printlogo


کد خبر: 274869تاریخ: 1402/10/18 00:00
دور دنیا

فرزند خبرنگار الجزیره به خانواده شهیدش پیوست
«حمزه وائل الدحدوح» خبرنگار الجزیره و «مصطفی ثریا» خبرنگار آزاد، روز گذشته در غرب خان‌یونس هدف حمله اشغالگران قرار گرفته و شهید شدند تا شمار خبرنگاران شهید جنگ غزه به ۱۰۹ نفر برسد. حمزه، پسر «وائل الدحدوح» خبرنگار الجزیره بود که چندی پیش در بمباران نوار غزه، همسر، ۲ فرزند و نوه‌اش را از دست داده بود. پسر این خبرنگار مشهور الجزیره، در آخرین پست خود در صفحه مجازی پیش از شهادت، با انتشار عکسی از پدرش نوشته بود: «پدرم! از رحمت خدا ناامید مباش و یقین داشته باش خداوند در برابر صبر و شکیبایی به تو پاداش نیک خواهد داد». وائل الدحدوح در مراسم وداع با فرزندانش در حالی که می‌گریست، گفت: «این اشک انسانیت است نه اشک بزدلی و فروپاشی... اجازه دهید اشغالگری شکست بخورد. از بچه‌ها، از ما انتقام می‌گیرند! [اشاره به ارتش اسرائیل]... ما متعلق به خدا هستیم و به سوی او بازمی‌گردیم».
***
حمله مقاومت عراق به پایگاه صهیونیست‌ها در جولان اشغالی
مقاومت اسلامی عراق یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه و یک پایگاه اسرائیلی در جولان اشغالی سوریه را هدف قرار داد. مقاومت عراق روز یکشنبه یک پایگاه آمریکایی در سوریه و پایگاه دیگری را در جولان اشغالی در جنوب سوریه هدف قرار داد. مقاومت اعلام کرد پایگاه نیروهای آمریکایی در قصرک در الحسکه در شمال شرق سوریه را با پهپاد هدف قرار داد. منابعی به المیادین گفتند مقاومت اسلامی عراق با پهپاد یک پایگاه اسرائیلی را هم در جولان اشغالی هدف قرار داده است. عملیات مقاومت عراق پس از حملات مکرر آمریکا در داخل این کشور تشدید شده است. مقاومت اسلامی عراق از آغاز توفان الاقصی تاکنون بیش از 120 عملیات انجام داده است. مقاومت عراق در پاسخ به قتل‌عام مردم غزه توسط اسرائیل، پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در التنف و الشدادی در شرق سوریه را با پهپاد هدف قرار داده است. مقاومت عراق بارها تأیید کرده است با توجه به حمایت واشنگتن از اشغالگری اسرائیل و ایفای نقش اساسی در تداوم تجاوزات به نوار غزه، به هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی‌ها ادامه می‌دهد. گفتنی است مقاومت عراق با بر عهده گرفتن مسؤولیت چندین حمله به اهداف حیاتی در جنوب فلسطین اشغالی و در جولان اشغالی سوریه، با توجه به تجاوزات مستمر به نوار غزه، اهداف خود را گسترش داده است.
***
هلاکت یک نظامی صهیونیست در جنین طی عملیات مقاومت
منابع عبری از کشته شدن یک نظامی زن اسرائیلی در جنین، طی عملیات جدید مقاومت فلسطین در شمال کرانه باختری خبر دادند. به گزارش رسانه‌های فلسطینی، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک نظامی زن اسرائیلی از نیروهای گارد مرزی در حمله بامداد یکشنبه به جنین، بر اثر انفجار بمب کشته شده است. مبارزان فلسطینی در جریان یورش صهیونیست‌ها به جنین، چند بمب قوی در مسیر خودروهای اشغالگران منفجر کردند که طی آن چند نظامی اسرائیلی بشدت مجروح شده بودند. منابع عبری همچنین تصاویری از بقایای خودروهای نظامی منهدم شده ارتش رژیم صهیونیستی بر اثر انفجار بمب در جنین منتشر کردند.
***
تجمع حامیان فلسطین در سیاتل آمریکا
معترضان حامی فلسطین در شهر سیاتل آمریکا در حمایت از آتش‌بس در غزه، تجمعی برگزار کرده و چندین ساعت اجازه ندادند خودروها در بخشی از اتوبان بین ایالتی این شهر تردد کنند. معترضان حامی فلسطین روز شنبه، تردد جنوب به شمال در اتوبان بین ‌ایالاتی شماره 5 شهر سیاتل واقع در ایالت واشنگتن آمریکا را بند آوردند. اداره حمل‌ونقل ایالت واشنگتن آمریکا در پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد نوشت، در پی برگزاری این تظاهرات ترافیک خودروها در یک مقطع به طول 9.7 کیلومتر رسید و این اداره از رانندگان خواست از مسیرهای جایگزین استفاده کنند. روزنامه سیاتل تایمز نیز گزارش داد تظاهرات‌کنندگان شعارهایی همچون «فلسطین را آزاد کنید» و «اشغالگران باید بروند» در حمایت از آزادی فلسطین سر دادند. معترضان همچنین بنرهای «نسل‌کشی را متوقف کنید» و «همه زندانیان فلسطینی باید آزاد شوند» در دست داشتند.

Page Generated in 0/0056 sec