printlogo


کد خبر: 274887تاریخ: 1402/10/18 00:00
اخبار

پیام سردار قاآنی به هنیه:
برادران شهید العاروری کابوس رژیم صهیونیستی خواهند شد
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی پیامی به اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، شهادت صالح العاروری در بیروت توسط رژیم صهیونیستی را تبریک و تسلیت گفت.
سردار اسماعیل قاآنی در این پیام ضمن اعلام تبریک و تسلیت سپاه پاسداران به جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های فلسطینی در پی شهادت شیخ صالح العاروری، تأکید کرد: دشمن و صهیونیست‌ها می‌خواهند با ترور رهبران مقاومت از شکست سنگین خود در غزه و کرانه باختری بکاهند. وی افزود: شهید العاروری در حالی به شهادت رسید که عرصه بر دشمن در کرانه باختری تنگ شده است. این برادر شهید در کارنامه درخشان خود توفان الاقصی، انتفاضه اول و دوم و انتفاضه قدس را دارد. فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به شکست‌های میدانی رژیم صهیونیستی در فلسطین ادامه داد: جهان شاهد خواهد بود که برادران شهید العاروری چگونه به کابوس رژیم کودک‌کش صهیونیستی تبدیل خواهند شد.
دوشنبه‌شب 12 دی در جنوب بیروت منطقه ضاحیه در محله المشرفیه، آپارتمان محل استقرار چند تن از رهبران و فرماندهان حماس به ‌وسیله 3 موشک پهپاد اسرائیلی مورد حمله قرار گرفت که بر اثر آن 7 نفر شهید و 18 نفر زخمی شدند. در این حمله، «صالح العاروری»، معاون دفتر سیاسی حماس به ‌همراه 2 چهره دیگر از واحدهای نظامی حماس یعنی سمیر فندی (ابوعامر) و عزام الاقرع از فرماندهان شاخه نظامی حماس از گردان‌های القسام و 4 نفر دیگر از نیروهای حماس به شهادت رسیدند.
***
رؤسای دانشکده‌های دفاع ملی چین و ایران:
دیپلماسی دفاعی تهران و پکن تقویت شود
رؤسای دانشکده‌های دفاع ملی چین و ایران بر افزایش روابط نظامی، تقویت دیپلماسی دفاعی و ارتقای روابط در حوزه آکادمیک و همکاری‌های علمی میان 2 کشور تاکید کردند.
هیات اعزامی از دانشگاه دفاع ملی چین با حضور در دانشگاه عالی دفاع ملی با جانشین و رؤسای دانشکده‌های این دانشگاه دیدار کرده و از نزدیک با فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و بین‌المللی بویژه در زمینه جذب دانشجوی خارجی آشنا شدند. سرهنگ ارشد تای جین‌سونگ، رئیس هیات اعزامی از دانشگاه دفاع ملی چین ضمن تشکر از میهمان‌نوازی این دانشگاه، اهداف این هیات را از سفر به ایران شامل افزایش روابط نظامی و تقویت دیپلماسی دفاعی همپای دیگر بخش‌های همکاری میان 2 کشور ایران و چین، تلاش برای آموختن و فراگرفتن از یکدیگر و ارتقای روابط آکادمیک میان 2 دانشگاه و دانشکده‌های مختلف با یکدیگر عنوان کرد. سرهنگ ارشد هیات اعزامی از دانشگاه دفاع ملی چین اضافه کرد: رهبران 2 کشور مسیر را برای آینده روابط 2 طرف ترسیم کرده‌اند و ما باید با استفاده از این نقشه راه، تلاش کنیم آن را اجرایی کنیم. در این دیدار، هیات چینی درباره سیاست‌های دفاعی چین در عرصه جدید مطالبی را ارائه کرد و در مقابل پژوهشکده‌های امنیت و دفاع دانشگاه عالی دفاع ملی نیز مطالبی را درباره جایگاه جمهوری اسلامی ایران در هندسه جدید قدرت و همچنین تحولات اخیر اوکراین و تأثیرات آن بر شرایط جدید منطقه را به هیات چینی ارائه کردند. در پایان این بازدید، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی درباره تحولات اخیر منطقه و نقش جمهوری اسلامی ایران و چین در شرایط کنونی مطالبی را بیان و بر توسعه روابط 2 دانشگاه تأکید کرد.
***
قالیباف:
مردم بازوهای عملیات روانی ترور را ناکام گذاشتند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران یکپارچه ضمن اعلام همدردی خود با خانواده‌های شهدای کرمان و اعلام انزجار از عاملان و آمران تروریسم، بازوهای عملیات روانی ترور را ناکام گذاشتند.
محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود بیان کرد: وقوع حادثه تروریستی انتحاری در مسیر گلزار شهدای کرمان ملت رشید ایران را داغدار کرد. این عملیات متاثر از قساوت قلب و بی‌رحمی دشمنان کشور است. این جنایتکاران برای راضی کردن کارفرمایان خود از به خاک و خون کشیدن زنان، کودکان و غیرنظامیان پرهیزی ندارند. کشتن بی‌گناهان و افراد عادی امضای مشترک پای عملیات گروه‌های تکفیری در منطقه، رژیم صهیونیستی در غزه و ایالات‌متحده آمریکا در عراق، افغانستان و سایر کشورهاست. وی در ادامه اظهار کرد: این جنایت‌ها هر چند روکش‌های متفاوتی داشته باشد اما از یک فکر پلید و غیرانسانی برخاسته است.
رئیس مجلس تصریح کرد: این نکته نیز درس‌آموز است که در فضای مجازی نیز همان افرادی که جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا را سفیدشویی می‌کنند، پس از وقوع عملیات ترور در کرمان دست به کار شدند و تلاش کردند اتحاد ملی علیه تروریسم کور را تضعیف کنند؛ البته ملت ایران یکپارچه ضمن اعلام همدردی خود با خانواده‌های شهدا و اعلام انزجار از عاملان و آمران تروریسم، بازوهای عملیات روانی ترور را ناکام گذاشتند. قالیباف افزود: لازم است دستگاه‌های مسؤول در پیاده‌سازی فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر سرکوب و مجازات عادلانه عاملان و آمران این فاجعه اقدام کنند، همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با بررسی زوایای این فاجعه گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. وی گفت: ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف، مقام معظم رهبری، مردم ولایتمدار ایران و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و رحمت واسعه و برای مجروحان شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم.

Page Generated in 0/0072 sec