printlogo


کد خبر: 274807تاریخ: 1402/10/16 00:00
واکنش احزاب، گروه‌ها و فعالان سیاسی به حمله تروریستی به گلزار شهدای کرمان
امنیت خط قرمز است

گروه سیاسی: واقعه تلخ تروریستی در کرمان کام تمام ایران را تلخ کرد؛ اقدامی که یکبار دیگر نشان داد سایه تهدیدات خارجی و توطئه شوم دشمنان ایران چگونه می‌تواند جامه سیاه بر تن یک کشور و مردمانش کند.
به گزارش «وطن امروز»، احزاب، جریانات و فعالان سیاسی نیز در محکوم کردن این اقدام تروریستی با همدیگر همصدا عمل کردند تا نشان دهند مبارزه با تروریسم و صیانت و پاسداری از امنیت ملی، خط قرمزی غیرقابل چشم‌پوشی است.
سران قوا چهارشنبه‌شب ساعاتی پس از وقوع حادثه تروریستی کرمان، ضمن محکومیت این عملیات بر اهتمام قوا بر پیگیری پرونده حادثه، محاکمه عاملان و تلاش برای جلوگیری از تکرار چنین جنایتی تاکید کردند.
احزاب سیاسی نیز با صدور بیانیه‌هایی ضمن محکومیت این واقعه تروریستی، بر مقابله با تروریسم و هر عنصری که امنیت ملی ایران را تهدید کند تاکید کردند. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، حزب موتلفه اسلامی، حزب کارگزاران سازندگی ایران، حزب ندای ایرانیان، حزب اعتدال و توسعه، جامعه اسلامی مهندسین، جبهه پایداری انقلاب اسلامی، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی، حزب جمهوریت ایران اسلامی، جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، حزب اتحاد ملت، فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی، مجمع نیروهای خط امام(ره) و مجمع روحانیون مبارز از جمله جریان‌ها و مجموعه‌هایی بودند که ضمن همدردی با بازماندگان این حادثه تروریستی، بر لزوم برخورد با عواملی که امنیت کشور را به مخاطره انداخته‌اند پافشاری کردند.
مراجع عظام تقلید از دیگر چهره‌هایی بودند که یکصدا این حادثه را محکوم کردند. آیت‌الله سیستانی در پیامی این مصیبت جانکاه را به خانواده‌های داغ‌دار و عموم مردم تسلیت گفت.
حسن روحانی رئیس سابق جمهوری اسلامی در پیام محکومیت حادثه کرمان نوشت: تقویت امنیت کشور صرفا وظیفه نهادهای امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و قضایی پس از وقوع حوادثی از این دست نیست، بلکه مقوله‌ای چندوجهی است که تحکیم آن وظیفه تمام نهادهای کشوری و لشکری، جریانات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی است و با اجماع و اتحاد و همدلی ملی ایجاد خواهد شد. محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با صدور پیامی ضمن محکومیت این اقدام تروریستی تاکید کرد: جامعه امروز ما بویژه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر به آرامش و پرهیز جدی از خشونت نیاز دارد‌ و در این بین نهادهای متعدد مسؤول تامین امنیت مردم عزیزمان باید بیش از گذشته به وظایف ذاتی خود در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند. محمدجواد ظریف، اسحاق جهانگیری، محمد خاتمی و برخی دیگر از چهره‌های اصلاح‌طلب و فعال در دولت سابق نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت تروریسم، بر لزوم تقویت همدلی و انسجام مردمی در برابر مخاطرات امنیتی تاکید کردند.
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نیز در دیدار جمعی از کادر و بازنشستگان یگان حفاظت جماران و حرم مطهر، با اشاره به آیاتی از سوره‌ قریش، گفت: انسان تا وقتی برخوردار از یک نعمت است درکی از اهمیت آن ندارد اما وقتی آن نعمت را از او گرفتند، تازه متوجه می‌شود عجب چیزی را در اختیار داشته؛ شاید مهم‌ترین مصادیق این نعمات امنیت است. وی با اشاره به حادثه کرمان افزود: در زمان امام و بعد از امام هیچگاه امنیت ما به سمت یک امنیت بسته و متصلب نرفته است؛ امنیت ما از مسیر پیوند با مردم شکل گرفته است. به همین جهت یک تحلیل بسیار اشتباه پشت اتفاق کرمان است. این اتفاق باعث ناامنی نخواهد شد، بلکه باعث امنیت بیشتر می‌شود. به خاطر اینکه اینطور کارها جامعه را بیشتر دور هم جمع و همدلی‌ها را بیشتر و شکاف‌ها را کم می‌کند.
غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار بازماندگان و تسلیت شهادت تعدادی از بانوان در این حادثه در روز زن، از مسؤولان امنیتی و اطلاعاتی درخواست کرد با توجه به اینکه زخم‌خوردگی رژیم صهیونیستی در این ایام بیش از سایر اوقات است، اقدامات تامینی را گسترش داده و مانع تکرار بروز این حوادث شوند.

Page Generated in 0/0051 sec