printlogo


کد خبر: 274798تاریخ: 1402/10/16 00:00
همزمان با تشییع شهدای حادثه تروریستی در کرمان، مردم سراسر کشور با راهپیمایی گسترده، خشم و انزجار خود را از جنایات تروریست‌ها اعلام کردند
ایران عزادار کرمان

گروه اجتماعی: همزمان با تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی کرمان، دیروز مردم سراسر ایران بعد از نماز جمعه با راهپیمایی گسترده، حمله تروریستی کرمان را محکوم کردند. راهپیمایان با در دست داشتن تصاویر شهید حاج‌قاسم سلیمانی و با فریادهای ‌الله‌اکبر، اعلام کردند از آرمان‌های مقدس خود و عشق ورزیدن به مسیر و راه نورانی شهدا بویژه شهید حاج‌قاسم سلیمانی دست نخواهند کشید، بلکه عزم خود در ریشه‌کن کردن ظلم و جنایت را راسخ‌تر خواهند کرد و  لحظه‌ای از تلاش باز نخواهند ایستاد. به دنبال اقدام جنایتکارانه تروریست‌ها، مردم ولایتمدار و شهیدپرور در همه شهرها با حضور پرشور و حداکثری خود پس از اقامه نماز ظهر در مصلی‌ها، تکایا و مساجد، با برپایی راهپیمایی، ‌علیه بانیان این حادثه تروریستی شعار دادند و با مصدومان و خانواده شهدای این حادثه ابراز همدردی کردند. کودکان و نوجوانان نیز دوشادوش پدران و مادران خود در این مراسم‌ها حضور داشتند و با عشقی کودکانه تصویر شهید سلیمانی را در دست گرفته و شال منقش به تصویر این شهید بین‌المللی جبهه مقاومت را بر گردن انداخته بودند و با شعارهای استکبارستیز «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»  از جنایات‌های استکبار ابراز انزجار کردند. اجتماع عظیم و راهپیمایی مردمی در محکومیت حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، روز گذشته پس از اقامه نماز جمعه با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور و مسؤولان در شهرستان‌های استان تهران برگزار شد. علاوه بر تهران، در مرکز استان البرز نیز مردم  پس از اقامه نماز جمعه مسیر راهپیمایی محکومیت جنایات تروریستی کرمان را از مبدا مصلای بزرگ کرج آغاز و تا آستان مقدس امامزاده حسن(ع) طی کردند. در شهرکرد نیز مردم روز گذشته پس از اقامه نماز جمعه و با حضور در راهپیمایی، حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را محکوم کردند. در این راهپیمایی مردم با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران همچنین سر دادن شعارهایی، خواستار انتقامی سخت از عاملان این حادثه تروریستی شدند. در این مراسم شهرکردی‌ها با سر دادن شعارهایی مانند «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، نفرت و انزجار خود را از عاملان این حرکت تروریستی اعلام کردند. مردم هرمزگان نیز پس از برگزاری مراسم نماز جمعه، جنایت تروریستی کرمان را محکوم و با مردم دیار کریمان ابراز همدردی کردند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی خواستار انتقام سخت از عاملان و بانیان این جنایت تروریستی شدند. شعارهایی همچون «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد»، «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» از شعارهای غالب در این راهپیمایی‌ها بود.
* مشهدی‌ها عزادار شهدای کرمان
در مشهد مقدس نیز راهپیمایی محکومیت و اعلام انزجار از اقدام تروریستی کرمان و شهادت مظلومانه جمع زیادی از هموطنان عزیزمان،  پس از اقامه نماز عبادی - سیاسی جمعه برگزار شد. این راهپیمایی از باب‌الجواد حرم مطهر رضوی به سمت چهارراه خسروی و چهارراه شهدا برگزار شد. در آذربایجان غربی نیز راهپیمایی محکومیت حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و جنایات وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی در ارومیه برگزار شد. در خراسان جنوبی نیز بعد از اقامه نماز دشمن‌شکن جمعه، مردم از مصلی و مسجد جامع‌المهدی(عج) به سمت میدان نماز راهپیمایی و اقدام تروریستی کرمان را محکوم کردند. در این مراسم که به صورت همزمان با سراسر کشور بود، بعد از اقامه نماز جمعه مردم سربیشه، درمیان، زیرکوه، نهبندان، قائنات، طبس، سرایان، بشرویه و فردوس نیز به میدان انزجاز از این حادثه تروریستی آمدند و این جنایت را محکوم کردند.
* تجمع علیه تروریست‌ها و استکبار
مردم زابل در سیستان‌وبلوچستان نیز بعد از برگزاری نماز جمعه در محکومیت حادثه تروریستی کرمان تجمع کرده و خشم و انزجار خود را از استکبار و ایادی آن ابراز داشتند. همچنین راهپیمایی دیروز مردم قم از مصلای قدس تا میدان جانبازان به منظور اعلام انزجار از جنایات استکبار جهانی و دست‌پرورده‌های آن با حضور اقشار مختلف برپا شد. قمی‌ها در این راهپیمایی با سر دادن شعار استکبارستیزانه، برخورد قاطع با عوامل آشکار و پنهان دخیل در حادثه تروریستی کرمان را خواستار شدند. کرمانشاهی‌ها نیز دیروز در محکومیت حادثه تروریستی در مسیر زائران مزار حاج‌قاسم سلیمانی به خروش آمده و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. بسیاری از خانواده‌ها به همراه فرزندان‌شان در این راهپیمایی برای محکومیت حادثه کرمان شرکت کردند. همچنین مردم اهواز در محکومیت عملیات تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان راهپیمایی کردند و علیه عاملان این جنایت شعارهایی سر دادند. این راهپیمایی بعد از اقامه نماز عبادی - سیاسی جمعه از مصلای مهدیه امام خمینی(ره) در بلوار آیت‌الله بهبهانی آغاز شد. مردم اهواز با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، عملیات تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان را محکوم کردند. در بوشهر نیز مراسم بزرگداشت این شهدای مظلوم پنجشنبه ۱۴ دی بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد و بقاع متبرکه سراسر استان برگزار شد و مردم با شرکت در تظاهرات سراسری در استان بوشهر، این جنایت را بعد از اقامه نماز جمعه در روز ۱۵ دی‌ماه محکوم کردند. مردم بجنورد نیز دیروز پس از برگزاری نماز جمعه با حضور در راهپیمایی اعتراضی، حادثه تروریستی کرمان را که باعث شهادت جمع زیادی از هموطنان در گلزار شهدای کرمان شده بود محکوم کردند. مردم خرم‌‌آباد نیز پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مصلی تا چهارراه‌ بیمارستان در خیابان انقلاب راهپیمایی کرده و ضمن پیمان مجدد با ولایت، حمله تروریستی کرمان را محکوم کردند. این راهپیمایی در محکومیت جنایت تروریستی کرمان که باعث شهادت جمعی از هموطنان‌مان شد صورت گرفت. راهپیمایی‌کنندگان ضمن گرامیداشت یاد شهدای این حادثه تروریستی، شعارهایی مبنی بر حمایت از ولایت و رهبری سر دادند و انزجار خود را از عوامل تروریستی و استکبار جهانی اعلام کردند. نمازگزاران یاسوجی نیز در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پس از اقامه نماز جمعه این هفته با راهپیمایی در خیابان‌های شهر یاسوج علیه جنایت تروریستی‌، مرگ بر آمریکا و اسرائیل و همچنین شعار انتقام سر دادند.
* این جنایت بی‌پاسخ نمی‌ماند
همچنین مردم شهرستان‌های مختلف استان اصفهان روز گذشته پس از اقامه نماز جمعه، با برگزاری راهپیمایی، شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان توسط داعش را محکوم کردند و خواستار برخورد قاطع و انتقام سخت از عاملان این جنایت هولناک شدند. مردم با مشت‌های گره‌کرده و سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و «شهیدان همیشه زنده‌اند»، ضمن ابراز انزجار از اقدامات ددمنشانه استکبار، بر ثابت قدم بودن خود در حمایت از نظام جمهوری اسلامی تاکید کردند. پیر و جوان حاضر در این تجمع‌ها خطاب به دشمنان فریاد سر دادند که با این گونه حرکات بزدلانه نمی‌توانند خللی در وحدت و همبستگی و ولایتمداری ملت ایران ایجاد کنند و تا آخرین قطره خون خود در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حمایت از رهبری تلاش خواهند کرد. بعد از اقامه نماز جمعه نمازگزاران در رشت نیز با قلبی آکنده از اندوه به یاد زائران شهید حاج‌قاسم، میدان مصلی تا میدان فرهنگ را با شعارهای «مرگ برآمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» گلباران کردند. در مازندران نیز مردم ولایی و همیشه در صحنه شرق مازندران در شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه، جمعه  در محکومیت حادثه تروریستی کرمان به خیایان‌ها آمده و انزجار خود را از این عمل نابخردانه اعلام کردند. نمازگزاران ساوجی در استان مرکزی نیز پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت حمله تروریستی کرمان، مسیر مصلای امام علی(ع) تا میدان فلسطین را راهپیمایی کردند. همچنین دیروز و بعد از اقامه نماز باشکوه جمعه، راهپیمایی محکومیت جنایت اخیر حادثه تروریستی کرمان با حضور پرشور مردم در نقاط مختلف استان سمنان برگزار شد. در همدان نیز راهپیمایی محکومیت حمله تروریستی کرمان در دارالمومنین و دارالمجاهدین برگزار شد. در این راهپیمایی مردمی و حماسی، مردم با قلبی آکنده از اندوه به یاد شهدای زائر مزار سردار شهید حاج‌قاسم، انزجار خود از حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان را اعلام کردند. هموطنان یزدی نیز روز گذشته پس از اقامه نماز جمعه با راهپیمایی مردمی در محکومیت حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان عزاداری کردند. در اردبیل نیز مردم ولایتمدار این دیار حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند. 
روز گذشته سراسر ایران در مراکز استانی و شهرستان‌ها و حتی روستاها با برپایی راهپیمایی انزجار خود را از تروریست‌های کوردل و استکبار جهانی نشان دادند و همصدا اعلام کردند رهرو حاج‌قاسم هستند و از شهادت باکی ندارند.
***
۲۲ شهید انفجار تروریستی کرمان دانش‌‌آموز بودند
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کرمان گفت: در پی حمله تروریستی به گلزار شهدای کرمان، ۲۲ دانش‌آموز استان از شهرستان‌های کرمان، نرماشیر و زرند به شهادت رسیدند. رضا رضایی افزود: ۱۱ نفر از این شهیدان دانش‌آموز دختر و ۱۱ نفر پسر هستند. وی خاطرنشان کرد: از مجموع شهدای دانش‌آموز حادثه کرمان ۲ نفر از شهرستان نرماشیر، ۲ نفر از شهرستان زرند و ۱۸ نفر از شهرستان کرمان بودند. رضایی اظهار کرد: از ۲۲ شهید یک دانش‌آموز با نیازهای ویژه، ۱۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی، 5 نفر هنرجوی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و ۶ نفر نیز دانش‌آموز مدارس متوسطه دوره اول و دوم نظری بودند. وی تصریح کرد: تعدادی از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان کرمان نیز جزو مجروحان این حادثه و در بیمارستان‌های کرمان بستری هستند و روند درمان آنان در حال پیگیری است.
* ترخیص ۱۴۲ مصدوم از بیمارستان
رئیس سازمان اورژانس کشور آخرین وضعیت مصدومان حادثه تروریستی کرمان را اعلام کرد.  جعفر میعادفر روز گذشته درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه تروریستی کرمان گفت:‌ برابر گزارش‌های ما، در این حادثه ۲۷۹ نفر مصدوم و متاسفانه ۸۸ نفر به شهادت رسیدند که برابر آخرین آمارها تا ساعت 6 صبح امروز (دیروز جمعه) ۱۳۷ بیمار همچنان در مراکز درمانی بستری هستند. وی تعداد مصدومان در وضعیت اینتوبه را ۱۷ نفر و تعداد مصدومان تحت نظر در آی‌سی‌یو را نیز ۲۵ نفر اعلام کرد و گفت:‌ اقدامات درمانی روی مصدومان بستری در حال انجام است. ۱۴۲ مصدوم نیز از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

 


Page Generated in 0/0087 sec