printlogo


کد خبر: 274806تاریخ: 1402/10/16 00:00
آیین تشییع شهدای حادثه تروریستی کرمان با حضور کم‌نظیر مردم در مصلای امام علی(ع) این شهر برگزار و پیکر‌های مطهرشان در گلزار شهدا به خاک سپرده شد
یکصدا انتقام
رئیسی: زمان و مکان انتقام از دشمن را نیروهای ما تعیین خواهند کرد

گروه سیاسی: مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی کرمان دیروز با حضور رئیس‌جمهور، فرمانده کل سپاه و جمعیت زیادی از مردم در مصلای امام علی(ع) این شهر برگزار و پس از آن، پیکر پاک شهدا با حضور خانواده‌های آنان در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.
به گزارش «وطن امروز»، در حادثه تروریستی چهارشنبه در کرمان، 89 نفر به شهادت رسیدند. اگرچه شامگاه روز چهارشنبه اعلام شد تعداد شهدا 103 نفر است اما روز پنجشنبه وزارت کشورو همین‌طور وزیر بهداشت در گزارشی اعلام کردند تعداد شهدا در مجموع 89 نفر است و دلیل اعلام عدد 103 شهید، تکرار برخی اسامی شهدا بوده است.  بر اساس گزارش‌ها، 30 نفر از شهدا زیر 18 سال و 9 نفر هم کودک زیر 10 سال هستند. گزارش‌ها همچنین حاکی است 12 نفر از شهدا، از اتباع افغانستان هستند. 
بر اساس گزارشاتی که وزارت کشور اعلام کرده، بقایای اجساد نجس 2 تروریست انتحاری که عاملان حادثه تروریستی کرمان بوده‌اند نیز کشف شده است. اگرچه روز چهارشنبه بر اساس برآوردهای اولیه اعلام شده بود این حادثه بر اثر بمب‌گذاری رخ داده است اما وزارت کشور پس از انجام بررسی‌های بیشتر اعلام کرد تصاویر دوربین‌ها نشان می‌دهد هر 2 انفجار ناشی از عملیات انتحاری بوده است. معاون امنیتی وزیر کشور دیروز گفت در ارتباط با این حادثه تروریستی، سربازان گمنام امام زمان(عج) افرادی را در 5 شهر از 5 استان دستگیر کرده‌اند. این افراد عوامل پشتیبان و مرتبط با حادثه تروریستی کرمان هستند. 
* یکصدا انتقام
ترکیب جمعیتی مردم حاضر در مصلای امام علی(ع) کرمان که برای ابراز همدردی با خانواده‌های شهدا آمده بودند قابل توجه بود. اکثریت مردم کرمان همراه با خانواده‌های خود در این مراسم شرکت کردند تا هم همدردی خود را با خانواده شهدا اعلام کنند و هم حضور و پایداری خود در میدان اعتقادات‌شان را نشان دهند. تصاویر و فیلم‌های ثبت‌شده در اجتماع مردم در مصلی، همین‌طور مراسم تشییع شهدا در گلزار که با حضور خانواده‌های شهدا برگزار شد، نشان می‌داد مردم عزادار در حالی که اشک از چشمان‌شان سرازیر بود اما فریادها و شعارها و صحبت‌های‌شان نشان از روحیه محکم و استقامت آنان بر مواضع‌شان داشت. همشهری‌های حاج‌قاسم دیروز هم در مصلی و هم در گلزار شهدا یکصدا فریاد می‌زدند: «ما ملت شهادتیم؛ ما ملت امام‌حسینیم». دیروز مصلای امام علی(ع) کرمان، شاهد حضور کم‌نظیر مردمی بود که یکصدا فریاد انتقام سر می‌دادند. شعارهای مردم در این اجتماع نیز نشان می‌داد آنها منشأ اصلی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانند. در حالی که روز پنجشنبه تروریست‌های داعش در بیانیه‌ای مخدوش مدعی شدند آنها عامل عملیات تروریستی کرمان بوده‌اند اما دیروز در مصلای امام علی(ع)، مردم عزادار کرمان با چشمان اشکبار و دل‌های داغدار، فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بر لب داشتند و خواستار انتقام سخت از  تروریست‌ها و حامیان معنوی و مالی آنها بودند. 
رئیس‌جمهور و فرمانده کل سپاه پاسداران که به عنوان سخنرانان ویژه این مراسم بودند نیز در صحبت‌های خود، گرفتن انتقام خون شهدای این حادثه تروریستی را قطعی دانستند.  
سیدابراهیم رئیسی در این مراسم خطاب به مردمی که فریاد انتقام سر می‌دادند، تصریح کرد: یقین بدانید امروز ابتکار عمل به دست نیروهای مقتدر ما است. زمان و مکان برای انتقام از دشمن را نیروهای ما تعیین خواهند کرد، پیروزی حق و نابودی باطل وعده الهی است و پایان توفان الاقصی نیز پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود. 
* داعش پروژه آمریکاست
مواضع و اظهارات رئیسی در مصلای امام علی(ع) کرمان نیز با حال و هوای شعارهای مردمی که آمریکا و اسرائیل را پشت پرده جنایت تروریستی چهارشنبه می‌دانستند، همخوانی داشت. رئیسی در صحبت‌های خود، داعش را دست‌پرورده آمریکا دانست. رئیس‌جمهور با طرح این سوال که دلیل حقد و کینه دشمنان نسبت به حاج‌قاسم سلیمانی چیست و چرا دشمنان نسبت به نام، راه و حتی زائران او تا این حد کینه دارند؟ افزود: دشمن می‌خواست بعد از ایجاد رژیم غاصب و جعلی اسرائیل و 75 سال ظلم به مردم فلسطین، جنایت دیگری را در منطقه آغاز کند. آنها پس از اینکه با سوءاستفاده از نام یهود، رژیم غاصب اسرائیل را در منطقه ایجاد کردند، به دنبال این بودند که به نام اسلام جریان دست‌پرورده داعش را تحت عنوان خلافت اسلامی در عراق و سوریه روی کار بیاورند اما حاج‌قاسم کار بزرگی کرد و برنامه دشمن را بر هم زد.
رئیسی اظهار داشت: حاج‌قاسم ابتدا جریان مقاومت را در منطقه پی‌ریزی کرد، به نحوی که عرصه بر رژیم صهیونیستی تنگ آمد و آنها احساس کردند نیروهایی مقتدر و مصمم اطراف آنها را گرفته‌اند و دیگر نمی‌توانند به جنایات‌شان ادامه دهند و مجبور به توقف جنایات و عقب‌نشینی شدند. در نتیجه همین روند بود که جهانیان برای نخستین بار در اخبار شنیدند اسرائیل از جنوب لبنان عقب‌نشینی کرده و پس از آن خبرهای شکست‌ها و عقب‌نشینی‌های این رژیم در نبردهای مختلف مکررا به گوش رسید. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز در نودمین روز مقاومت فلسطینیان مقاوم، مظلوم و مقتدر غزه قرار داریم، گفت: هر تحلیلگری اگر بخواهد درست تحلیل کند باید ببیند رژیم صهیونیستی تا بن دندان مسلح با پشتیبانی قدرت‌های غربی پس از 90 روز در برابر نیروی مقاومتی که به شکل مصطلح نه نیروی هوایی دارد و نه نیروی دریایی و فقط یک نیروی زمینی محدود و البته نیروی ایمان قوی دارد، مستاصل شده است. رئیسی با تاکید بر اینکه اگر همین امروز بخواهیم محاسبه کنیم، فلسطین پیروز و رژیم صهیونیستی شکست‌خورده میدان است، خاطرنشان کرد: بزرگان مقاومت شهید قاسم سلیمانی را شهیدالقدس نامیدند، چرا که آنچه امروز از مقاومت و پیروزی‌های او می‌بینیم حاصل مجاهدت‌ها و حمایت‌های حاج‌قاسم است. مجاهدت‌های همه فلسطینیان و لبنانی‌ها، حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله قابل تقدیر است اما نقش حاج‌قاسم در حمایت از مقاومت نیز بی‌بدیل بوده است.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: حاج‌قاسم با تمام توان و نیرو و با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای منطقه شبانه‌روز تلاش کرد جریان شیطانی و دست‌ساخته آمریکایی‌ها یعنی داعش در عراق و سوریه و دیگر نقاط منطقه پا نگیرد، به عبارت دیگر نقشه آمریکا برای تشکیل یک اسرائیل دیگر در منطقه به دست شهید سلیمانی نابود شد. حاج‌قاسم زیر میز آنها زد و نگذاشت نقشه آمریکایی‌ها محقق شود و کینه‌ای که امروز از نام و راه و زائران حاج‌قاسم دارند، به این دلیل است، لذا باید با اطمینان گفت امنیت امروز منطقه و بویژه غرب آسیا مرهون مجاهدت‌های شهید سلیمانی است.
* سرلشکر سلامی: چشم؛ انتقام می‌گیریم
دیروز در مصلای امام علی(ع) کرمان، هنگامی که فرمانده کل سپاه در جایگاه حاضر شد تا سخنرانی کند مردم حاضر در مصلی یکصدا فریاد انتقام، انتقام سر دادند. واکنش فرمانده سپاه به شعارهای مردم قابل توجه بود. سردار سرلشکر سلامی در پاسخ به مردمی که مطالبه انتقام را فریاد می‌زدند گفت: «چشم! انتقام همه شهیدان‌مان گرفته خواهد شد».
سرلشکر سلامی در بخشی از سخنان خود به موضوع تکفیری‌ها و داعش اشاره کرد. وی با بیان اینکه به فرماندهی شهید ما قاسم سلیمانی آتشفشان تکفیر خاموش شد و امروز نقطه‌ای به اندازه سر سوزن در اختیار داعش نیست و ناپدید شده‌اند، تصریح کرد: امروز در نقشه سیاسی جهان هیچ اثری از آنها نیست و مفقود و پنهان هستند. اینها فقط می‌توانند به عنوان عوامل آمریکا و صهیونیسم عمل کنند. سلامی خطاب به تکفیری‌ها افزود: اگر مرد هستید با ما بجنگید، چرا زنان و کودکان مظلوم و بی‌گناه را می‌کشید. اگر مرد هستید بیایید واضح و آشکار با ما طرف شوید، شما مردان تقابل روبه‌رو با اصحاب صبر و استقامت نیستید. شما می‌گویید پیرو سنت پیامبر(ص) هستید. پیامبر بزرگوار اسلام(ص) رحمت العالمین بود. در کجای قرآن جواز کشتن کودکان و زنان بی‌گناه صادر شده است. شما قرآن را می‌خوانید و حفظ می‌کنید، مگر در قرآن نیامده است کشتن یک کودک بی‌گناه معادل از بین بردن بشریت است. هر کجا باشید شما را پیدا خواهیم کرد و قرآن فرموده است «با ناپدید شدن نمی‌توانید از عذاب الهی دور شوید»، بدانید اگر هزار سال هم عمر کنید، شما را خواهیم یافت. ملت ایران بدانند ما در یک نبرد بزرگ هستیم، می‌ایستیم و آنها را هر روز شکست خواهیم داد و حتی اجازه ذره‌ای سیطره دشمن را نخواهیم داد و به فضل الهی فاتح قله‌های جدید خواهیم بود.
فرمانده سپاه در ادامه اظهاراتش به وضعیت آمریکایی‌ها در منطقه و عملیات توفان الاقصی و تاثیر آن بر اسرائیل اشاره کرد. سردار سلامی با اشاره به ضربات متعدد جبهه مقاومت به آمریکا و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: انتقام این شهیدان قبل از شهادت‌شان از دشمن گرفته شده است. وی ادامه داد: ما با یک آرایش و زنجیره به‌هم‌پیوسته با شیاطین بزرگ و کوچک عالم در نبرد هستیم. نبرد بین اسلام و کفر یک حقیقت انکار‌ناپذیر در صفحه امت اسلام و ایران است و این شهادت‌ها پژواک شکست‌های سختی است که طی این سال‌ها بر پیکره دشمن وارد شده است.
به گزارش تسنیم، وی خطاب به دشمنان گفت: فکر نکنید امت اسلام دست بسته بودند؛ خدا دست‌های ما را به روی دشمن باز کرده است. با قدرتی به نام آمریکا در طول چند دهه اخیر در نبرد واقعی بودیم اما در تمام این نبردها آنها را با شکست‌های خفت‌بار بدرقه کرده‌ایم. فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ببینید چه بر سر آنها آمده است، افزود: 135 هزار نیروی نظامی را در عراق آورده بودند، شکست خوردند و حاج‌قاسم آمریکا را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت و عراق از شر سلطه آمریکا نجات یافت. وی با اشاره به اینکه آمریکا از شکست‌خوردگان این سیاست است و آنها در افغانستان هم شکست خوردند، خاطرنشان کرد: آنها می‌خواستند در لبنان حزب‌الله را از صفحه سیاسی ساقط کنند اما امروز همگان قدرت آن را می‌بینند.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه آنها می‌خواستند نظام سوریه را فرو‌بپاشند اما سوریه ماند و آمریکا رفت، ادامه داد: ما را تحریم کردند تا ملت ایران را فلج کنند اما  تحریم آنها شکست خورده است. وی با اشاره به اینکه امروز آنها خلیج‌فارس و منطقه را تقریبا تخلیه کرده‌اند و هیچ مقام آمریکایی نمی‌تواند در هیچ بلاد اسلامی پا بگذارد در حالی که قبلا برای آنها فرش قرمز پهن می‌شد، افزود: امروز تسلط بر مسلمانان غیرممکن شده و آنها راهبردی‌ترین منطقه جهان را از دست داده‌اند. فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی که سیاست نیل تا فرات را در سر داشت و می‌خواستند یک ملت را دفن کنند امروز شاهد هستیم که ملت قهرمان فلسطین به برکت شهادت قهرمان نامدار اسلام و همه مبارزان فلسطینی چگونه در مرز بقا قرار گرفته است، گفت: توفان الاقصی شکست‌پذیری این رژیم جعلی را به زیبایی نشان داد. وی با اشاره به اینکه تانک‌ها‌ زده می‌شود و روزانه تعداد زیادی از آنها کشته می‌شوند و دیگر جای امنی در آن سرزمین برای اسرائیل نیست، ادامه داد: داعش محصول سیاست آمریکا در جهان اسلام بود. داعش می‌خواست یک نقشه جدید ترسیم کند و رویای او خلافت در بلاد اسلامی بود.
فرمانده سپاه پاسداران در پایان گفت: ما اصحاب شهادتیم و با این شهادت‌ها از میدان جدا نمی‌شویم. شما تراکم حضور مردم عزیز کرمان حتی بعد از شهادت را دیدید، این ملتی نیست که با شهادت در برابر دشمن کرنش کند. ما فرمان رهبر انقلاب را شنیدیم و به‌دنبال تحقق آن پیش خواهیم رفت.

Page Generated in 0/0063 sec