printlogo


کد خبر: 274953تاریخ: 1402/10/20 00:00
اخبار

شرایط صعود تیم‌ها از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مشخص شد
در صورتی که در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2 تیم امتیازات برابر داشته باشند تفاضل گل تعیین‌کننده تیم برتر خواهد بود. مسابقات جام ملت‌های آسیا از ۲۲ دی تا ۲۱ بهمن با حضور ۲۴ کشور و به میزبانی قطر برگزار خواهد شد تا قاره آسیا شاهد هجدهمین دوره این رقابت‌ها باشد. تیم‌ ملی فوتبال ایران در این رقابت‌ها با تیم‌های امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ هم‌گروه است. این مسابقات در ۶ گروه برگزار می‌شود و در هر گروه ۴ تیم حضور دارند. 2 تیم اول هر گروه راهی مرحله یک‌هشتم نهایی خواهند شد و از بین ۶ تیم سوم در گروه‌های شش‌گانه هم 4 تیمی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند به جمع 12 تیم اول و دوم اضافه خواهند شد تا مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا با حضور ۱۶ تیم برگزار شود. با توجه به اینکه جایگاه تیم‌ها برای تعیین تیم رقیب‌شان در مرحله‌های بعدی اهمیت بالایی دارد در صورتی که 2 یا چند تیم در این مرحله امتیازها برابری کسب کنند مطابق با آیین‌نامه این مسابقات موارد دیگری برای تعیین تیم‌های برتر در نظر گرفته خواهد شد. طبق آیین‌نامه مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا در صورت برابری امتیازات موارد زیر به ترتیب در نظر گرفته خواهد شد:
۱- تفاضل گل
۲- گل‌های ‌زده بیشتر
۳- اگر 2 تیمی که امتیازات و تفاضل گل و تعداد گل‌های برابری دارند در دیدار آخر مرحله گروهی با هم روبه‌رو شوند و پس از بازی باز هم همه شرایط آنها برابر باشد و فقط این دو تیم در گروه چنین شرایط برابری داشته باشند ضربات پنالتی تعیین‌کننده تیم برتر خواهد بود. 
4- شمارش کارت‌های زرد و قرمز
5- قرعه‌کشی
***
حضور تیم‌ ملی فوتبال در قطر با شعار «تا پای جان، برای ایران»
با اعلام ‌فدراسیون ‌فوتبال، تیم‌ ملی ایران با شعار «تا پای جان، برای ایران» در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر شرکت می‌کند. 
به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، سید امیر علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با اعلام این خبر گفت: به رسم چند دوره اخیر جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا کاروان اعزامی تیم‌ ملی با یک شعار رسمی وارد رقابت‌ها شد. وی افزود: سال پیش قبل از آغاز جام‌جهانی از طریق دپارتمان مسؤولیت اجتماعی یک فراخوان ملی برای دریافت شعار پیشنهادی از طریق شبکه‌های مرتبط با تیم و فدراسیون فوتبال انجام شد که با استقبال عمومی مواجه شدیم. علوی با بیان اینکه انتخاب شعار برای تیم‌ ملی نیازمند بررسی و دریافت نظرات تخصصی بود، گفت: در کار گروهی که با حضور معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، سرپرست دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و کارشناسانی از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، همچنین رئیس دپارتمان مسؤولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال تشکیل شد، شعارهای دریافتی بر اساس شاخص‌هایی چون «کوتاهی و قابلیت به یادسپاری»، «آهنگین بودن و دارای ظرفیت انگیزه‌بخشی و مبارزه‌جویی»، همچنین «همدلی مردم و وفاداری بازیکنان» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: با بررسی شعارها و شاخص‌های اعلامی، شعار «تا پای جان، برای ایران» با توافق جمعی اعضای کارگروه انتخاب شد و خوشبختانه صدا و سیما، رسانه‌ها و نهادهای مختلف از این شعار استقبال کردند. 
***
بنزما ناجی چلسی؟
چلسی با توجه به بحران در خط حمله‌اش قصد خرید قرضی کریم بنزما تا پایان فصل جاری را دارد. به گزارش سعودی‌اسپورت، کریم بنزما تابستان گذشته تصمیم به جدایی از رئال مادرید گرفت و الاتحاد را به عنوان مقصد بعدی‌اش انتخاب کرد. او یکی از بدترین خریدهای لیگ عربستان لقب گرفته و اصلا نتوانسته است در الاتحاد انتظارها را برآورده کند. الاتحاد، مدافع عنوان قهرمانی لیگ عربستان، در فصل جاری با وجود خریدهای گرانقیمتی که داشته است نتوانسته نتایج خوبی کسب کند و به همین خاطر کریم بنزما به عنوان کاپیتان تیم کاملا زیر فشار  است. او قبل از تعطیلی لیگ عربستان تمرینات الاتحاد را بدون اعلام دلیل مشخص ترک کرد و همین باعث شد گمانه‌زنی‌ها درباره جدایی او شدت گیرد. به نظر می‌رسد کاپیتان سابق رئال‌مادرید از وضعیتش در فوتبال عربستان راضی نیست و به دنبال بازگشت به فوتبال اروپاست. چلسی با توجه به آسیب‌دیدگی انکونکو و عملکرد ضعیف در خط حمله مشتری بنزما شده است و می‌خواهد با قراردادی 6 ‌ماهه تا پایان فصل این مهاجم فرانسوی را جذب کند. چلسی گزینه بسیار خوبی برای بنزما است تا خودش را از شرایط سخت بازی در الاتحاد نجات دهد.  
***
جلسه سرمربی استقلال با مدیرعامل باشگاه
جواد نکونام اوایل هفته آینده جلسه‌ای را با علی خطیر برگزار خواهد کرد. تیم فوتبال استقلال تهران قرار است از روز یکشنبه آینده ۲۴ دی تمرینات خود را برای شروع دوباره لیگ آغاز کند. با توجه به شروع فصل نقل و انتقالات زمستانی در لیگ برتر قرار است اوایل هفته آینده جواد نکونام جلسه‌ای را با مدیرعامل باشگاه درباره جذب بازیکنان موردنظر برگزار کند و آن دو درباره موارد دیگر هم با یکدیگر به گفت‌وگو بنشینند. سرمربی استقلال یک لیست ۱۳ نفره را به باشگاه ارائه داده و انتظار دارد مدیران استقلال نه ۱۳ بازیکن بلکه چند نفر از بازیکنان مدنظر نکونام را برای شروع دور برگشت لیگ جذب کنند. سرمربی استقلال که تاکید زیادی بر این داشت تا در نقل‌وانتقالات تابستانی نفرات مورد نظر را باشگاه جذب کند ناراحت و نگران است که مبادا مدیران باشگاه استقلال نتوانند خواسته‌های او را اجابت کنند. با توجه به اینکه معمولا در نقل و انتقالات زمستانی باشگاه‌ها نفرات خوب خود را حفظ می‌کنند و آنها را به تیم‌های دیگر نمی‌دهند این نگرانی وجود دارد که باشگاه استقلال نتواند آنچه را که نکونام خواستار آن است انجام دهند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم جلسه سرمربی استقلال با مدیرعامل باشگاه به کجا خواهد انجامید و آیا علی خطیر می‌تواند در این شرایط حساس بازیکنانی را که مدنظر کادر فنی استقلال است را برای شروع نیم‌فصل دوم جذب کند. 

Page Generated in 0/0304 sec