printlogo


کد خبر: 274918تاریخ: 1402/10/19 00:00
اخبار

تولد 29 هزار چند قلو در سال 1402
مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال، تعداد ولادت‌های ثبت شده برحسب چندقلوزایی در 9 ماهه سال 1402 را منتشر کرد. مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: بر اساس آمارهای موجود در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹ هزار و ۷۲۸ مورد چندقلوزایی در کشور به ثبت رسیده است که بر اساس این گزارش تعداد ۲۸ هزار و ۱۴۸ رویداد دوقلو، یک هزار و ۵۰۶ رویداد سه‌قلو، ۶۴ رویداد چهارقلو و تعداد ۱۰ رویداد پنج‌قلو بوده است. بر این اساس حدود 3.7 درصد ولادت‌های ثبت‌شده در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ مربوط به چند قلوزایی بوده است که استان‌های تهران با ۴ هزار و ۳۱۸ رویداد، خراسان رضوی با ۲ هزار و ۶۲۲ رویداد و خوزستان با  ۲ هزار و ۳۵۱ رویداد بیشترین تعداد چندقلوزایی را در کشور به خود اختصاص داده‌اند، همچنین بر اساس گزارش مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال، در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بیشترین تعداد ولادت‌ها - ۲۹۶ هزار و ۸۸۶  
نوزاد - مربوط به فرزند دوم بوده است که سهم تعداد ولادت‌ها بر حسب مرتبه تولد، 36.4 درصد مربوط به فرزند اول، 38.9 درصد مربوط به فرزند دوم، 17.6 درصد مربوط به فرزند سوم، 5.1 درصد مربوط به فرزند چهارم و ۲ درصد مربوط به فرزند پنجم است.
***
ریزش آوار در شهرک ولیعصر تهران با 4 کشته و مصدوم
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: در شهرک ولیعصر یک ساختمان 3 طبقه ریزش کرد و تاکنون این حادثه 2 کشته و 2 مصدوم برجا گذاشته است. سیدجلال ملکی دیروز در گفت‌وگو با مهر گفت: حوالی ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه امروز دوشنبه ریزش ساختمان مسکونی 3 طبقه در خیابان حیدری شمالی شهرک ولیعصر به نیروهای آتش‌نشانی اعلام شد. وی با اشاره به اینکه نیروهای نزدیک‌ترین ایستگاه در اسرع وقت به محل حادثه اعزام شد، افزود: مجاور این ساختمان یک گودبرداری ساختمان دیگر انجام شده است، همچنین متأسفانه تا این لحظه 2 نفر جان باخته و ۲ نفر مصدوم شده‌اند که توسط کارشناسان اورژانس استان تهران به مراکز درمانی انتقال یافتند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: به گفته مردم حاضر در محل، احتمال محبوس شدن 2 نفر زیر آوار وجود دارد که تلاش برای نجات این افراد ادامه دارد.
***
ارائه فناوری ‌نرم‌افزار پیامک با خدمات افزوده
مدیرعامل شرکت همراهان همراه عصر که نخستین شرکت تولید‌کننده نرم‌افزارهای پیامک دارای کاربردها و خدمات افزوده است، گفت: این شرکت در حوزه تله ارتباطات و فناوری اطلاعات با تخصص و گرایش پیامک (SMS) فعالیت می‌کند. علیرضا احمدیان‌زارچی با بیان اینکه حدود 23 سال پیش خودم سیستم اس‌ام‌اس را وارد کشور کردم، گفت: اکنون پس از سال‌ها این شرکت نرم‌افزاری را تولید کرده است که می‌تواند جایگزین نرم‌افزار پیامکی شود. به گفته وی، اکنون به صورت خیلی پیشرفته شرکت با تیم‌هایی که داشته سرمایه‌گذاری کرده است و به نقطه‌ای رسیده که نسخه جدیدی از نرم‌افزاری را طراحی کرده که مدعی هستیم این اپلیکیشن حرف اول را در دنیا می‌زند.  ویژگی‌های این اپلیکیشن که اسمش «اس‌ام‌اس آنلاینز» است، به معنای اس‌ام‌اس روی خطوط است. این سیستم تمام ویژگی‌هایی را که برنامه‌های پیامکی دارند، دارد. ارسال پیامک رنگی یکی از این ویژگی‌های آن است، همچنین این امکان فراهم شده است که از طیف رنگ‌های مختلف برای نوشتن متن پیامک استفاده شود. از دیگر ویژگی‌هایی که تا به حال کسی در سطح دنیا آن را ارائه نکرده است، امکان پاسخ به یک پیام خاص را تمهید کرده‌ایم که به ریپلای مشهور است. مثلا می‌توان پیامکی  را که 6 ماه پیش ارسال شده انتخاب کرد و به آن پاسخ داد. ویژگی سوم این نرم‌افزار به زیبایی‌شناسی و جلوه بصری مربوط است، بنابراین این امکان را به وجود آورده‌ایم که کاربر بتواند پس‌زمینه صفحه پیامک خود با آن مخاطب را انتخاب و شخصی‌سازی کامل کند، به نحوی که مثلا عکس مخاطب را روی صفحه پیامک میان خود با مخاطب بگذارد.

Page Generated in 0/0064 sec