printlogo


کد خبر: 274790تاریخ: 1402/10/16 00:00
روح سلیمانی از حماسه حماس شاد است

خالد القدومی*: حاج‌قاسم شهید یک برادر بزرگ برای مقاومت اسلامی بود و یک شخصیت چندبعدی داشت و نقش او در زمینه ایده دادن و انتقال تجربه خیلی موثر بود، به طوری که ما امروز دیدیم چطور بچه‌های مقاومت این میراث را به خوبی گرفتند و اسرائیل را شکست دادند. مساله مهم در فکر حاج‌قاسم تصمیم برای نابودی رژیم صهیونیستی بود. بچه‌های مقاومت امروز در فلسطین و دیگر نقاط جهان اسلام تصمیم گرفته‌اند تا نابودی اسرائیل و آزادی قدس، مقاومت و مبارزه را ادامه دهند. اگرچه آرزوی حاج‌قاسم شهادت بود و از لحاظ فیزیکی حاج‌قاسم نیست اما دشمن اشتباه کرد. دشمن نمی‌داند میراث رجال‌الله فی‌المیدان اثرش چطور امروز زنده شده و اثرش امروز چطور برای نابودی رژیم صهیونیستی موثر است. مجاهدان ما ثابت کردند که اسرائیل به تعبیر قرآن کریم «اوهن من بیت العنکبوت» است. 
مجاهدان ما ثابت کردند با ایمان و عقیده و تصمیم و پیشرفت در مسائل نظامی، خدای متعال مدد غیبی می‌دهد و موفقیت به دست ایشان می‌دهد تا این دشمن را نابود کنند.
گفتمان و فرهنگ حاکم بر اندیشه رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی ناظر به احساس هم‌سرنوشتی جمهوری اسلامی ایران با مردم مظلوم فلسطین است. امروز رژیم صهیونیستی دشمن مشترک فلسطین و جمهوری اسلامی ایران است و این مساله در کنار مسائل اسلامی و انسانی توانسته است ملت فلسطین و ملت ایران را بیش از پیش متحد و به هم نزدیک کند. گروه‌های مقاومت فلسطینی بحمدالله و با کمک جمهوری اسلامی ایران توانایی هدف قرار دادن مناطق مختلف رژیم صهیونیستی را دارند همان‌طور که در عملیات اخیر دوست و دشمن مشاهده کردند که مقاومت چه ضربات سهمناکی را بر پیکر رژیم وارد آورد و آنان را به چنان وحشتی انداخت که امروز بسیاری از شبه‌نظامیان صهیونیست در فکر ترک سرزمین‌های اشغالی هستند و دیگر احساس امنیت نمی‌کنند. امروز نیرو‌های مقاومت فلسطینی به چنان توانایی‌هایی به لحاظ نظامی و فنی رسیده‌اند که خودشان دست به تولید موشک‌های‌ پیشرفته می‌زنند. 
نیرو‌های فلسطینی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای در زمینه نظامی داشته‌اند و اینها همه با کمک و پشتیبانی جمهوری اسلامی اتفاق افتاد. گفتمان و مکتب مقاومت در حال گسترش در سرزمین‌های اشغالی است و این گفتمان گروه‌های مختلف فلسطینی و مردم مظلوم فلسطین را به یک اتحاد و انسجام تاریخی رسانده است. 
اتحاد و همراهی تاریخی مردم فلسطین در عملیات توفان الاقصی به مثابه برگزاری یک همه‌پرسی و انتخابات وسیع بود که نشان داد همه فلسطینیان به برنامه و راه‌حل مقاومت یعنی آزادی کل زمین‌های فلسطین رای مثبت و به برنامه سازش و تسلیم رای منفی دادند. به امید خدا با تقویت این اتحاد و انسجام میان نیرو‌های فلسطینی به‌زودی شاهد پیروزی قدس شریف و نابودی رژیم منحوس صهیونیستی خواهیم بود.
 حاج‌قاسم یک شخصیت مؤمن و شخصیت سیاسی، شخصیت دیپلماتیک و شخصیت نظامی بود و نظر ایشان واقعاً بر بچه‌های مقاومت بسیار تاثیرگذار بود. امروز ما دیدیم چطور مقاومت به این مرحله رسید که می‌تواند با وسایل ساده و توانایی‌های محدود و در چارچوب جغرافیایی محدود، خودش اسلحه‌ها را با امکانات بومی تولید ‌کند، به دشمن درس مهم و سنگین ‌دهد. مقاومت توانست تحولی تاریخی در مقطع مواجهه بین جبهه حق و باطل یعنی فلسطین و دشمن اسرائیلی و آمریکایی ایجاد کند. ما از اعماق دل‌مان از حاج‌قاسم ممنونیم. فکر می‌کنم و  اعتقاد دارم  حاج‌قاسم امروز اگر زنده ‌بود خیلی خوشحال بود که آرزو و خوابش برای نابودی اسرائیل با دست شاگردان و مریدانش در حال تحقق است. میراث او امروز زنده شده و به دشمن آسیب جدی وارد کرده است.  
نماینده حماس در تهران *

Page Generated in 0/0055 sec