printlogo


کد خبر: 274870تاریخ: 1402/10/18 00:00
اخبار

تمرین طارمی در کنار ملی‌پوشان
مهدی طارمی دیروز به آخرین تمرین تیم‌ ملی فوتبال کشورمان در جزیره کیش پیش از اعزام به قطر برای حضور در جام ملت‌های ۲۰۲۳ ملحق شد. مهاجم ملی‌پوش باشگاه پورتوی پرتغال یکی از تنها 2 غایب اردوی تیم ملی در کیش در روز شنبه در کنار سردار آزمون بود که قرار است مستقیما از رم به دوحه برود. طارمی روز شنبه برای انجام یک کار شخصی به تهران سفر کرده بود و به همین دلیل نتوانست در جلسه ریکاوری پس از پیروزی 2-1 مقابل بورکینافاسو، در کنار سایر نفرات تمرین کند. 
او به همراه سایر شاگردان قلعه‌نویی ساعت ۱۹ یکشنبه در ورزشگاه المپیک کیش به تمرین پرداخت. کاروان تیم ملی ایران قرار است ساعت ۱۳:۳۰ امروز عازم قطر شود.
***
تفاهمنامه‌ برای ساخت ورزشگاه فوتبال ساحلی در کیش
فدراسیون فوتبال و سازمان منطقه‌ آزاد کیش یک تفاهمنامه‌ همکاری دوجانبه در حوزه‌ فوتبال ساحلی  به امضا رساندند. این تفاهمنامه توسط رئیس و نایب رئیس فدراسیون فوتبال از یک طرف و مدیرعامل و معاون عمرانی سازمان منطقه‌ آزاد کیش از طرف دیگر امضا شد. در مراسم امضای تفاهمنامه، بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌ ملی فوتبال از جمله امیر قلعه‌نویی نیز حضور داشتند. مهم‌ترین بخش این تفاهمنامه به ساخت یک ورزشگاه استاندارد فوتبال ساحلی در دهکده المپیک کیش مربوط می‌شود که در راستای تعهد 2 طرف قرارداد به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری رویدادهای بین‌المللی در این رشته خواهد بود. برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال ساحلی به صورت سالانه با هدف آمادگی برای میزبانی جام ملت‌های فوتبال ساحلی آسیا در  کیش در یکی از ادوار 2027 یا 2029 نیز جزو توافقات 2 طرف است.
***
احتمال لالیگایی شدن آزمون
پیشنهاد غیرمنتظره 12 میلیون یورویی باشگاه سویای اسپانیا برای به خدمت گرفتن مهاجم ملی‌پوش ایرانی، وضعیت آینده او را پیچیده‌تر از قبل کرده است. فابریتزیو رومانو، خبرنگار مشهور ایتالیایی در جدیدترین پست خود اعلام کرد نایب قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا در تلاش است سردار آزمون را به خدمت بگیرد. اگر باشگاه لورکوزن که در حال حاضر مالک اصلی حق انتقال آزمون است به درخواست سویا پاسخ مثبت دهد، در این صورت حتی احتمال دارد قرارداد قرضی او با باشگاه فعلی‌اش رم فسخ شده و در نیمه همین فصل به آندلس برود. در این صورت سردار به تجربه کم‌نظیر بازی کردن در 4 لیگ معتبر اروپایی طی بازه زمانی ۲ سال خواهد رسید. او در نخستین روزهای سال 2022 میلادی در حالی که لیگ برتر روسیه تعطیل بود، از باشگاه زنیت سنت‌پترزبورگ جدا شد و با قرارداد آزاد به بایرلورکوزن آلمان پیوست. پس از نیم‌فصل بازی در بوندس‌لیگا او تابستان گذشته به باشگاه رم ایتالیا پیوست و تا این جای کار یکی از مهره‌های ژوزه مورینیو در سری آ بوده است. اگر او همین زمستان به باشگاه سویای اسپانیا بپیوندد، یکی از معدود بازیکنان تاریخ فوتبال خواهد بود که ظرف ۲ سال در ۴ لیگ معتبر اروپایی بازی کرده است. قرارداد قرضی او با رم در آخر ماه ژوئن (اواخر بهار) به پایان می‌رسد و مشخص نیست آیا رم بند خرید دائمی او را فعال می‌کند یا خیر. برای این منظور، جالوروسی باید حدود 12 میلیون یورو بپردازد. با اینکه مورینیو به سردار علاقه دارد اما معلوم نیست او چهارمین فصل حضورش روی نیمکت جالوروسی را تجربه کند. آزمون تا اینجا با استقبال هواداران گرگ‌ها مواجه شده و واکنش سایت‌های هواداری نیز حکایت از ناراحتی آنها از احتمال لالیگایی شدن سردار دارد.
***
فرار انگلیسی از عربستان
کاپیتان سابق لیورپول تنها نیم فصل در باشگاه الاتفاق سعودی دوام آورد و حالا به دنبال فرار از فوتبال عربستان است. روزنامه دیلی‌میل در گزارشی فاش کرد «جردن هندرسون» از رفتن به عربستان پشیمان شده و چشم به پنجره نقل‌وانتقالات  زمستانی دارد تا به لیگ برتر جزیره بازگردد. با اینکه قرارداد او با الاتفاق تا 3 فصل دیگر ادامه دارد اما به گفته «مت هیوز» خبرنگار انگلیسی این بازیکن 33 ساله تنها پس از 163 روز در باشگاه جدید کم آورده است. گفته می‌شود مهم‌ترین انگیزه او برای فرار، فشار روزافزونی است که از سوی مالکان باشگاه سعودی وارد می‌شود. این در حالی است که ملی‌پوش پیشین انگلیس در رختکن تنها مانده و برای تطبیق با فضای این کشور عربی مشکل دارد. به اینها باید شرایط بد الاتفاق با هدایت «استیون جرارد» در لیگ روشن را نیز اضافه کرد. آنها در این فصل تنها 2 بازی را برده‌اند و 9 بازی متوالی را بدون پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. 
***
کاروان تیم ملی کشتی در راه اوپن زاگرب
۱۶ کشتی‌گیر ملی‌پوش آزاد و فرنگی کشورمان ویزای اتحادیه اروپایی برای شرکت در نخستین مسابقات جهانی رنکینگ‌دار سال ۲۰۲۴ میلادی در کشور کرواسی را دریافت کردند. رقابت‌های اوپن زاگرب طی روزهای 20 تا 24 دی برگزار می‌شود. رحمان عموزاد و عباس ابراهیم‌زاده در 65 کیلو، یونس امامی و حسین اباذری در 74 کیلو، محمد نخودی و عبدالله شیخ‌اعظمی در 79 کیلو، هادی وفایی‌پور در 86 کیلو، کامران قاسم‌پور و امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلو و امیرحسین زارع و امیررضا معصومی در 125 کیلوگرم 11 آزادکار ایران هستند که به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد. همچنین دانیال سهرابی در 67 کیلو، امیر عبدی در 77 کیلو، علیرضا مهمدی در 87 کیلو، مهدی بالی در 97 کیلو و فردین هدایتی در 130 کیلو نیز فرنگی‌کاران اعزامی به زاگرب را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که مهدی تقوی نتوانست نقص مدارک ویزای شینگن کرواسی را تکمیل کند و از همراهی تیم‌ ملی کشتی آزاد در این رقابت‌ها بازماند.

Page Generated in 0/0068 sec