printlogo


کد خبر: 274833تاریخ: 1402/10/17 00:00
اخبار

سردار حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا شد
با حکم فرمانده کل انتظامی کشور، سردار سیدتیمور حسینی به سمت ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی کشور منصوب شد. با حکم فرمانده کل انتظامی کشور سردار احمدرضا رادان، سردار سیدتیمور حسینی به سمت ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی کشور منصوب شد. گفتنی‌ است پیش از این سردار هادیانفر عهده‌دار این سمت بود و سردار حسینی نیز جانشینی پلیس راهور را بر عهده داشت. مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راهور فراجا روز دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ با حضور سردار فرمانده محترم کل انتظامی کشور و جمعی از مسؤولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود.
***
تعداد شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان به ۲۳ نفر رسید
بنا بر اعلام مشاور امور شاهد و ایثارگران وزیر آموزش‌و‌پرورش، تعداد شهدای دانش‌آموز انفجار تروریستی کرمان به ۲۳ نفر افزایش یافته است و بیش از ۲۰ دانش‌آموز در بیمارستان‌ها بستری هستند. زهرا مظفر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین آمار شهدای دانش‌آموز انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: یکی از دانش‌آموزان بدحال بستری در بیمارستان به شهادت رسید و تعداد شهدای دانش‌آموز انفجار تروریستی کرمان به ۲۳ نفر افزایش یافت. به گفته مشاور امور شاهد و ایثارگران وزیر آموزش و پرورش، تاکنون ۹ نفر از خانواده‌ «سلطان‌آبادی» بر اثر انفجار تروریستی کرمان به شهادت رسیده‌اند که از این میان ۴ شهید، دانش‌آموز بودند.
***
قائم‌مقام  بنیاد ملی نخبگان:
اولین همایش ملی گفت‌وگوی نخبگان برگزار می‌شود
قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان ضمن تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از دانش و تفکر نخبگان در رفع مسائل و چالش‌های کشور گفت: صندلی نخبگانی برای مدیران، باید صندلی داغ باشد. سیدسلمان سیدافقهی در کنفرانس خبری «نخستین همایش ملی گفت‌وگوی نخبگان» با اشاره به برگزاری «نخستین همایش ملی گفت‌وگوی نخگبان» در ۱۸ دی با حضور مسؤولان لشکری و کشوری در محل وزارت کشور، هدف از برگزاری این رویداد مهم را توسعه تعامل سطوح مختلف حاکمیتی به منظور مشارکت هر چه بیشتر اجتماعات نخبگانی در اموری همچون مساله‌شناسی، آینده‌‌نگاری، تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی در رفع مسائل و چالش‌های پیش روی کشور عنوان کرد. وی یکی از لوازم نیل به این هدف را بهره‌گیری از نظرات و یافته‌های هیات‌های اندیشه‌ورز در سراسر کشور ذکر کرد و گفت: نقش‌آفرینی نخبگان در حل مسائل کشور، تلاش در جهت رفع مسائل و چالش‌های پیش رو، بهره‌برداری از دانش و تفکر نخبگان در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف استان‌ها و کمک به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری استانداری‌ها، از مهم‌ترین اهداف طرح تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز نخبگانی در راستای مشارکت مردم در حکمرانی است. سیدافقهی با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی گفت‌وگوی نخبگان، همچنین یکی از اهداف اصلی برگزاری این همایش را توسعه فرهنگ گفت‌وگوی نخبگانی و حاکمیت و اعلام بدون واسطه نظرات نخبگان به مسؤولان برای رفع مسائل و چالش‌های مختلف کشور عنوان و تاکید کرد: صندلی نخبگانی برای مدیران حاکمیتی باید صندلی داغ باشد. وی با اشاره به فعالیت هیات‌های اندیشه‌ورز در استان‌های سراسر کشور، این مهم را یک حرکت رو به جلو دانست و گفت: با ارتباط بین دبیران هیات‌های اندیشه‌ورز که توسط استانداران منصوب می‌شوند، مدیران بخش‌های مختلف آنها بدون واسطه با فضای ذهنی یکدیگر آشنا خواهند شد، همچنین یاسین کیخا معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: مهم‌ترین سند راهبردی امور نخبگان در اوایل دهه ۹۰ مصوب و رویکردها و راهبردها در حوزه نخبگان طرح‌ریزی شد. تاکنون اگر قرار بود بنیاد با نخبگان گفت‌وگو کند از شأن فردی وارد می‌شد. برای نخستین بار در تاریخ بنیاد نخبگان همایشی برگزار می‌شود که مخاطب بنیاد اجتماعات نخبگانی هستند.

Page Generated in 0/0053 sec