printlogo


کد خبر: 274821تاریخ: 1402/10/17 00:00
دور دنیا

جنایت وحشتناک صهیونیست‌ها در نبش قبر شهدای غزه
دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در غزه، شنبه ۶ ژانویه گزارش داد ارتش اسرائیل در جدیدترین جنایت خود، اقدام به نبش قبر ۱۱۰۰ نفر در قبرستان محله التفاح (واقع در شمال شرق شهر غزه) کرده و پیکرهای شهدای تازه دفن شده را بدون توجه به حرمت اموات و قبورشان از آن خارج کرده است. بر اساس این گزارش، اشغالگران پس از نبش قبر و زیر و رو کردن این قبرستان با بولدوزرهای نظامی، پیکرهای نزدیک به ۱۵۰ نفر از شهدایی را که جدیدا دفن شده بودند، به سرقت برده و به محل نامشخصی انتقال دادند؛ امری که موجب شد شبهه دزدیدن اعضای بدن شهدا و ارتکاب جنایتی دیگر، بار دیگر قوت بگیرد. نظامیان اسرائیلی پس از 10 روز نبرد مرگبار با مقاومت، جمعه مجبور شدند از 2 محله التفاح و الدرج در غزه عقب‌نشینی کنند اما در تلافی این شکست، بسیاری از مناطق مسکونی را با خاک یکسان کردند و قبرستان محله التفاح را هم زیر و رو کردند. این نخستین‌بار نیست که رژیم صهیونیستی اقدام به ربودن پیکرهای شهدای غزه کرده؛ آخرین مورد آن به تحویل پیکرهای ۸۰ شهید غزه به طرف‌های فلسطینی در رفح بازمی‌گردد. جنبش حماس آن زمان اعلام کرد این پیکرها به صورت مثله و دست‌کاری شده تحویل شده‌اند که در رفح دفن شدند. اشغالگران اعضای حیاتی بدن این شهدا را ربوده بودند، همانطور که قبلا قبور را در جبلیه نبش کرده و پیکرهای شهدای جدید را نیز از آنجا ربوده بودند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی پیکرهای ده‌ها نفر از این شهدا را هنوز تحویل نداده است. 
***
افشای جزئیاتی درباره ارتباط قاچاقچی جنسی آمریکایی با موساد
انتشار عمومی‌سندی ۹۰۰ صفحه‌ای درباره پرونده «جفری اپستین»، سرمایه‌دار آمریکایی که در انتظار محاکمه به اتهام قاچاق جنسی در سال ۲۰۱۹ در زندان خودکشی کرد، از موضوعات جالبی پرده‌ برداشته است که از جمله می‌توان به جزئیاتی درباره ارتباط اپستین با موساد اشاره کرد. روزنامه «موراکو ورلد نیوز» در این باره گزارش داد قاضی دادگاهی در نیویورک حکم خارج شدن اسناد مربوط به پرونده این قاچاقچی جنسی از حالت مهر و موم را صادر کرد که شبهاتی درباره وجود ارتباطی میان موساد با کودک‌آزاری به وجود آورده است. طبق گزارش وبگاه اینترنتی گلوبال ویلج، این افشاگری با ادعاهای «آری بن مناشه» جاسوس پیشین رژیم صهیونیستی مطابقت دارد که در کتابی که در دست انتشار دارد، مطرح کرده اپستین نیز پیش‌تر جاسوس این رژیم بوده است. در کتاب مناشه، همچنین به نام «گیلِین مکسول» یک چهره سرشناس انگلیسی و از نزدیک‌ترین افراد به اپستین اشاره و گفته شده او نیز با موساد در ارتباط بوده است. وبگاه گلوبال ویلج در این باره می‌نویسد: «بن مناشه ‌می‌گوید آنها با هم یک عملیات «تله جنسی» را پیش می‌بردند و دختران کم‌سن و سال را برای رابطه جنسی به سیاستمداران معرفی می‌کردند و بعد از همین موضوع برای باج‌خواهی از آنها برای سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل استفاده می‌کردند». 
***
وزیر خارجه فرانسه: اسرائیل حقی در آینده غزه ندارد
وزیر خارجه فرانسه طی اظهاراتی که خشم رژیم صهیونیستی را برخواهد انگیخت، جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری آمریکایی «سی‌ان‌ان» ضمن انتقاد از فراخوان‌ها برای کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه و «غیرمسؤولانه» دانستن آن، گفت: «اسرائیل حق تعیین تکلیف برای آینده نوار غزه را ندارد». کاترین کلونا در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» ضمن تاکید بر اینکه نوار غزه «سرزمینی فلسطینی» است، رجوع به اصول قانون بین‌المللی و احترام به آن را ضروری دانست.  وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه فراخوان‌ها برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها به خارج از نوار غزه، دستیابی به راه‌حل را دشوار خواهد کرد، تاکید کرد «نوار غزه و کرانه باختری باید به طور یکپارچه و به‌عنوان تمامیتی واحد توسط کشور فلسطینی پیش‌ رو اداره شوند». 
***
شکنجه هدفمند و غیرانسانی اسرای فلسطینی ساکن غزه
دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه تاکید کرد شهادت‌های جدیدی درباره شکنجه هدفمند و تعامل غیرانسانی ارتش رژیم صهیونیستی با اسرای فلسطینی ساکن غزه در بازداشتگاه‌های این رژیم دریافت کرده است. این نهاد بین‌المللی افزود: افرادی که چند روز توسط ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت و سپس آزاد شدند، شهادت داده‌اند ارتش و بازپرسان شاباک با بازداشت‌شدگان همچون حیوانات رفتار کرده و آنها را شکنجه داده‌اند. به گفته آنها، شکنجه فلسطینیان ساکن نوار غزه از همان لحظات اولیه بازداشت آنها در داخل خانه‌ها یا مراکز اسکان آوارگان آغاز می‌شود، به این ترتیب که نظامیان اسرائیلی آنها را کتک ‌زده و مجبور می‌کنند جز لباس‌های زیر، همه لباس‌های خود را از تن درآورده و برای چندین ساعت در خیابان‌ها روی زانوی خود بنشینند. این افراد مورد ضرب و شتم و اهانت‌های مختلف قرار می‌گیرند. برخی افراد بازداشت شده که بعدا آزاد شدند، گفته‌اند صهیونیست‌ها آنها را مجبور می‌کردند به خود دشنام دهند یا به گروه‌های مقاومت و شخصیت‌های فلسطینی دشنام دهند، سپس آنها را در شرایطی سخت و وحشتناک با کامیون‌هایی به مراکز بازداشت روباز انتقال داده و مورد ضرب و شتم شدید قرار می‌دادند. 
***
حمله به ۲ پایگاه آمریکایی در سوریه
شبکه الجزیره به نقل از مقاومت اسلامی عراق گزارش داد با پهپاد به پایگاه‌های التنف در مرز سوریه و عراق و الشدادی در عمق سوریه حمله کرده ‌است. مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ادامه رویکردمان و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی در حق ساکنان غزه، با پهپاد 2 پایگاه اشغالگران آمریکایی یعنی التنف و الشدادی را در عمق سوریه هدف قرار دادیم. مقاومت اسلامی همچنین بر ادامه هدف قرار دادن مواضع دشمن تاکید کرد. در این راستا منابع محلی به خبرگزاری آناتولی گزارش دادند که پایگاه الشدادی، محل استقرار نیروهای آمریکایی در الحسکه، شامگاه جمعه مورد حمله پهپادی قرار گرفت. 

Page Generated in 0/0058 sec