printlogo


کد خبر: 274819تاریخ: 1402/10/17 00:00
در کمین نیروهای قسام در خان یونس 8 صهیونیست به هلاکت رسیدند
کمینگاه غزه

گروه بین‌الملل: روز گذشته نیروهای گردان القسام شاخه نظامی حماس اعلام کردند در یک کمین سهمگین برای نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی 8 نفر از افسران این رژیم را در منطقه بنی‌سهیلا در خان‌یونس به هلاکت رساندند.
گردان‌های القسام در بیانیه خود اشاره کرد 9 صهیونیست را در منطقه خان‌یونس با کمین در یک خانه مسکونی دچار ضربه شدید کرده و 8 نفر از آنها را به هلاکت رسانده است. بنا به اعلام گردان‌های قسام، مجاهدان این گردان‌ها ظهر روز جمعه یک گروه 9 نفره از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه بنی‌سهیلا در شرق خان‌یونس محاصره کرده و با آنها وارد درگیری شدند که در این عملیات نیروهای این رژیم کشته یا زخمی شدند و پس از آن بالگرد اسرائیلی برای انتقال کشته‌ها و مجروحان در این منطقه به زمین نشست. مجاهدان گردان‌های قسام روز گذشته همچنین اعلام کردند یک بمب ضدنفر را در کنار گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل ساختمانی در منطقه خزاعه در شرق شهر خان‌یونس منفجر کردند که طی آن این نیروها کشته یا زخمی شدند. گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد یک نظامی اشغالگر اسرائیلی را پس از ورود به داخل خانه‌ای در شرق خان‌یونس از فاصله صفر به قتل رسانده است. قسام اعلام کرد مجاهدان این گردان‌ها پس از ورود این نظامی به داخل خانه‌ای در شرق خان‌یونس برای تفتیش و بازرسی آن، از فاصله صفر تفنگ را روی پشت این نظامی گذاشته و او را کشته و سپس با دیگر نیروهای اسرائیلی با اسلحه و بمب‌های دستی وارد درگیری شدند. از طرف دیگر روزنامه عبری‌زبان هاآرتص به نقل از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد ارتش تا این لحظه هیچ‌یک از اهداف جنگ در غزه را محقق نکرده است. اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کردند حماس همچنان توان و قدرت خود را حفظ کرده و ماموریت‌های خود را پیش می‌برد و خلع سلاح این جنبش ماه‌ها زمان می‌برد.
موضوع کمین برای نیروهای اسرائیل برای چندمین بار است که در غزه رخ می‌دهد و هر بار اسرائیل دچار یک شکست بزرگ می‌شود. یکی از تلخ‌ترین‌ و دردناک‌ترین روزهای جنگ غزه برای اسرائیل شنبه 3 دی رخ داد که در درگیری نظامیان اسرائیلی با نیروهای مقاومت فلسطین در غزه 14 افسر صهیونیست به هلاکت رسیدند. این اتفاق بعد از کمین هفته قبل نیروهای حماس برای اسرائیل در شجاعیه رخ داد که در آن 10 اسرائیلی هلاک شدند. 
گردان‌های القسام حماس اعلام کرد در درگیری با نظامیان متجاوز صهیونیست در محور شمال نوار غزه توانسته است شماری از آنها را از پا درآورد یا زخمی کند. رژیم صهیونیستی به هلاکت 8 افسر و نظامی خود در درگیری‌های غزه اذعان کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم روزهای گذشته به تلفات سنگین ارتش این رژیم اشاره کرده بود. نیویورک‌تایمز روز گذشته در گزارشی نوشت: تاکتیک نیروهای حماس و جهاد اسلامی این است که نیروهای زمینی اسرائیل را به داخل غزه و کوچه‌ها و تونل‌ها بکشانند و بعد برای آنها کمین‌های مرگبار بگذارند. این روزنامه به نقل از سربازان اسرائیلی نوشت: آنها اعتراف کردند در نزدیکی اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه در یک «تله مرگبار» افتادند. به همین ترتیب یکی از محققان موسسه مطالعات امنیت داخلی در دانشگاه تل‌آویو گفت عملیات فریبکاری که توسط مقاومت فلسطین اتخاذ شد برای فریب دادن سربازان اسرائیلی و آوردن آنها به مناطقی که از قبل به‌ عنوان مناطق کشتار آماده شده‌اند، طراحی شده است و باعث ایجاد سردرگمی، هرج و مرج، خشم و ناامیدی در صفوف نیروهای اسرائیلی می‌شود.
***
غافلگیر ی صهیونیست‌ها  از قدرت قسام در خان‌یونس
روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت به نقل از یوآو زیتون، تحلیلگر نظامی اسرائیلی تاکید کرد نیروهای اسرائیلی‌ای که در خان‌یونس در حال جنگ هستند، اذعان کرده‌اند از قدرت و توان مبارزاتی بالای مجاهدان قسام در این شهر غافلگیر شده‌اند.

Page Generated in 0/0052 sec