printlogo


کد خبر: 274835تاریخ: 1402/10/17 00:00
اجرای طرح ضربتی پلیس فتا برای برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی و توهین‌کنندگان به ساحت مقدس شهدا
شناسایی 500 تارنما با محتوای مجرمانه
معاون فرهنگی - اجتماعی پلیس فتای فراجا در گفت‌و‌گو با «وطن امروز»: تعدادی از عوامل تشویش اذهان عمومی احضار و دستگیر شدند

گروه اجتماعی: پس از شهادت مظلومانه تعدادی از زائران مزار شهید حاج قاسم سلیمانی در سالروز شهادت ایشان در کرمان، برخی معاندان در فضای مجازی اقدام به هتک حرمت به ساحت مقدس شهدا کردند که این اقدام سخیف و رذل با واکنش تند مردم ولایتمدار، مسؤولان دستگاه قضا و پلیس مواجه شد، به طوری که دادستان کل کشور خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور بر ضرورت برخورد قاطع با این اشخاص غافل و معاند تاکید کرد. همچنین رئیس دیوان عالی کشور نیز تاکید کرد: این افراد مورد تعقیب قرار گیرند و مسؤولان مربوط در این باره اقدام جدی و قاطعانه‌ای انجام دهند.  در این میان پلیس فتا خیلی سریع  وارد عمل شد و طرح ضربتی برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی را به اجرا گذاشت. معاون فرهنگی- اجتماعی پلیس فتای فراجا از اجرای طرح ضربتی برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی خبر داد و اعلام کرد ۵۰۰ تارنمای سایبری با محتوای مجرمانه مورد شناسایی و احصا قرار گرفته‌اند. سرهنگ رامین پاشایی درباره جزئیات اجرای طرح جدید پلیس فتا در برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی گفت: بر اساس رصدهای انجام شده در راستای اجرای طرح ضربتی و عملیاتی مذکور بالغ بر ۵۰۰ تارنمای حاوی محتوای توهین‌آمیز به ساحت مقدس شهدا که هم‌آوایی با جریانات تولیدشده معاندان درباره حوادث تروریستی کرمان کرده بودند احصا شده و تحت پایش‌های سایبری قرار گرفتند.  وی طی گفت‌و‌گویی با «وطن‌امروز» ادامه داد: تعدادی از تشویش عوامل اذهان عمومی در فضای مجازی احضار و دستگیر شدند که بالغ بر ۱۰۰ فقره تارنما در این باره با هویت معلوم در داخل کشور شناسایی شده و رسیدگی به آنها در دستورکار قرار گرفت. در این رابطه ضمن هماهنگی با مراجع قضایی و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی تحت اقدامات مقتضی از قبیل دستگیری، احضار، تذکر و حذف محتوای مجرمانه قرار گرفتند. پاشایی اجرای این طرح را جزو مطالبات مردمی اعلام کرد و گفت: با توجه به تماس‌های مکرر هموطنان با این پلیس مبنی بر شناسایی و برخورد قاطع با هنجارشکنان و عوامل تشویش اذهان عمومی، اجرای این طرح به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار دارد. معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا همچنین از همراهی کاربران فهیم و ولایتمدار در شناسایی و معرفی عوامل هنجارشکن به این پلیس قدردانی کرد. همچنین در پی حادثه دلخراش تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان و حرمت‌شکنی معدود افراد غافل و معاند در فضای مجازی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد موحدی دادستان کل کشور خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور بر ضرورت برخورد قاطع با اشخاص غافل یا معاندی که بعد از حادثه دلخراش تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان، با تولید، انتشار و بازنشر محتوای کذب و خلاف قانون و دارای وصف مجرمانه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کنند، تاکید کرد.  به گفته او لازم است به ‌قید فوریت، دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی، ضمن رصد جامع، بهنگام و هوشمند در فضای مجازی و رسانه‌ای، کلیه عوامل و مرتکبان مرتبط با موضوع و دارای مسؤولیت قانونی را شناسایی و به منظور رسیدگی و اقدام مناسب قضایی به دادسرای ذی‌صلاح معرفی کنند. دادستان‌های محترم موظفند این امر را با رویکرد بازدارندگی محسوس و به‌ صورت مستمر پیگیری و بر فرآیند اقدامات مربوط، نظارت موثر و قانونی داشته باشند.
* توهین‌کنندگان به شهدا تحت تعقیب قرار می‌گیرند
رئیس دیوان عالی کشور گفت: حادثه تروریستی کرمان اوج استیصال صهیونیسم بود و شهادت افتخار ما است. حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری روز گذشته در جلسه شورای معاونان، ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان و عرض تسلیت شهادت مظلومانه‌ جمعی از هموطنان شهید، بر شناسایی، دستگیری و مجازات عوامل خرابکار و مزدوران دشمن تاکید کرد. وی افزود: مکتب سردار سلیمانی در جان و دل‌های ملت ریشه دارد؛ حاج‌قاسم زنده است و راه و مکتب او موجب هراس دشمنان است. رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: دشمنان این مرز و بوم و مکتب علوی هرچه دست به این جنایات خباثت‌گونه بزنند، مردم مومن در راه اعتلای کلمه ‌الله و حمایت همه‌جانبه از نظام و اصل مترقی ولایت فقیه مصمم‌تر خواهند شد. رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه این حادثه تروریستی غم‌بار قلب ملت بزرگ ایران را به درد آورد، ادامه داد: ملت ایران هیچگاه به واسطه این دست تحرکات مذبوحانه از آرمان‌های مقدس خود و عشق ورزیدن به مسیر و راه نورانی امام راحل، شهدا و حاج‌قاسم دست نخواهد کشید. منتظری تصریح کرد: همان‌طور که حضرت امام خمینی(ره) در پی شهادت شهید مطهری در قسمتی از سخنرانی خود فرمودند «با ریختن خون عزیزان ما، تایید شد انقلاب ما. این انقلاب‏‎ ‎‏باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزی‌هاست.‎ ‎‏بریزید خون‌ها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود. ما از ‎‏مرگ نمی‌ترسیم»، حادثه تروریستی کرمان نیز اوج استیصال صهیونیسم است و شهادت افتخار ما است. این ملت، ملت امام حسین(ع) است، بدون شک چنین حرکت‌های جنایت‌بار و ظالمانه، حکایت از زبونی دشمن و ناامیدی از مقابله رودررو با فرزندان غیور ملت دارد. وی در ادامه با بیان اینکه تحرکات دشمنان نمی‌تواند خللی در عزم و اراده ملت وارد کند، گفت: این حادثه جنایت‌بار، وحدت مردم ایران و جبهه مقاومت را استحکام بخشید و راه نورانی شهید حاج‌قاسم سلیمانی پررهروتر خواهد شد و ان‌شاءلله مردم مومن و متعهد ایران اسلامی در انتخابات پیش رو با حضور غرورآفرین خود مشت محکم دیگری بر دهان استکبار جهانی خواهند زد. رئیس دیوان عالی کشور در پایان گفت: متاسفانه عده‌ای از روی غفلت و برخی معاندان در فضای مجازی اقدام به هتک حرمت شهیدان و بویژه حاج‌قاسم سلیمانی کرده‌اند که باید این افراد مورد تعقیب قرار گیرند، لذا مسؤولان مربوط در این باره باید اقدام جدی و قاطعانه‌ای انجام دهند.

Page Generated in 0/0064 sec