printlogo


کد خبر: 274963تاریخ: 1402/10/20 00:00
۲۹۴ سارق در تهران طی 2 روز دستگیر شدند
استقرار پلیس نامحسوس در پارک‌ها

در راستای طرح مبارزه پلیس با سرقت، ماموران انتظامی به شکل نامحسوس و با لباس شخصی در بیش از ۲۰۰ پارک و بوستان تهران مستقر شده‌اند تا با موارد سرقت و ناامنی برخورد کنند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ از حضور نامحسوس ماموران پلیس در ۲۰۰ پارک و بوستان پایتخت به منظور تامین امنیت خبر داد. سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه بازدید از دستاورهای پلیس آگاهی تهران بزرگ در مبارزه با سرقت با حضور در جمع خبرنگاران، یاد شهدا بویژه سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی کرمان را گرامی داشت و گفت: تامین امنیت مردم، از اولویت‌های مهم برای پلیس است و ما به دنبال افزایش توأمان امنیت و احساس امنیت در میان مردم هستیم. از این منظر، معتقدیم وقوع حتی یک مورد سرقت هم زیاد است و باید قاطعانه و برابر قانون با آن برخورد شود. 
وی با اشاره به دشواری‌های امر مبارزه با سرقت گفت: کار مبارزه با سرقت در برخی حوزه‌ها بسیار دشوار است، مثلا در بحث مبارزه با سرقت مسلحانه کار سخت و پیچیده است اما کارآگاهان پلیس آگاهی و تمام ماموران ما، این سختی را به جان خریده و گاه حتی برای تامین امنیت مردم، جان‌شان را نیز می‌گذارند. 
رئیس پلیس پایتخت به اقدامات انجام شده از سوی پلیس آگاهی در مبارزه با سرقت اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس آگاهی در ۷۲ ساعت گذشته ۲۹۴ سارق را که اقدام به سرقت از منزل، سرقت موتور، خودرو، گوشی‌قاپی و جعل اسناد و مدارک کرده بودند، مورد شناسایی قرار داده و دستگیر کردند. 
وی ادامه داد: با دستگیری این افراد ۶۸ باند نیز منهدم شد. در میان دستگیرشدگان تعدادی مالخر اموال مسروقه نیز حضور داشتند. به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در طول ۷۲ ساعتی که این طرح به اجرا درآمده، وقوع جرائمی نظیر سرقت در تهران کاهش چشمگیر داشته است. محمدیان در ادامه از دستگیری عاملان قتل جوانی ۳۰ ساله در حین زورگیری در پارک نهج‌البلاغه خبر داد و گفت: حدود یک ماه پیش در جریان یکی از سرقت‌های یک باند سرقت، آنان جوانی را در پارک نهج‌‌البلاغه به قتل رساندند. به محض اعلام این خبر به پلیس، موضوع به طور ویژه در دستورکار قرار گرفت و اعضای این باند که ۷ نفر بودند شناسایی شدند. وی ادامه داد: اعضای این باند زورگیری و سرقت در جریان طرحی که از سوی همکارانم در پلیس آگاهی به اجرا درآمد، طی چند مرحله در عملیات‌های مختلف دستگیر شدند. همان‌طور که گفتم اعضای این باند جوانی ۳۰ ساله را در حالی که مشغول قدم زدن با نامزدش در پارک نهج‌البلاغه بود، با ضربات چاقو به قتل رسانده و متواری شدند. آنها قصد سرقت و زورگیری از این ۲ نفر را داشتند. 
محمدیان گفت: در راستای ارتقای امنیت در پارک‌ها و بوستان‌ها نیز طرحی را اجرا کردیم که در جریان آن علاوه بر ماموران پلیس مستقر در پارک، ماموران نامحسوس و با لباس شخصی نیز در بیش از ۲۰۰ پارک و بوستان تهران مستقر شده و با موارد سرقت و ناامنی برخورد خواهند کرد. 
رئیس پلیس تهران درباره کنترل هوشمند مجرمان با پابند الکترونیکی نیز گفت: ما آمادگی اجرای این طرح را داریم و آمادگی خود را نیز اعلام کرده‌ایم. وی با تاکید بر اینکه پلیس خودش را پاسخگو می‌داند، گفت: اگر سارقان دست به خشونت بزنند و بخواهند در برابر مردم و پلیس گردن‌کشی کنند، حتما صدای آنها را در نطفه خفه می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم شهر را ناامن کنند. طرح مبارزه پلیس با سرقت و همچنین قرارگاه مبارزه با سرقت با قوت و جدیت فعال است.

Page Generated in 0/0179 sec