printlogo


کد خبر: 274877تاریخ: 1402/10/18 00:00
اخبار

احداث ۹ هزار فضای اقامه نماز در مدارس
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: هم‌اکنون ۷ هزار و ۲۸۰ نمازخانه در سطح مدارس و مراکز آموزشی در حال ساخت است. رضامراد صحرایی در سی‌امین اجلاس سراسری نماز در زنجان اظهار کرد: با حمایت‌های دولت سیزدهم مقدمات جذب ۱۹ هزار مربی پرورشی پس از 15 سال انتظار برای سال آینده تحقق یافته است. وی بیان کرد: وجود مربی پرورشی در مدارس یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دنبال شده از سوی وزارت آموزش‌و‌پرورش است، چرا که در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نقش مستقیم دارد. صحرایی ادامه داد: امروز مدارس گفتمان‌پذیر هستند، چرا که به واسطه جمعیت گسترده جوانان و نوجوانان، نقطه امن کشور به شمار می‌روند و آموزش‌های اصولی در عرصه‌های مختلف در این حوزه اجرایی می‌شود. وی تأمین بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع سجاده و گسترش طرح ایجاد ۹ هزار مسجد را از مهم‌ترین اقدامات وزارت آموزش‌و‌پرورش دانست و گفت: هم‌اکنون 7 هزار و ۲۸۰ نمازخانه در سطح مدارس و مراکز آموزشی در حال ساخت است. صحرایی با اشاره به آموزش ۲۰ هزار اذان‌گو در سطح کشور گفت: این تعداد دانش‌آموز هنگام اقامه نماز، به صورت زنده اقامه اذان دارند. وی با تاکید بر اینکه در ترویج فریضه نماز هیچگاه کوتاهی نخواهیم کرد، یادآور شد: برنامه‌های متنوعی در این بخش داریم.
***
هشدار نسبت به سوءاستفاده برخی افراد از طرح جذب نخبگان
بنیاد ملی نخبگان با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به سوءاستفاده برخی افراد از طرح جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی هشدار داد و اعلام کرد: این بنیاد به عنوان مرجع رسمی انتشار فراخوان جذب نیروی انسانی نخبه و مستعد برتر در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی تاکنون هیچ دفترچه‌ای منتشر نکرده است. این بنیاد در پی سوءاستفاده افراد سودجو از طرح جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و انتشار فراخوان‌های جعلی دیروز (یکشنبه) اطلاعیه‌ای منتشر کرد. در بخشی از اطلاعیه بنیاد ملی نخبگان آمده است: در پی انتشار اخبار نادرست درباره آغاز فراخوان جذب نخبگان و انتشار دفترچه آزمون و فروش نمونه سوال‌ها، ضمن تکذیب این خبر به استحضار می‌رساند که بنیاد ملی نخبگان به عنوان مرجع رسمی انتشار فراخوان جذب نیروی انسانی نخبه و مستعد برتر در دستگاه‌های اجرایی کشور، تاکنون هیچ دفترچه‌ای در این خصوص منتشر نکرده است. این بنیاد در اطلاعیه خود تاکید کرد: فرآیند جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی مشمول آزمون کتبی نیست و تابع ضوابط مصوب هیات وزیران و ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی کشور است. بنیاد ملی نخبگان در این اطلاعیه یادآور شد: زمان سومین فراخوان جذب متعاقبا اعلام می‌شود و دفترچه‌های اختصاصی هر دستگاه نیز بزودی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. بر اساس اعلام مسؤولان سازمان اداری و استخدامی، امسال 1000 نفر از افرادی که بر اساس تعریف بنیاد ملی نخبگان، نخبه محسوب می‌شوند در طرح شهید زین‌الدین استخدام شدند و 5 هزار نفر نیز سال آینده جذب می‌شوند.
***
شناسایی ۷۰۵ هزار نفر با احتمال عارضه فشارخون بالا در کشور
بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در پویش ملی سلامت، تاکنون بیش از ۷۰۵ هزار نفر با احتمال بیماری پرفشاری خون در کشور شناسایی شده‌اند. معاونت بهداشت وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: ۳۶ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۲۳ نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند. از این تعداد ۷۰۵ هزار و ۷۶۸ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۴۰۴ هزار و ۹۴۹ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴ هزار و ۳۳۴ نفر در این پویش غربالگری شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۹۲ نفر با احتمال پرفشاری خون و هزار و ۱۵۹ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند. منظور از «احتمال دیابت» قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالاست.

Page Generated in 0/0057 sec