printlogo


کد خبر: 274822تاریخ: 1402/10/17 00:00
اخبار

تمجید رسانه ایتالیایی از تیم ‌ملی ایران
یک رسانه ایتالیایی از تیم‌ ملی فوتبال ایران به عنوان یکی از ۳ مدعی اصلی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا نام برد و از سردار آزمون تمجید کرد. تیم ملی فوتبال ایران باید از ۲۲ دی در قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ رودرروی حریفان خود قرار گیرد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در گروه C این مسابقات با تیم‌های فلسطین، امارات عربی متحده و هنگ‌کنگ هم‌گروه هستند. تیم ملی ایران جمعه ۱۵ دی در یکی از دیدارهای تدارکاتی خود پیش از شروع این مسابقات، در جزیره کیش از تیم‌ ملی بورکینافاسو میزبانی کرد که در پایان توانست با نتیجه ۲ بر یک میهمان آفریقایی خود را شکست دهد.
سایت «calciooasport» ایتالیا در خبری به تیم‌ ملی ایران پرداخت و از علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون به عنوان مثلث آتشین خط حمله تیم‌ ملی ایران نام برد. در خبر این سایت آمده است: تیم‌ ملی ژاپن مطرح‌ترین تیم آسیاست و نتایج خیلی خوبی را در مسابقات اخیر کسب کرده و قرارگیری در رده هفدهم جهان و یک رده پایین‌تر از تیم‌ ملی آلمان برای این تیم اصلا تصادفی نبوده است. پس از ژاپن باید از تیم کره‌جنوبی نام برد. تیم‌ ملی کره چندان قوی نیست اما «کیم مین جائه» و «سون هیونگ مین» ۲ بازیکن شناخته‌شده این تیم در فوتبال اروپا هستند و می‌توانند به این تیم در جام ملت‌های آسیا کمک کنند. سومین تیم برتر آسیا، تیم‌ ملی ایران است. این تیم در بازی‌های اخیر در خط دفاعی متزلزل نشان داده اما خط حمله ایران را بازیکنانی از جمله علیرضا جهانبخش (بازیکن فاینورد هلند)، مهدی طارمی (بازیکن پورتو پرتغال) و سردار آزمون (بازیکن رم ایتالیا) تشکیل می‌دهند که این مثلث بسیار خطرناک بوده و همیشه عملکرد خوبی در تیم‌ ملی داشته‌اند و می‌توانند به ایران در این رویداد مهم کمک کنند.
***
پیام آل‌کثیر از طریق واسطه‌ها به مدیران پرسپولیس
عیسی آل‌کثیر تمایل دارد بار دیگر به پرسپولیس بازگردد. جدایی از پرسپولیس اشتباهی بود که عیسی آل‌کثیر ابتدای فصل انجام داد و در حالی که سپاهان در خط حمله با ترافیک ستاره‌های متعدد مواجه بود، به این تیم پیوست. با این حال بعد از یک نیم‌فصل ناموفق که اکثرا با سکونشینی همراه بود، عیسی آل‌کثیر در لیست مازاد سپاهان قرار گرفته و ژوزه مورایس به مدیران این باشگاه اعلام کرده به عیسی نیازی ندارد. در حالی که این روزها از تراکتور و فولاد به عنوان مقصدهای احتمالی عیسی آل‌کثیر یاد می‌شود، خود این بازیکن دوست دارد بار دیگر به پرسپولیس بازگردد. در روزهایی که نبیل باهویی درخشش لازم را ندارد و پرسپولیسی‌ها به دنبال یک مهاجم خارجی جدید هستند، عیسی آل‌کثیر از طریق برخی واسطه‌ها به مدیران پرسپولیس پیغام فرستاده حاضر است به جمع سرخپوشان بازگردد. گویا واسطه‌ها به مدیران پرسپولیس حتی اعلام کرده‌اند عیسی آل‌کثیر حاضر است با مبلغ کمی راهی پرسپولیس شود. این در حالی است که هواداران پرسپولیس از نحوه جدایی ابتدای فصل این بازیکن بشدت ناراحت هستند و حتی وقتی اواسط نیم‌فصل بحث حضور دوباره این بازیکن مطرح شد، بشدت با این موضوع مخالفت کردند. باید دید سرنوشت عیسی آل‌کثیر چه می‌شود، هرچند خیلی بعید است با توجه به اتفاقات ابتدای فصل او دوباره پیراهن سرخ رنگ را به تن کند.
***
مهاجم نساجی جدا شد
مهاجم عراقی تیم فوتبال نساجی رسما از این تیم جدا شد. به گزارش ایسنا، علا عباس، مهاجم عراقی باشگاه نساجی پس از توافق با مدیران نساجی از این تیم جدا شد. قرارداد مهاجم عراقی نساجی با این تیم ۲ ساله بود.
***
آسیب‌دیدگی بیرانوند جدی نیست
دروازه‌بان تیم‌ ملی فوتبال ایران مشکلی برای همراهی تیم‌ ملی در جام ملت‌های آسیا نخواهد داشت. به گزارش ایسنا، تیم‌ ملی فوتبال ایران جمعه‌‌شب در دیداری تدارکاتی در جزیره کیش به مصاف بورکینافاسو رفت و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. علیرضا ‌بیرانوند، سنگربان ایران، در نیمه اول این دیدار دوستانه آسیب دید و جایش را در آغاز نیمه دوم به پیام نیازمند داد. طبق پیگیری‌های ایسنا، بیرانوند از ناحیه استخوان ساق پا دچار ضرب‌دیدگی شده است و با چند جلسه استراحت مشکلی برای همراهی تیم‌ ملی نخواهد داشت. کاروان تیم‌ ملی فوتبال ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ دوشنبه راهی قطر خواهد شد. تیم‌ ملی ایران در گروه سوم این رقابت‌ها با امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین هم‌گروه است و در نخستین بازی‌اش ساعت ۲۱ یکشنبه ۲۴ دی برابر فلسطین حاضر خواهد شد. هنگ‌کنگ و امارات حریفان بعدی تیم‌ ملی در دور گروهی‌اند.

Page Generated in 0/0161 sec