printlogo


کد خبر: 274799تاریخ: 1402/10/16 00:00
حل مشکل پرواز زائران عمره به عربستان

با پیگیری‌هایی که از سوی مسؤولان مربوط کشورمان در حال انجام است، هر لحظه امکان آغاز اعزام زائران عمره مفرده که پروازهای‌شان لغو شده بود، وجود دارد.  طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط سازمان حج و زیارت قرار بود نخستین گروه زائران عمره مفرده پس‌ از 8 سال ساعت 2:30 بامداد چهارشنبه 13 دی عازم سرزمین وحی شوند اما پس ‌از اعلام تأخیر در اعزام زائران، همه پروازهایی که قرار بود از تهران، مشهد و اصفهان انجام شود، به‌ طور کلی لغو شد. 
برخی رسانه‌ها علت این موضوع را بدهی ایران‌ایر به عربستان و مشکل در انتقال پول و در نتیجه تأخیر در صدور مجوز از سوی عربستان عنوان کرده بودند اما از آنجا که اقدامات لازم برای پرداخت پول انجام شده، در حال‌ حاضر باید منتظر ثبت این وجه از سوی وزارت حج عربستان باشیم. 
رسیدگی به این موضوع از حیطه اختیارات و وظایف سازمان حج و زیارت خارج است، بر همین اساس نمایندگان هواپیمایی جمهوری اسلامی، سازمان هواپیمایی کشور، وزارت امور خارجه و نهاد ریاست‌جمهوری در عربستان در حال مذاکره با طرف سعودی هستند، بنابراین هر لحظه امکان دارد با حل مشکل و صدور مجوز از سوی عربستان، خبر از‌سرگیری پروازها به سوی سرزمین وحی اعلام شود. 
پروازهای عمره از 11 فرودگاه کشور انجام خواهد شد و طی این مدت 70 هزار زائر در قالب 570 کاروان اعزام می‌شوند که 5 روز از سفر خود را در مکه و 5 روز دیگر را در مدینه منوره سپری خواهند کرد.   
به گزارش تسنیم، برای عمره امسال 10 گروه قیمتی تعیین شده که رقم‌ها نسبت‌ به کیفیت هتل‌ها متغیر است. کمترین قیمت با همه خدمات 40 میلیون و 200 هزار و بیشترین قیمت 44 میلیون و 200 هزار تومان است. ثبت‌نام از متقاضیان 22 آذر آغاز شده و واجدان شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه omreh.haj.ir نسبت به ثبت‌نام و تکمیل وجه اقدام کنند.

Page Generated in 0/0059 sec