printlogo


کد خبر: 274880تاریخ: 1402/10/18 00:00
سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در ۶ استان هشدار نارنجی صادر کرد
سامانه بارشی در راه ایران

تابستان امسال، سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد بارش‌های پاییزه کشور فراتر از نرمال خواهد بود؛ پیش‌بینی‌ای که امیدواری زیادی را میان مردم کشورمان ایجاد کرده بود اما حالا با پشت‌سر گذاشتن پاییز و ورود به نخستین ماه زمستان، بارش‌های آنچنانی در کشور اتفاق نیفتاده و مردم همچنان به امید بارش‌های زمستان و بهار آینده نشسته‌اند. سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی بارش برف در ۶ استان و احتمال کولاک برف، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز چهارشنبه خبر داد. 
طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی با ورود سامانه بارشی جدید به کشور از چهارشنبه اغلب استان‌ها با بارش برف و باران روبه‌رو خواهند شد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید در شرق کشور و ورود سامانه بارشی به کشور طی چهارشنبه (۲۰ دی) خبر داد. صادق ضیاییان افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پدیده بارشی در کشور نخواهیم داشت. وی اضافه کرد: چهارشنبه (20 دی) با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکزی، گیلان، مازندران و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در جنوب غرب کشور و استان‌های گلستان و خراسان شمالی بارش برف و باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. به گفته ضیاییان، دوشنبه دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران دوشنبه 18 دی قسمتی ابری تا نیمه‌ابری، در بعضی ساعت‌ها غبارمحلی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه ۱۹ دی قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان در پایان گفت: دوشنبه بندرعباس با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
* برف بیش از ۳۰ روستای آمل را سفیدپوش کرد
رئیس حمل‌ونقل جاده‌ای بخش کوهستانی لاریجان شهرستان آمل گفت: بارش برف روز شنبه بیش از ۳۰ روستای بالادست بخش لاریجان شهرستان آمل را سفیدپوش کرده است. کورش روشن دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: شاهد بارش برف زمستانی، در مسیر اصلی جاده هراز و روستاهای بالادست بخش کوهستانی لاریجان بودیم. وی اضافه کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی در بیش از ۳۰ روستای این بخش تا 7 سانتیمتر برف بر سطح زمین نشسته است. طبق گزارش‌های موجود ارتفاعات مازندران نیز بعد از پشت سر گذاشتن ۱۵ روز هوای بدون بارش از زمستان ۱۴۰۲ در نخستین روز از نیمه دوم دی‌ماه سال جاری سفیدپوش شد.
* بارش ۳۰ سانتیمتری برف در گردنه ژالانه
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کردستان گفت: ارتفاع برف در حال حاضر در گردنه ژالانه به ۳۰ سانتیمتر رسیده و رانندگان برای تردد در این مسیر زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. صلاح‌الدین محمدی با بیان اینکه رانندگان باید برای تردد در این محورها حتما زنجیر چرخ و تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند، گفت: در حال حاضر جز این ۲ محور تردد در مابقی محورهای استان عادی و روان است و مشکلی وجود ندارد. همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲‌هزار و ۳۳۸ کیلومتر از محورهای شریانی و غیرشریانی استان توسط عوامل راهداری برف‌روبی شد. فرزاد حسنی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در استان، در ۲ روز گذشته با بارش پراکنده برف و کولاک در برخی مناطق استان مواجه بودیم، لذا عوامل راهداری با تجهیزات و امکانات به پاکسازی محورهای شریانی و غیرشریانی پرداختند.

Page Generated in 0/0062 sec