اختصاص یافت.
سینما استقلال، پردیس سینمایی ایران مال، پردیس سینمایی تماشا، سینما شکوفه، پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی رزمال، سینما جوان، پردیس سینمایی راگا، پردیس سینمایی شهرک، پردیس سینمایی صبا مال، سینما فرهنگ، پردیس سینمایی کوثر، پردیس سینمایی کیان، پردیس سینمایی کوروش، سینما اطلس مال، پردیس سینمایی گالریا، سینما تیراژه ۲، پردیس سینمایی مگامال، پردیس سینمایی لوتوس مال، موزه سینما، پردیس سینمایی مهر شاهد، پردیس سینمایی نارسیس، پردیس سینمایی هدیش، پردیس سینمایی هروی سنتر، پردیس سینمایی شمیران، سینما پرند مال، سینما فجر اسلام شهر، سینما نسیم شهر، سینما هنر پیشوا، فرهنگسرای ارسباران و پردیس سینمایی پرده طلایی در این دوره جشنواره میزبان مردم خواهند بود.
همچنین ۳ پردیس سینمایی نیایش مال، زیمامال و مرداس به عنوان سینماهای ذخیره در نظر گرفته شده تا در صورت اخذ مجوز نهایی کمیته انتخاب نمایش، بتوانند به سینماهای مردمی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اضافه شوند.
چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری مجتبی امینی برگزار می‌شود.
***
خالق سیاساکتی در سومین «بسته پیشنهادی» شبکه ۲ سیما
سومین قسمت برنامه تلویزیونی «بسته پیشنهادی» شبکه ۲ سیما با اجرای مژده لواسانی میزبان بهرام عظیمی، کارگردان و فعال حوزه انیمیشن با یک موضوع متفاوت بود. «بسته پیشنهادی» با اجرای مژده لواسانی و با حضور بهرام عظیمی، همزمان با روز مادر به آنتن شبکه ۲ سیما بازگشت.
بهرام عظیمی، کارگردان و فعال حوزه انیمیشن است که مجموعه «سیاساکتی» و فیلم سینمایی «تهران ۱۵۰۰» از جمله آثار او است. این کارگردان درباره تولیدات و محصولات آثار پویانمایی در ایران گفت‌وگو کرد و پیشنهادهایی را هم در این باره به مخاطب ارائه داد.
همچنین در بخشی از برنامه درباره موضوع حادثه تروریستی کرمان و سینمای ترور گفت‌وگو شد. برنامه «بسته پیشنهادی» محصولی از گروه خانواده شبکه ۲ است که بعد از مدتی فصل دوم آن به آنتن بازگشته است و در حوزه فرهنگ و هنر به ارائه بسته‌هایی پیشنهادی برای مخاطبان می‌پردازد. «بسته پیشنهادی» با اجرای مژده لواسانی به تهیه‌کنندگی الهه بهبودی و سردبیری محمد جباری، پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت ۲۲ پخش می‌شود.

Page Generated in 0/0058 sec