printlogo


کد خبر: 274959تاریخ: 1402/10/20 00:00
اخبار

فروش آنلاین دخانیات ممنوع است
دادگستری کل استان تهران اعلام کرد فروش دخانیات توسط برخی فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌های اینترنتی ممنوع است. به گزارش ایسنا، دادگستری کل استان تهران در پی وصول گزارشاتی مبنی بر فروش دخانیات از طریق فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌های اینترنتی به اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی تذکر داد. بر این اساس، گزارشات واصله حاکی از این است که برخی فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌های اینترنتی به رغم ممنوعیت فروش مواد دخانی در فضای مجازی، نسبت به فروش این مواد بویژه به افراد با سنین پایین (زیر ۱۸ سال) اقدام می‌کنند که این امر برابر ماده ۱۲ قانون جامع «کنترل و مبارزه ملی با دخانیات» و ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی این قانون ممنوع است. در همین راستا، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران، اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی را مکلف می‌کند از استمرار این موضوع جلوگیری کند، در غیر این صورت برابر قوانین و مقررات، برخورد قانونی و قضایی لازم با متخلفان به عمل خواهد آمد.
***
هزینه 50 میلیارد تومانی بیمه سلامت برای فیزیوتراپی و توانبخشی
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از هزینه‌کرد 50 میلیارد تومانی این سازمان در حوزه فیزیوتراپی و توانبخشی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. محمدمهدی ناصحی درباره خدمات توانبخشی تحت پوشش این سازمان گفت: 59 کد خدمتی توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت شامل 6 کد خدمتی در حوزه کاردرمانی، 11 کد خدمتی در حوزه گفتاردرمانی، 14 کد خدمتی در حوزه ارتوپدی، 9 کد خدمتی در حوزه شنوایی‌شناسی، 7 کد خدمتی در حوزه بینایی‌سنجی، 6 کد خدمتی در حوزه فیزیوتراپی و 6 کد خدمتی توانبخشی قابل ارائه توسط پزشکان است. وی درباره میزان پوشش بیمه‌ای این خدمات افزود: پوشش 70 درصدی بیمه سلامت متناسب با نوع مالکیت مرکز ارائه‌دهنده خدمت، همچنین علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش خصوصی، عمومی غیردولتی و خیریه نیز در تعهد بیمه سلامت است. ناصحی ادامه داد: 4261 مرکز توانبخشی طرف قرارداد بیمه سلامتند که افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی می‌توانند خدمات توانبخشی را با پوشش بیمه‌ای 70 درصدی دریافت کنند.  وی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت در حوزه فیزیوتراپی برای توانخواهان بهزیستی و بیماران خاص و صعب‌العلاج از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 50 میلیارد تومان هزینه کرده است، همچنین کل هزینه‌های سرپایی توانخواهان بهزیستی شامل دارو، خدمات پاراکلینیک (پرتوپزشکی، آزمایش، فیزیوتراپی و توانبخشی) ویزیت، خدمات پزشکان و دندان‌پزشکان از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 1000 میلیارد تومان است.
***
اخطار به چند بیمارستان پایتخت برای ایمن‌سازی
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به خبر کاهش ساختمان‌های ناایمن تهران گفت: امیدواریم از تعداد ساختمان‌های ناایمن درجه یک کاسته شود. مهدی چمران دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با کمک دادستانی، ساختمان‌های ناایمن بویژه ساختمان‌های بزرگ شناسایی شدند و پس از آن مقاوم‌سازی در دستور کار قرار گرفت، افزود: با پیگیری‌های انجام شده از تعداد ساختمان‌های ناایمن کاسته شد و امیدواریم از تعداد ساختمان‌های ناایمن درجه یک مجددا هم کاسته شود. وی با تأکید بر اینکه برخی بیمارستان‌های قدیمی ناایمن هستند و به چند بیمارستان اخطار داده شده که نسبت به ایمن‌سازی یا حتی تغییر ساختمان اقدام کنند، گفت: ساختمان‌های جدید از مقاومت و ایمنی برخوردارند. وی در ادامه با بیان اینکه قرار است آنچه به موتورهای برقی اختصاص داده شده، در درجه اول برای کسانی باشد که در شهرداری تهران خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: با توجه با اینکه ممکن است قیمت این موتورها بالاتر از موتورهای بنزینی باشد، تشویق‌هایی برای مردم در نظر گرفته خواهد شد. البته از سازندگان داخلی درخواست می‌کنیم نسبت به ساخت موتورهای برقی اقدام کنند، هر چند به زیرساخت نیاز دارد.
***
۲ هزار وکیل نیکوکار با کمیته امداد همکاری می‌کنند
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد از همکاری ۲ هزار وکیل نیکوکار برای معاضدت و مشاوره حقوقی به مددجویان خبر داد. حسین فتاحی اظهار کرد: کمیته امداد در کنار خدمات حمایتی و توانمندسازی، یکی از خدماتی که به مددجویان ارائه می‌دهد، بحث معاضدت حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت است. وی افزود: معتقدیم یکی از راه‌های توانمندسازی به عنوان برنامه اصلی کمیته امداد، همین توانمندسازی حقوقی است تا با احقاق حقوقی که از آنان تضییع شده است، به توانمندی رسیده و از چرخه حمایت خارج شوند. فتاحی گفت: در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مددجویان از همین راه به توانمندی رسیده حتی حامی نیازمندان و از خیران کمیته امداد شده‌اند. وی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ میز حقوقی در دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور، اظهار کرد: در این میز خدمت، وکلای نیکوکار و متخصصان حقوقی، حضور یافته و به مراجعان که مددجویان و اقشار نیازمند هستند، مشاوره حقوقی رایگان ارائه می‌کنند. فتاحی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۵۰۰ پرونده حقوقی مددجویان توسط وکلای نیکوکار در محاکم قضایی مورد رسیدگی قرار گرفت، اضافه کرد: با همکاری کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه، حدود ۲۵۰۰ پرونده نیز از این مسیر رسیدگی و منجر به صدور حکم شد. معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد گفت: مددجویان علاوه بر حضور در دفاتر کمیته امداد و میز حقوقی، می‌توانند با مراجعه به سامانه هوشمند امداد، درخواست خدمات حقوقی خود را ثبت و در همان سامانه پاسخ و مشاوره مورد نیاز خود را دریافت کنند.

Page Generated in 0/0070 sec