printlogo


کد خبر: 274824تاریخ: 1402/10/17 00:00
رونمایی از لیست بازیکنانی که جواد نکونام برای پنجره زمستانی می‌خواهد
یک کهکشان ستاره

بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان سرانجام روز گذشته لیست مورد نظر جواد نکونام برای تقویت استقلال در زمستان رونمایی شد؛ لیستی پر از بازیکنان خوب ایرانی شاغل در اروپا. طبیعتا علی خطیر کار بسیار سختی پیش رو دارد و شاید حتی جذب یکی از این بازیکنان هم در حالت معمول بدون هزینه آنچنانی ممکن نباشد. البته همیشه لیست دومی هم وجود دارد اما بپردازیم در ابتدا به لیست شماره یک نکونام که کهکشانی است. از ابتدای حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال به واسطه پشتوانه حمایتی تماشاگران قابل پیش‌بینی بود کاپیتان اسبق تیم‌ ملی مطابق با دوران بازی و مربیگری‌ در بقیه تیم‌ها، در استقلال هم روی مواضع خود پافشاری کند. در ادامه این لیست که شامل 4 لژیونر و ۲ بازیکن شاخص لیگ برتر با سابقه حضور در استقلال است را می‌خوانید.
* علیرضا جهانبخش در صدر لیست
کاپیتان دوم تیم‌ ملی فوتبال، سرلیست بازیکنان درخواستی جواد نکونام از علی خطیر است. سرمربی آبی‌ها که عصر جمعه مصاحبه پرمعنایی را انجام داده و توقعات خود از کادر مدیریتی استقلال در نیم‌فصل را اعلام کرده، با یادآوری پیوستنش به استقلال از لالیگا به عنوان کاپیتان تیم ملی، عملا روی غیرممکن بودن جذب بازیکنان لیستش خط کشیده است. از قرارداد جهانبخش با فاینورد ۶ ماه باقی مانده و باید دید ماموریت تقریبا محال مدیریت باشگاه استقلال برای خرید فوق‌ستاره تیم‌ ملی چگونه پیش خواهد رفت.
* علی قلی‌زاده دل از لهستان می‌کند؟ 
وینگر تکنیکی تیم‌ ملی در جام‌جهانی قطر و بازیکن محبوب کارلوس کی‌روش چشم مورداعتمادترین بازیکن سی‌کیو در ایران را هم گرفته است. نکونام برای پر کردن حفره اسکواد استقلال در پست وینگر دست روی لژیونر فوتبال ایران در لهستان گذاشته و یک کار سخت دیگر به مدیرعامل استقلال واگذار کرده است تا مقدمات جذب فانتزی‌باز تیم‌ ملی را فراهم کند. ۲ فصل دیگر از قرارداد قلی‌زاده باقی مانده و با توجه به ممنوعیت خرید قرضی لژیونرها، خرید این بازیکن دشوار خواهد بود. قلی‌زاده تابستان گذشته با مبلغی حدود یک میلیون و 800 هزار یورو به عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن لیگ لهستان به این کشور رفت. طبیعتا این تیم لهستانی زیر 2 میلیون یورو ستاره ایرانی‌اش را نمی‌فروشد. 
* اللهیار صیادمنش هم هست
یکی از پرسودترین بازیکنان تاریخ استقلال که از قِبل فروش او سرمایه فوق‌العاده‌ای در چند مرحله نصیب استقلال شد، حالا در لیست خرید دوباره این باشگاه قرار گرفته است. اللهیار صیادمنش که در زمان حضور خطیر در سمت معاون ورزشی باشگاه استقلال لژیونر شده بود، حالا دورمانده از لیست تیم‌ ملی برای جام ملت‌های آسیا، در لیست جواد نکونام برای پیوستن به جمع آبی‌پوشان قرار دارد. سوپراستعداد فوتبال ایران ۲ سال دیگر با هال‌سیتی قرارداد دارد و خریدن او از این باشگاه حاضر در سطح دوم فوتبال انگلستان امری به معنای واقعی کلمه دشوار است.
* محمد محبی باز خواهد گشت؟
عملکرد محمد محبی در استقلال به حدی خوب بود که مطرح‌ شدن نام او حوالی این باشگاه هم برای هواداران استقلال جذاب است. نکونام اما خیلی جدی‌تر از این مباحث به دنبال جذب ستاره بوشهری و بازیکن فیکس تیم‌ ملی از روستوف است؛ بازیکن چندپسته‌ای که حضورش در ترکیب استقلال می‌تواند قدرت فوق‌العاده‌ای به این تیم ببخشد اما قراردادی که ۲ فصل دیگر از آن باقی مانده، یک سنگ بزرگ پیش پای خطیر برای جذب او خواهد بود.
* امیرحسین حسین‌زاده در دسترس
وینگر محبوب فرهاد مجیدی در استقلال لیگ بیست‌ویکم که با آبی‌های پایتخت به یک قهرمانی تاریخی دست پیدا کرد، تابستان هم در لیست خرید جواد نکونام قرار داشت اما تراکتور با جیب پرتر، بازیکن سابق شارلوا را خرید و به لیست نفرات در دسترس خمس اضافه کرد اما حسین‌زاده آنطور که باید و شاید در ترکیب تی‌تی‌ها ندرخشید تا استقلال یک بار دیگر برای خرید او اقدام کند. هرچند تراکتور در کورس با استقلال برای قهرمانی لیگ قرار دارد اما بعید نیست نیاز استقلال به این بازیکن و البته بی‌علاقه‌ بودن خمس به امیرحسین، یک نقطه مشترک در تعاملات ۲ باشگاه شود.
* عارف آقاسی از تراکتور دل می‌کند؟
بدون تردید یکی از شاخص‌ترین بازیکنانی که زیر نظر جواد نکونام به سطح اول فوتبال ایران معرفی شد، عارف آقاسی است؛ بازیکنی که در فولاد زیر نظر نکونام رشد کرد و ملی‌پوش و راهی استقلال شد اما در میانه‌های فصل با حضور در تهران نساخت و بار دیگر به تیم سابقش بازگشت. آقاسی هم در پیش‌فصل در لیست خرید نکونام قرار داشت اما باز هم مدیران استقلال قافیه را به تراکتور باختند تا این بازیکن هم راهی تبریز شود و برای پرشورها بازی کند. مدافع میانی ثابت تراکتور در لیگ بیست‌وسوم گزینه نکونام برای تقویت خط دفاعی است و باید دید جذب او از تراکتور تا چه اندازه برای مدیران استقلال میسر خواهد بود.
* تغییرات بزرگ در هیات مدیره استقلال
چهره شاخص مدیریت استقلال در دهه 70 بار دیگر وارد هیات مدیره باشگاه استقلال می‌شود. هیات مدیره باشگاه استقلال صبح روز شنبه با تغییراتی بزرگ همراه شد و یکی از شاخص‌ترین مدیران دهه‌های اخیر باشگاه استقلال، بار دیگر به جمع آبی‌ها بازمی‌گردد. صحبت از علی آقامحمدی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل اسبق استقلال در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 است؛ عضو کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام که شنیده‌ها حاکی از حضور دوباره او در هیات مدیره استقلال و طبعا ریاست او است.
یک قهرمانی و نایب‌قهرمانی در آسیا و چند قهرمانی داخلی حاصل دوران حضور این مدیر باسابقه در باشگاه استقلال است. مذاکرات وزارت ورزش با او جواب داده و وی در آستانه واگذاری باشگاه به بخش خصوصی، به منظور سر و سامان دادن به مشکلات بی‌پایان استقلال در سال‌های اخیر وارد ترکیب هیات مدیره شد.
از طرف دیگر خروج علیرضا خانی، عضو کنونی هیات مدیره که اختلافات آشکاری با سایر اعضا در مدت حضورش داشته قطعی است تا ترکیب هیات مدیره استقلال کاملا دگرگون شود.
به جز آقامحمدی یک عضو ورزشی دیگر نیز به هیات مدیره استقلال اضافه خواهد شد که گفته می‌شود کاظم اولیایی است. البته ممکن است وزارت ورزش نفرات دیگری را برای این سمت در نظر گرفته باشد. جلسه هیات مدیره استقلال با حضور اعضای مجمع صبح دیروز برگزار شد.
* پیشنهاد برگزاری اردو در کیش
مدیران استقلال به جواد نکونام پیشنهاد برگزاری اردوی تدارکاتی در جزیره کیش را ارائه کرده‌اند. اگرچه استقلالی‌ها برای حضور در یک تورنمنت تدارکاتی به امارات دعوت شده‌اند و گفته می‌شد آبی‌پوشان در نیم‌فصل راهی دوبی می‌شوند اما بعید است این اتفاق رخ بدهد. جواد نکونام چند روز قبل در مصاحبه خود گفته بود اگر بازیکنان مدنظر  او جذب شوند، راهی امارات خواهند شد اما حالا با توجه به برخی مسائل به نظر می‌رسد گزینه برپایی اردوی تدارکاتی برای استقلال داخل کشور است. مدیران استقلال پیشنهاد برگزاری اردوی تدارکاتی در جزیره کیش را به سرمربی خود ارائه کرده‌اند و نکونام باید با بررسی شرایط در این باره تصمیم بگیرد. نکونام اوایل هفته آینده تمرینات استقلال را از سر خواهد گرفت و با شروع تمرینات در تهران باید تصمیم خود برای برپایی اردوی تدارکاتی را اتخاذ و به مسؤولان باشگاه ارائه کند اما احتمال برگزاری اردو در کیش برای آبی‌پوشان وجود دارد.
* ادامه تلاش‌های استقلال برای بازگشت به آسیا
باشگاه استقلال برای دریافت مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا، جلسه‌ای را برگزار کرد. باشگاه استقلال 2 سال پیاپی به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای، نتوانست در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور یابد و مدیریت فعلی آبی‌پوشان عزم خود را جزم کرده تا با رفع تمام موانع و مشکلات، برای سال بعد در این پیکارها حضور یابد. در همین راستا، استقلال چندی پیش جلسه‌ای درباره دریافت مجوز حرفه‌ای برگزار کرد و مدیریت باشگاه به دنبال حل و فصل پرونده‌های خارجی بود و دیروز نیز جلسه دوم در این باره برگزار شد. طبق اعلام رسمی رسانه باشگاه، دومین جلسه هماهنگی مجوز حرفه‌ای استقلال به ریاست علی خطیر و مدیریت علی میرغفاری، افسر صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال با حضور معاونان و اعضای کارگروه تکمیل مدارک مرتبط با صدور مجوز حرفه‌ای با محوریت تکمیل مدارک پرسنلی و ورزشی روز گذشته برگزار شد. با توجه به اهمیت موضوع صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه، خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید ویژه‌ای بر انجام مراحل صدور مجوز حرفه‌ای پیش از رسیدن به مهلت قانونی دارد.

Page Generated in 0/0065 sec