printlogo


کد خبر: 274914تاریخ: 1402/10/19 00:00
جنایت تازه صهیونیست‌ها با شهادت مربی تیم المپیک فلسطین
المصدر در صدر لیست شهدا

هانی المصدر، مربی تیم المپیک فلسطین با اصابت ترکش به شهادت رسید. روز یکشنبه با شهادت هانی المصدر، بازیکن سابق فوتبال و مربی تیم المپیک فلسطین بر اثر اصابت ترکش، جامعه ورزش با خبر تلخ جدیدی از خواب بیدار شد. موشک شلیک شده توسط هواپیماهای اشغالگر که نزدیک خانه وی در روستای المصدر در استان مرکزی نوار غزه اصابت کرد، باعث شهادت وی شد. این سرمربی 42 ساله به ‌عنوان بازیکن و مربی تأثیر برجسته‌ای در فوتبال فلسطین گذاشت و از دست دادن او درد بزرگی در قلب خانواده و هوادارانش به جا گذاشت.
این هافبک صاحب پاس‌های جادویی، رهبری و شخصیت مثبت و با اخلاق بالا بود. او کار خود را از رده‌های باشگاه المغازی آغاز کرد و سپس تا زمان بازنشستگی در سال 2018 در باشگاه غزه حضور داشت. المصدر سال 2021 به عنوان مربی به تیم المپیک فلسطین پیوست. او در مسابقات بسیاری از جمله مسابقات انتخابی آسیا 2021 در اردن، 2023 در بحرین، مسابقات قهرمانی غرب آسیا 2023 در عراق، بازی‌های عربی 2023 الجزایر و بازی‌های آسیایی 2023 چین شرکت کرد.
از 16 مهر تاکنون در پی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه 88 بازیکن زن و مرد از رشته‌های مختلف ورزشی تیمی و انفرادی به شهادت رسیده‌اند و جامعه ورزش فلسطین در سوگ نشسته است. با این وجود کماکان نهادهای بین‌المللی ورزش و مشخصا کمیته بین‌المللی المپیک روی‌شان را از همه این جنایت‌ها برگردانده‌اند و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند. در چنین فضایی انتظار می‌رود کشورهای آزاده جهان نسبت به این جنایات روزمره در غزه واکنش مناسب نشان دهند. محروم کردن ورزشکاران اسرائیلی برای حضور در بازی‌های بین‌المللی کمترین کاری است که جامعه ورزش می‌تواند آن را انجام دهد. اگر آنها نخواهند از ورزشکاران فلسطینی حمایت کنند، باید دقیقا کدام نهاد جهانی به داد آنها برسد؟ باید دقیقا چند ورزشکار دیگر در نوار غزه به شهادت برسند تا IOC نخستین بیانیه رسمی و جدی‌اش را صادر کند؟  تیم ‌ملی فوتبال فلسطین یکشنبه پیش رو نخستین بازی‌اش را مقابل ایران در جام ملت‌های آسیا انجام می‌دهد و  از آنجایی که این تیم از هفته قبل وارد دوحه شده، می‌شود امیدوار بود آنها بدون دادن هیچ شهیدی در مدت زمان باقی مانده خود را به این جام برسانند.

Page Generated in 0/0058 sec