printlogo


کد خبر: 274944تاریخ: 1402/10/20 00:00
اخبار

بازیگر و عکاس پیشکسوت سینما تجلیل شد
مراسم تجلیل از اکبر اصفهانی، بازیگر و عکاس پیشکسوت سینمای ایران با حضور هنرمندان و همکاران او در سالن فردوس موزه سینما برگزار شد.
اکبر اصفهانی در این مراسم گفت: یادم می‌آید در دوره‌ای همزمان در 2 فیلم عکاسی می‌کردم و این مساله را از همان ابتدا با هر تهیه‌کننده‌ای مطرح می‌کردم. ساعت ۶ صبح سرویس به دنبالم می‌آمد تا زودتر در آن پروژه حاضر شوم. زمانی با جمشید هاشم‌پور ۱۲ ساعت سر کار بودیم. هنگام عقد قرارداد برای فیلم  مروارید سیاه به داریوش بابائیان گفتم من برای فیلم  بهشت پنهان هم قرارداد بسته‌ام و باید در آن فیلم هم حضور داشته باشم و او هم ‌پذیرفت. روزی او جوانی به نام هاشم عطار را به من معرفی کرد و من از او حمایت کرده و داشته‌های خود را در اختیارش قرار دادم. عطار بعدها مدیر فیلمبرداری شد و جوایز فراوانی به دست آورد.
این هنرمند پیشکسوت علاوه بر اشتغال به حرفه عکاسی، در فیلم‌هایی مانند « لانه عقاب‌ها»،  «عملیات کرکوک»، «آخرین خون»، «ساده لوح»، «گریز»، «ضربه آخر»،  «چشم شیطان»،  «گارد ویژه» و... نقش‌آفرینی داشته است.
***
از ۲۹ دی تا ۴ بهمن انجام می‌شود
برپایی دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر در سعدآباد
دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر از ۲۹ دی تا ۴ بهمن در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود. این ‌دوره از جشنواره در هفته مد فجر برگزار می‌شود و بازدید از آن برای عموم مخاطبان آزاد است. برگزاری کلاس‌های آموزشی و اکران چند مستند با موضوع قاچاق پوشاک از جمله برنامه‌های زیرمجموعه این‌ جشنواره هستند. تدوین بیانیه مضمون و انتشار دستورالعمل‌های اجرایی برای طراحان و تیم‌های طراحی ویژندها هم بخشی از نوآوری‌های دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر است. دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر روز پنجشنبه ۵ بهمن با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان می‌دهد.
***
توسط کانون پرورش فکری
برگزیدگان بخش علمی جشنواره قصه‌گویی معرفی شدند
برگزیدگان بخش علمی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در کرمانشاه معرفی شدند. از میان ۴۵۰ اثر ارسالی به دبیرخانه بخش علمی، ۱۴۷ اثر در ۴ حوزه‌ کتاب، رساله و پایان‌نامه، مقاله و جستار در فرآیند داوری قرار گرفتند که از این میان در بخش رساله و پایان‌نامه ۷ اثر، مقاله ۵۸ اثر، جستار ۷۸ اثر و کتاب ۴ اثر انتخاب شد.
در بخش کتاب هیأت داوران شامل حجت حصاری، علیرضا حسن‌زاده و اعظم بزرگی توجه به این نکته‌ها را به منظور ارتقای کیفیت آثار در دوره‌های آتی یادآوری کردند: اهمیت آثار تألیفی روزآمد و کاربردی در تمام حوزه‌های اعلام‌شده فراخوان جشنواره به منظور کاربست اجتماعی و حل مساله مخاطب و توجه به نکات درست‌نویسی و استفاده از انشای مناسب در تولید اثر.
بر همین اساس فاطمه قانع و محمدرضا نجاریان از استان یزد با اثر  معنویت در داستان کودک به عنوان برگزیده معرفی شدند.
بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۷ تا ۳۰ آذر در شهر یزد و بخش علمی این دوره از جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز روزهای ۱۶ و ۱۷ دی ۱۴۰۲ در کرمانشاه برگزار شد.
***
حضور بنیاد سینمایی فارابی با ۱۲ اثر در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر
۱۲ فیلم سینمایی که بنیاد سینمایی فارابی به صورت محصول مشارکتی آنها را تولید کرده است، با اعلام نهایی آرای هیات انتخاب به بخش سودای سیمرغ و نگاه نو   چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر راه یافتند. این مجموعه سینمایی، امسال با راهبرد شتاب‌دهندگی و حمایتی در تولید سینمای ایران، تمام تولیدات خود را به صورت محصول مشترک با نهادها یا با بخش خصوصی تولید کرده است.
با اعلام اسامی ۳۳ فیلم راه یافته به 3 بخش مسابقه  سودای سیمرغ و نگاه نو و انیمیشن توسط مجتبی امینی، دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، بنیاد فارابی نیز اسامی ۱۲ فیلم سینمایی راه یافته به بخش مسابقه جشنواره را به این شرح اعلام کرد: «آبی روشن»، «آپاراتچی»، «آسمان غرب»، «بهشت تبهکاران»، «دست ناپیدا»، «دو روز دیرتر»، «شور عاشقی»، «شه‌سوار»، «صبح اعدام»، «قلب رقه»، «معجزه پروین»  و «میرو».   
بر اساس این گزارش، از میان این ۱۲ اثر، در ۶ فیلم تهیه‌کنندگان و بخش خصوصی نیز بخشی از سهامداران و شرکای فارابی و نهادهای فیلمسازی هستند. از میان ۱۷ فیلم ثبت‌نامی فارابی چند فیلم دیگر نیز به بخش نهایی راه نیافت یا نسخه نهایی آن به جشنواره نرسید. توجه به الگوی قهرمان در دفاع ‌مقدس، موضوع تاریخ اسلام، فیلم اجتماعی و طنز خانوادگی، موضوعات انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی، توجه به سینمای نوجوان تولید در حوزه تاریخ معاصر از موضوعات سبد تولیدات امسال بنیاد فارابی است که با نظر هیأت انتخاب، مجوز حضور در 2 بخش رقابتی  سودای سیمرغ و نگاه نو جشنواره را به دست آوردند. چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0136 sec